kan er geen heartbeat ingebouwd worden in de software van het modem?
Ik merk dat het vaker helemaal vastloopt en er geen internetverbinding naar buiten meer mogelijk is. Dan zou het wenselijk zijn dat het modem automatisch na een xx:xx tijd niet al te lang herstart.
Bladzijde 2 / 3
Hi @Sven-Odido , mijn modem staat sinds 16/okt op V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 er is dus niets veranderd voor mij; ik geef nu iedere dag een reboot om problemen voor te zijn.
Dat is dezelfde versie als we bij de andere vrijdag hebben geinstalleerd. Die hadden nog een oudere versie draaien. Kan je eens aankijken of het probleem nog speelt zonder elke dag een reboot te doen.
Er is echter 1 vreemd iets, sinds vrijdag is de menu optie “power mgmt” waarmee de LEDS op tijdschema uit/aan kunnen worden gezet… verdwenen !? moet wel aangeven dat ik vrijdag een hard factory reset heb gedaan.
Dat is verwacht, die pagina wordt niet meer weergeven.
Hoi @Sven-Odido , geen probleem , ik zal het rebooten nalaten, kijken hoe lang ik in de lucht blijf;
maar je vertel wel iets opmerkelijks, de optie voor LED power mgmt wordt volgens jou niet meer weergegeven, terwijl de fw versie niet is veranderd??? hoe houden jullie dan release mgmt bij???
maar je vertel wel iets opmerkelijks, de optie voor LED power mgmt wordt volgens jou niet meer weergegeven, terwijl de fw versie niet is veranderd??? hoe houden jullie dan release mgmt bij???
Die pagina is in de versie die op 16-10 bij jouw is geinstalleerd al weggehaald. Kan zijn dat die wijziging niet helemaal lekker was doorgekomen en pas na de reset actief werd.
Die pagina is in de versie die op 16-10 bij jouw is geinstalleerd al weggehaald. Kan zijn dat die wijziging niet helemaal lekker was doorgekomen en pas na de reset actief werd.
Hoi @Sven-Odido , je geeft nu wel iets bijzonders aan:
op 16/10 is fw V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 op mijn router geupload;
op 19/10 vond ik de LED power mgmt optie en zette die aan (10pm-7am);
tot 1/11 heb ik dagelijks de router gereset, soms via menu reboot, soms via power switch op achterkant; dat is dus 16 dagen lang;
pas toen ik op 1/11 een hard factory reset deed en mijn backup config herlaadde… pas toen verdween de LED mgmt optie;
je mag dus aannemen dat een nieuwe FW upload vanaf jullie gewoon niet (naar behoren) werk!
Als ik dit zo allemaal lees, is het dan wel verstandig om over te stappen van “4G voor thuis” naar “5G Klik & Klaar”? Of wordt het eerder Klik en daarna een hoop gedoe?
Hi @Rene_1111111 en @Richard10.
Hoe gaat het tot nu toe met de nieuwe firmware? Is het modem nog volledig vastgelopen?
Nee, het is blijven werken maar gisteravond erg traag.
Download 25 upload 25, na herstart download 360 upload 49.. ik zag een andere externe ip rangen ik denk sinds de firmware update.
1 van mijn 3 problemen opgelost denk ik.
2) Nu mijn Enfase Envoy controller nog die volgens Enfase op poort 80 of 443 moet kunnen communiceren met de externe data server wat nu nog steeds niet werkt. Enfase geeft aan dat het mogelijk een firewall instelling is maar in het modem met mijn firewall helemaal uit werkt het nog niet. De website link van Enfase zit al in 1 van mijn meldingen.
Dus verzenden data lukt nog niet.
3) mijn beveiligings cameras die ik graag wil kunnen zien als ik niet thuis ben.
Poorten kan ik in het modem wel open zetten maar se werken niet. Wel website en test website op mijn Nas werken via poort 80 en veilige login naar mijn Nas werken. Ddns ingesteld via de nas gaat ook goed als ik wissel van aansluiting tussen Odido klik en klaar of Ziggo.
Ik meen zondag dat ik heel even traag werkend de cameras extern kon zien maar wel met VPN ingeschakeld op mijn telefoon. Dit was maar hooguit een uur daarna werkte het niet meer.
Werkt tot op heden nog steeds nog soms wel wat traag.
@Rene_1111111 & @Richard10 Is de traagheid alleen draadloos of ook als je bedraad test.
Wat betreft de poort forwardingen, daar loop intern nog het een en andere voor.
Traag via wifi bij bij alleen
Traag via wifi bij bij alleen
Thanks, die hebben we vaker gehoord en zijn er naar aan het kijken.
Vandaag is mijn wifi traag download 20mb
10 minuten later niet meer te verbinden via wifi.
Lampjes branden zoals normaal. Wifi werkt dus niet meer.
Bedraad werkt internet wel nog maar traag, 40 download 50 upload.
Na herstart werkt het weer.
@Sven-Odido toch ff een kleine update:
wonderbaarlijk is mijn router al 6 dagen continue aan het werken, nagenoeg probleemloos en eigenlijk zonder snelheid verlies;
ik heb echter mn eigen router achter de NR5307 hangen, ethernet verbonden en gebruik de wifi op de NR5307 gewoon niet, 2.5Ghz helemaal uitgezet en 5Ghz op 40%power voor admin toegang indien nodig;
maar merk toch in toenemende mate korte hickups, kleine verbindingsproblemen van een paar seconden.
dus vandaag dan toch maar een reboot geven om te kijken of die korte stops dan ophouden.
wonderbaarlijk is mijn router al 6 dagen continue aan het werken, nagenoeg probleemloos en eigenlijk zonder snelheid verlies;
ik heb echter mn eigen router achter de NR5307 hangen, ethernet verbonden en gebruik de wifi op de NR5307 gewoon niet, 2.5Ghz helemaal uitgezet en 5Ghz op 40%power voor admin toegang indien nodig;
maar merk toch in toenemende mate korte hickups, kleine verbindingsproblemen van een paar seconden.
dus vandaag dan toch maar een reboot geven om te kijken of die korte stops dan ophouden.
Thanks voor het doorgeven. Is dat ook als bedraad iets direct hebt aangesloten op het modem, zonder je eigen router er tussen?
--
@Richard10 & @Rene_1111111 Kunnen jullie je modem weer aanzetten, dan kunnen we meekijken waarom de performance wegvalt bij jullie.
Hallo Sven,
Ik heb Klik&Klaar nu ook in huis en ben het aan het testen. En wil je de volgende observaties meegeven.
Ik had mijn router 4G voor thuis direct vervangen door de NR5307 en deze bleef dagen operationeel en liep niet vast.
Sinds gisteren ben ik de NR5307 stand alone gaan gebruiken en vanmorgen was het WAN niet bereikbaar. Ik constateer het volgende op mijn via wifi verbonden smartphone:
WAN is niet bereikbaar (1.1.1.1 en google.nl etc.)
LAN is operationeel. De webpagina is wel bereikbaar (192.168.1.1), ook mijn aangesloten Chromecast (via kabel) is te pingen.
Lampjes van boven naar onder: groen, groen, blauw, groen
Verschillen met NR5307 in thuisnetwerk:
In het thuisnetwerk was de NR5307 geconfigureerd naar wat ik nodig had; ander IP adres, andere DHCP instellingen, andere WiFi instellingen In stand alone was ik terug gegaan naar fabrieksinstellingen.
in het thuisnetwerk zijn er vele apparaten aangesloten via verschillende switches en ook via WiFi. Hier zijn ook apparaten bij die op regelmatige basis communiceren met servers in het WAN. In stand alone heb ik alleen mijn smartphone gebruikt en een Chromecast via ethernet kabel
Ik heb de router nu nog staan in vastgelopen toestand. Dus als ik nog iets voor je kan testen, laat het me dan vandaag weten.
Hi @BenKit,
Thanks voor de feedback!
Om te zorgen dat ik precies begrijp waar je het over hebt. Wat bedoel je precies met “stand alone”?
Momenteel zie ik alleen je Chromecast bedraad aangesloten. Klopt dat? of zou ik meer devices aangesloten moeten zien?
Hallo @Sven-Odido ,
Inderdaad enkel de Chromecast (bedraad) en Smartphone (WiFi) om te streamen, verder niets. Dit in tegenstelling tot thuisnetwerk, in dat geval hangen er tientallen apparaten achter met continue (dag en nacht verkeer van/naar servers.
Trouwens Firmware versie is V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806
Hallo @Sven-Odido ,
Inderdaad enkel de Chromecast (bedraad) en Smartphone (WiFi) om te streamen, verder niets. Dit in tegenstelling tot thuisnetwerk, in dat geval hangen er tientallen apparaten achter met continue (dag en nacht verkeer van/naar servers.
Trouwens Firmware versie is V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806
Thanks. Maar er is momenteel geen internet vanaf de NR5307 mogelijk?
@Sven-Odido ,
Inderdaad geen Internet, alleen LAN.
Thanks, we gaan er naar kijken. Als je hem zo kan laten staan dan kunnen we met de verschillende teams er naar kijken wat er mis is gegaan.
Thanks, we gaan er naar kijken. Als je hem zo kan laten staan dan kunnen we met de verschillende teams er naar kijken wat er mis is gegaan.
Ik begrijp dus dat ik de router niet moet resetten. Dat is prima! Ik sluit de Chromecast wel weer ff aan op het thuisnetwerk. En ik verneem graag wanneer ik de NR5307 wel weer kan gaan gebruiken...
Ik begrijp dus dat ik de router niet moet resetten. Dat is prima! Ik sluit de Chromecast wel weer ff aan op het thuisnetwerk. En ik verneem graag wanneer ik de NR5307 wel weer kan gaan gebruiken...
Keep you posted!
Hi @BenKit,
We hebben het probleem voor je opgelost. als het goed is moet je weer kunnen genieten van Klik&Klaar. Laat maar weten als je verder nog problemen ervaart!
@Sven-Odido ,
Dank voor je update. Sinds wanneer is het volgens jullie opgelost?
Ik heb nl. het volgende waargenomen: Gisterenavond was opeens internet via NR5307 weer beschikbaar. Ik heb geprobeerd te streamen naar de Chromecast, maar dit was geen succes. Veel hickups van de stream, wat ik dinsdagavond beslist niet had. Toen liep het beeld geen elke keer vast…
Vanmorgen vroeg (voor 7 uur) kon ik niet meer met NR5307 via WiFi verbinden. Niet via smartphone noch laptop...
Hebben jullie nieuwe firmware geladen? Wanneer? Zal ik de NR5307 maar opnieuw opstarten?
Goedemorgen @Sven-Odido ,
Beetje voorbarig om de ticket op vrijdag ochtend te sluiten… Maken jullie op vrijdagmiddag de balans op ofzo? In ieder geval heb ik niet genoten van Klik&Klaar. Verre van dat! Ik heb dan ook vanmorgen mijn abo binnen 14 dagen opgezegd. Ik wens niet langer een betalend proefkonijn te zijn.
Toch wil ik je nog de volgende observaties meegeven: Zoals al eerder gemeld hing de NR5307 compleet na jullie wijzingen (het was geen wijziging in firmware). Ik heb de NR5307 uit- een aan-gezet en vervolgens getest.
In de middag lag de bekabelde LAN verbinding naar de chromecast er plotseling uit, want deze gaf aan dat hij aan het zoeken was naar een WiFi verbinding.
‘S avonds werd binnen 40 minuten 3 keer de stream onderbroken. Geen hickups, dat het beeld stilstaat, nee echt onderbroken! Het is gelukt om tijdens zo’n onderbreking een ping te doen:
Verre van stabiel niet?
Ik was er toen wel klaar mee. Dit product is verre van Klik & Klaar!
Oh mijn zoon heeft het gisteren ook nog in combinatie met zijn PC getest. Zijn conclusie: Leuk om te downloaden, maar verre van stabiel genoeg om te streamen.
Mischief in de verre toekomst als jullie het wel stabiel hebben gekregen, dat ik het nog wel wil gebruiken, maar nu ben ik er ff klaar mee.
wonderbaarlijk is mijn router al 6 dagen continue aan het werken, nagenoeg probleemloos en eigenlijk zonder snelheid verlies;.
Thanks voor het doorgeven. Is dat ook als bedraad iets direct hebt aangesloten op het modem, zonder je eigen router er tussen?
Hoi @Sven-Odido , sorry voor de late reactie, maar ik moest het even laten bezinken, want in eerste instantie vond ik jouw vraag vreemd, maar nu ik andere posts heb gelezen denk ik het te begrijpen het zou trouwens erg helpen als je afentoe ook eens iets uitleg in plaats van alleen maar vragen te stellen, dat geeft meer onderling vertrouwen.
Maar, om nu op het onderwerp terug te komen, het lijkt erop dat velen een IP lease probleem ervaren, ik heb dat op (andere) forums mn voor chromecast veelvuldig gevonden. Daarmee begrijp ik ook jouw vraag aan mij: om een pc direct op ethernet vd NR5307 te proberen ipv via mijn eigen router; ik heb nl geen problemen met mijn eigen router op de NR5307. En dat is volgens mij terug te herleiden tot 2 dingen die ik altijd doe:
1) indien mogelijk altijd bekabelen en niet over wifi, zo ook voor de chromecasts,
2) altijd voor alle bij mijn bekende devices een IP reservering opnemen; zo ook in de NR5307 voor mijn eigen router; daarmee worden de lease problemen voorkomen.
Misschien dat je dit ook eens richting jouw cliënten kan suggereren; ik denk dat je daarmee een aardige hoeveelheid klanten had kunnen behouden; ook al begrijp ik dat de gemiddelde gebruiker van dit alles geen weet heeft.
Uiteraard zegt dit niets over de andere kant, comms naar jullie netwerk; en het blijft voor mijn verrassend dat ik redelijk uit de problemen ben met de NR5307, maaar komt waarschijnlijk ook dat ik de wifi op de NR5307 geheel niet gebruik. Groet,
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.