Skip to main content
Beantwoord

Maximale internetsnelheid op mijn adres

  • 21 June 2024
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Ik zit momenteel dus bij KPN en zat te denken om over te stappen naar Odido ivm de haastmaker deal van 10 maanden €30/maand tot 2Gbit/s. Het probleem dat ik heb is dat op de Odido bestel website de maximale snelheid op mijn adres 1Gbit/s is.

Dat vond ik vreemd omdat bij KPN op mijn adres tot 4Gbit/s beschikbaar is en het duidelijk is dat Odido hier op het KPN netwerk zit. Ik had toen dus jullie klantenservice gebeld en die hadden mij verteld dat ze op mijn adres wel meer dan 1Gbit/s bieden, maar dat ik dan weer moet bellen als ik dit aan wil schaffen. Een dag later belde ik dus weer en werd mij verteld dat 1Gbit/s het hoogste was op mijn adres. 

Mijn vraag is dus of ik wel of niet de haastmaker deal van 10 maanden €30/maand met 2Gbit/s als snelheid kan kopen. 

Verder heb ik momenteel een Genexis kastje en heb ik op dit forum gelezen dat veel mensen daar problemen mee hebben bij Odido. Daarom vroeg ik mij af of het mogelijk is een wel werkend kastje meegeleverd te krijgen.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Max3 

Op het KPN WBA netwerk is de maximale snelheid 1 Gbps, hoger is niet mogelijk.

Het huidige Genexis kastje blijf j́e behouden en je hoeft daar enkel de Odido router op aan te sluiten. Mocht je daarna problemen ervaren dan kun je dat aankaarten op de community.

Hallo @Max3 

Op het KPN WBA netwerk is de maximale snelheid 1 Gbps, hoger is niet mogelijk.

Het huidige Genexis kastje blijf j́e behouden en je hoeft daar enkel de Odido router op aan te sluiten. Mocht je daarna problemen ervaren dan kun je dat aankaarten op de community.

Ah dus die 1Gbps is een limiet die het KPN netwerk er op zet voor andere bedrijven dan KPN zelf? (Dat is tenminste wat ik er van begrijp na “KPN WBA” te googelen) 

Reputatie 7
Badge +14

Correct. Daarom is de postcode checker van Odido leidend voor hun aanbod. Maar to be honnest,  1GB up and down is ZOVEEL....

Reputatie 7
Badge +15

@Max3 

Klopt, alle providers die hun diensten aanbieden over het netwerk van KPN hebben de maken met 1 Gbps als limiet.

Reageer