Skip to main content

Via de kringloop heb ik een 2132F gevonden. Deze wil ik gebruiken voor test doeleinden. Ik ben geen klant (meer) bij odido en zou toch graag in deze router komen.
Een reset naar factory reset levert mij alleen een user account op met beperkingen. Ik wil zelf deze router een nieuwe firmware geven en de instellingen kunnen aanpassen.

Weet iemand toevallig hoe ik in de admin mode terecht kan komen of is er via de odido klantenservice een te nemen route?

Ik hoor graag van iemand!

Dat gaat nog een behoorlijk uitdaging worden, tenzij je een deep dive gaat nemen om een UART flash op te zetten. Je zal de Odido firmware op een of andere manier moeten vervangen door een firmware die je meer toegang geeft.

Hou er rekening mee, dit device is al een aantal jaren EOL … dus je zal zeker tegen ‘lekken’ aanlopen die je netwerk kunnen aantasten.

Ref: https://www.bleepingcomputer.com/news/security/draytek-fixed-critical-flaws-in-over-700-000-exposed-routers/

Hoi @mablom94 ,

Deze routers werden  beschikbaar gesteld als "managed dienst", dus waren geen eigendom van de verkoper die jou hem verkocht heeft. Andere firmware wordt in iedergeval niet door Odido verstrekt.

Goedenavond,

Ik was ook verrast dat ik deze tegenkwam inderdaad. Ik heb de mijne indertijd wel netjes opgestuurd.

Updaten is het probleem niet, via draytek kan je een tftp push tool downloaden incl een andere (laatste) firmware. Probleem is dat de custom odido firmware geen data accepteert zonder het admin account. 

Als dit je opzet was, dan heb je helaas een miskoop gedaan.

Reageer