kan er geen heartbeat ingebouwd worden in de software van het modem?
Ik merk dat het vaker helemaal vastloopt en er geen internetverbinding naar buiten meer mogelijk is. Dan zou het wenselijk zijn dat het modem automatisch na een xx:xx tijd niet al te lang herstart.
Bladzijde 1 / 3
Inderdaad loopt steeds vast reset heeft weinig zin
daarna weer echt een bug in de software!! Oplossingen jongens!!!!!
Hi @Rene_1111111, welkom op onze Community!
Het is niet mogelijk om een automatische reboot in te stellen op het modem. Je zou eventueel wel een adapter kunnen kopen voor de stekker die op een bepaald tijdstip uitschakeld.
andere router gebruiken
Hi @Rene_1111111 & @Richard10,
Ik wil hier graag wat dieper in duiken waarom het modem vastloopt.
Kunnen jullie onderstaande vragen beantwoorden, het helpt om een aantal mogelijk oorzaken uit te sluiten;
Als het vastloop, welke lampjes branden er dan op het modem?
Kan je nog wel lokale devices bereiken, bijvoorbeeld je smart home system, of de webgui van het modem?
Indien mogelijk, als het vast loopt zou eens kunnen testen of je nog wel kan pingen naar 1.1.1.1 en naar google.nl
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Goedendag
de modem loopt op wifi vast merk ik dat je op alles wat aangesloten is via wifi stopt dus geen verbinding met internet. Van de vier lampjes brandt de bovenste en alleen de onderste groen en de middelste twee blauw. Bij resetten dan is de tweede ook groen maar valt dan kort daarna weer in blauw.
webgui is dan wel bereikbaar via modem bedraad. maar de smarthome etc dus wat via wifi loop niet.
ook de app via de telefoon werkt niet. Krijg steeds dat de verbinding mislukt en opnieuw in moet loggen.
hoop dat het duidelijk is zo
Thanks, Ik ga er verder nakijken, mocht ik nog vragen of updates hebben dan kom ik weer in de lucht!
Hi @Rene_1111111 & @Richard10,
Ik wil hier graag wat dieper in duiken waarom het modem vastloopt.
Kunnen jullie onderstaande vragen beantwoorden, het helpt om een aantal mogelijk oorzaken uit te sluiten;
Als het vastloop, welke lampjes branden er dan op het modem?
Kan je nog wel lokale devices bereiken, bijvoorbeeld je smart home system, of de webgui van het modem?
Indien mogelijk, als het vast loopt zou eens kunnen testen of je nog wel kan pingen naar 1.1.1.1 en naar google.nl
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Goedemorgen,
Lampjes op modem bij normaal bedrijf is variabel bij mij!
van boven naar onder:
Boven en onder altijd groen na opstarten, 2e led is soms groen en blijft dit ook uren en toch werkt blijkbaar alles. Soms ook na enkele tellen na opstarten gelijk blauw en werkt ook alles. 3e led is altijd blauw na verbinden.
Bij storing is alles gewoon in status als hierboven omschreven niets knippert of is uit status is onveranderd.
Mijn wifi waaier op de telefoon geeft een uitroepteken weer dus geen externe verbinding naar internet maar ook hier kan ik de Zyxel startpagina niet meer openen. Alles zit vast.
Doordat mijn wifi op geen enkel apparaat meer werkt kan ik ook geen andere apparaten meer benaderen. Volgende keer zal ik mijn laptop bedraad op de switch aansluiten en dan kijken of ik de Zyxel startpagina nog kan benaderen.
Pingen gaat nu in de omschreven situatie niet als er geen wifi meer is lijkt mij maar niet getest tot nog. Speedtest werkt i.i.g. niet dat heb ik wel geprobeerd.
@Rene_1111111 Thanks voor de informatie, als je op het moment van het probleem ook niet de webgui van modem modem kan benaderen is de ping test idd niet meer nodig ;)
Gehele 2 weken slecht bereik of modem vast en hele slechte latentie waarschuwingen.
Ik heb sinds gisteren ipv nr5307 de zyxel fwa710 outdoor modem geplaatst. Bij dit modem kan je alles zelf instellen ook bridge en ip passtrough. Ontvangst is RSRP van 97 naar 79 gegaan en vol 5g bereik.
Ik ben super tevreden nu geen uitval en geen slechte latentie . speedtest tussen 600 en 900 download en 70- 100 upload.
Gehele 2 weken slecht bereik of modem vast en hele slechte latentie waarschuwingen.
Ik heb sinds gisteren ipv nr5307 de zyxel fwa710 outdoor modem geplaatst. Bij dit modem kan je alles zelf instellen ook bridge en ip passtrough. Ontvangst is RSRP van 97 naar 79 gegaan en vol 5g bereik.
Ik ben super tevreden nu geen uitval en geen slechte latentie . speedtest tussen 600 en 900 download en 70- 100 upload.
Is het dan mogelijk met de bijbehorende simkaart. Van odido om van een ander modem gebruik te maken?
Is het dan mogelijk met de bijbehorende simkaart. Van odido om van een ander modem gebruik te maken?
Ja zolang FWA modem is werd mij verteld door Odido dus heb ik fwa710 besteld . Sim kaartje erin. Enigste wat verandert moet worden is mobiel ap op handmatig zetten dan ap naam: fwainternet meer niet. staat standaart al op ip passtrough dus is al perfect om eigen router te plaatsen.
Het is toch wel te gek voor woorden dat je als gebruiker by ZyXel voor €600 een werkende router zelf moet kopen omdat de aanpassingen van Odido de eigen Zyxel router overhoop helpt!?
Het is een nieuw standaard aanbod in de markt. Als het niets voor jou is, dan houdt het op en kun je, zelfs na aanschaf, gebruik maken van de flexibele annuleringsvoorwaarden.
Het is toch wel te gek voor woorden dat je als gebruiker by ZyXel voor €600 een werkende router zelf moet kopen omdat de aanpassingen van Odido de eigen Zyxel router overhoop helpt!?
Bij Kpn 4g buitengebied was internet heel slecht en traag en betaalde over de 50 euro per maand. dus nu bespaar ik minimaal 25 euro per maand met deze 5g. dus modem is zo terug verdient. en vele malen betere en snellere verbinding. dus is het dubbel waard voor mij. de FWA710 is wel een buiten router dus bereik is gewoon beter. En dit modem is geen 600 maar 470 euro
Het is een nieuw standaard aanbod in de markt. Als het niets voor jou is, dan houdt het op en kun je, zelfs na aanschaf, gebruik maken van de flexibele annuleringsvoorwaarden.
@eric Hoi Eric, dank voor de info, maar het is mij niet geheel duidelijk: met de opmerking “nieuw standaard aanbod” bedoel je dat Odido dit levert ipv/naast de NR5307?
of bedoel je zelf kopen bij een ZyXel reseller?
Klik en klaar is en nieuw product naast DSLneb glasvezel. Ieder product heeft zijn kenmerken en het is jouw vrije keuze om te bekijken wat het best bij je past. Wat klik en klar betreft is 1 van de kenmerken dat er 1 type standaard modem wordt meegleverd maar ook dat het flexibele annulering kent.
Klik en klaar is en nieuw product naast DSLneb glasvezel. Ieder product heeft zijn kenmerken en het is jouw vrije keuze om te bekijken wat het best bij je past. Wat klik en klar betreft is 1 van de kenmerken dat er 1 type standaard modem wordt meegleverd maar ook dat het flexibele annulering kent.
Duidelijk Eric maar het moet wel goed werken en dat doet het nu nog niet. Hoopvol uitkijken naar een update.
@Falconcrest , hoi, gisterenavond was het op Odido klik klaar weer hopeloos;
vraagje: had jij met jouw FWA710 ook problemen?
Grt, Poulus
@Falconcrest , hoi, gisterenavond was het op Odido klik klaar weer hopeloos;
vraagje: had jij met jouw FWA710 ook problemen?
Grt, Poulus
KLopt gisteren was eerste keer dat internet eruit lag dit had wel niks met de modems te maken maar met Sim kaart connectie aan odido zijde. Daarna wederom geen problemen met uitvallen of latency.
@Richard10 & @Rene_1111111 , Ik heb jullie modem voorzien van een update. Deze zou beter moeten werken. Kan je het van het weekend aankijken en laten weten als het probleem nog een keer voorkomt.
@Sven-Odido Hoi Sven, behoor ik niet meer in het lijstje? toch iets te bot duidelijk gemaakt lijkt het!
Hi @Poulus,
Zeker nog wel, sorry als het zo overkwam. Jouw modem draaiden al dezelfde firmware als ik voor het weekend bij de andere heb geinstalleerd. Je laatste meldingen waren op dezelfde momenten van een algemene storing. Ervaarde je afgelopen dagen nog steeds dat het modem vast loopt?
Modem is tot nu toe niet vast gelopen
Hi @Poulus,
Zeker nog wel, sorry als het zo overkwam. Jouw modem draaiden al dezelfde firmware als ik voor het weekend bij de andere heb geinstalleerd. Je laatste meldingen waren op dezelfde momenten van een algemene storing. Ervaarde je afgelopen dagen nog steeds dat het modem vast loopt?
Hi @Sven-Odido , mijn modem staat sinds 16/okt op V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 er is dus niets veranderd voor mij; ik geef nu iedere dag een reboot om problemen voor te zijn.
Er is echter 1 vreemd iets, sinds vrijdag is de menu optie “power mgmt” waarmee de LEDS op tijdschema uit/aan kunnen worden gezet… verdwenen !? moet wel aangeven dat ik vrijdag een hard factory reset heb gedaan.
Hi @Sven-Odido , mijn modem staat sinds 16/okt op V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 er is dus niets veranderd voor mij; ik geef nu iedere dag een reboot om problemen voor te zijn.
Dat is dezelfde versie als we bij de andere vrijdag hebben geinstalleerd. Die hadden nog een oudere versie draaien. Kan je eens aankijken of het probleem nog speelt zonder elke dag een reboot te doen.
Er is echter 1 vreemd iets, sinds vrijdag is de menu optie “power mgmt” waarmee de LEDS op tijdschema uit/aan kunnen worden gezet… verdwenen !? moet wel aangeven dat ik vrijdag een hard factory reset heb gedaan.
Dat is verwacht, die pagina wordt niet meer weergeven.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.