Misleidende reclame ViaPlay

  • 14 March 2022
  • 4 reacties
  • 187 Bekeken

Reputatie 2

Ik wil graag gebruik maken van de actie om 4 maanden gratis ViaPlay te gebruiken waarbij ik mijn abonnement voor 1 jaar zou verlengen/vastleggen. Toen ik dit ging regelen (telefonisch) werd ik (vriendelijk) geïnformeerd dat mijn gratis abonnement mij €5,- per maand extra gaat kosten.

Dit vind ik als vaste klant natuurlijk erg zuur. Op de website kon ik deze voorwaarde niet vinden en stond niet in de advertentie.

Misleidende reclame is in Nederland verboden. Ik overweeg een verzoek in te dienen bij de Sichting Reclame Code om deze actie te beoordelen.

#Vasteklantenzijnaltijddedupe.

 


This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @wilcokooistra,

Ik vermoed zo maar dat dit komt doordat je in feite een nieuw contract tegen nieuwe voorwaarden aan gaat. Daar hoort dus ook de nieuwe prijsstructuur bij en dat kan - zeker met de ‘Uit & Thuis’ voorwaarden netto minder gunstig voor je uitvallen. Het is altijd een afweging of een verlenging wel voordelig is. Dit zou ook bij andere aanbieders zo gaan. Ook daar mag je verlengen, maar dan tegen de voorwaarden van de huidige proposite.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @wilcokooistra, wanneer je besluit te verlengen, ga je inderdaad akkoord met de geldende propositievoorwaarden van dit moment. Het kan zijn dat jouw maandbedrag hierdoor omhoog gaat. Dit dient uiteraard wel netjes gecorrespondeerd te worden op het moment dat jij aangeeft hier gebruik van te willen maken. Dit staat overigens ook vermeld bij de prijzen wanneer je een nieuw abonnement selecteert, daar zie je de maandbedragen/abonnementsprijzen zoals ze momenteel zijn. 

Dat gezegd hebbende, snap ik je sentiment wel en komt het vooral doordat er een afweging moet worden gemaakt of je enerzijds graag over wilt op het gebruik van Viaplay met de voucher én je hiermee dan je abonnement wilt veranderen.

Er wordt momenteel met NENT gesproken over het beschikbaar maken van een lineair kanaal zodat iedereen, ongeacht status van verlenging of wat dan ook, ervoor kan kiezen om de zender in het TV-aanbod op te laten nemen. Dat zou een welkome aanpassing zijn!

Reputatie 7
Badge +1

https://www.totaaltv.nl/nieuws/lineair-f1kanaal-viaplay-slechts-tijdelijk-bij-ziggo-kpn-en-delta-fiber/

@Jason Je geeft aan dat T-Mobile in gesprek is met NENT om lineair kanaal mogelijk te maken, echter als je bovenstaande leest blijkt het dat ze dit maar tot medio augustus toestaan, e.e.a. afhankelijk van de dan geldende omstandigheden.

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Heel scherp as usual! 😉 Nu is het wel zo dat dit natuurlijk per overeenkomst een losstaand akkoord zou moeten zijn. Aangezien TM hier nog over in gesprek is, kunnen we daar momenteel geen conclusies over trekken. Er staat ook niet voor niets bij vermeld: “Binnen dit tijdsvlak zal nog een evaluatiemoment plaatsvinden waar besloten kan worden om de tijdelijke status van het lineaire kanaal te verlengen dan wel in het geheel op te zeggen.” 

Het lijkt me evident dat het voor Viaplay in eerste instantie aantrekkelijk is om zoveel mogelijk gebruikers richting de app te trekken. Dat geldt voor elke streamingdienst omdat daarmee het gehele aanbod beschikbaar is en je gauwer geneigd bent om buiten je standaard comfortzonde te kijken - zie het als Netflix en Disney+ bijvoorbeeld. Maar goed, in hoeverre en per wanneer dat lineaire kanaal er komt, zullen we hopelijk spoedig medegedeeld krijgen! 

Houd dit topic in de gaten de komende tijd: