Skip to main content
Beantwoord

Niet mogelijk @outlook.com adressen te mailen. 550 5.7.1 block list (S3150)

  • 2 december 2021
  • 1 reactie
  • 352 Bekeken

Als ik naar @outlook.com adressen wil mailen, dan krijg ik het bericht constant terug.

host outlook-com.olc.protection.outlook.com[104.47.74.33]

    said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [37.143.82.178] weren't sent.

    Please contact your Internet service provider since part of their network

    is on our block list (S3150)

Het lijkt er dus op dat de smtp server op de blacklist staat bij de ontvangende partij. Microsoft in dit geval.

Name:    smtp03.glasoperator.nl
Address:  37.143.82.178

Dit lijkt mij niet iets dat ik op kan lossen, maar wie kan de smtp server van de glasoperator wel van die blacklist af krijgen.

 

Beste antwoord door Jason van Odido

Hoi @marcel.voorbraak, van harte welkom op de Community!

Wanneer je een e-mail stuurt vanuit een T-Mobile e-mailadres naar e-mailadressen van Microsoft (denk aan hotmail.com, live.com en outlook.com) komt deze mail niet altijd aan bij de ontvanger. Je krijgt vervolgens een bounce message terug waarin wordt verteld dat je contact op moet nemen met jouw provider omdat het IP-adres op een blacklist staat, is dit ook bij jou het geval?

Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. Jammer genoeg is deze niet op heel korte termijn te verwachten. Dit komt doordat wij hierin afhankelijk zijn van de beheerder van deze blacklist. 

Zodra er updates zijn, plaatsen we die in onderstaand topic. Bedankt voor je geduld en melding!

Houd vooral dit topic in de gaten - daarin plaatsen we eventuele updates:

Om vervuiling te voorkomen, sluiten we losstaande topics met hetzelfde issue. Alvast bedankt voor je begrip.

Dit topic gaat nu op slot.

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi @marcel.voorbraak, van harte welkom op de Community!

Wanneer je een e-mail stuurt vanuit een T-Mobile e-mailadres naar e-mailadressen van Microsoft (denk aan hotmail.com, live.com en outlook.com) komt deze mail niet altijd aan bij de ontvanger. Je krijgt vervolgens een bounce message terug waarin wordt verteld dat je contact op moet nemen met jouw provider omdat het IP-adres op een blacklist staat, is dit ook bij jou het geval?

Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. Jammer genoeg is deze niet op heel korte termijn te verwachten. Dit komt doordat wij hierin afhankelijk zijn van de beheerder van deze blacklist. 

Zodra er updates zijn, plaatsen we die in onderstaand topic. Bedankt voor je geduld en melding!

Houd vooral dit topic in de gaten - daarin plaatsen we eventuele updates:

Om vervuiling te voorkomen, sluiten we losstaande topics met hetzelfde issue. Alvast bedankt voor je begrip.

Dit topic gaat nu op slot.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen