Sinds één dag klant bij Odido, maar alle locatie-gebonden websites werken nu met verkeerde locatie. Ik woon NIET in Berkhout.
Hallo
Om welke websites gaat het?
Wat geeft NordVPN aan? Daar staat het meestal goed.
klopt de weer app op je telefoon bijvoorbeeld wel?
Buienalarm, de radar is gepositioneerd in de buurt van Obdam
Google Maps, een route ergens naartoe begint in Berkhout of Obdam
Volgens NordVPN woon ik in Capelle aan de IJssen, nog verder van huis.
De weer app op mijn telefoon is wel goed
Je telefoon zal zijn locatie bepalen door GPS, vandaar dat die wel goed is. Je thuis locatie zal zijn locatie via ip nummer doen, en aangezien je pas één dag bij Odido zit zal het even duren voor dat dit nieuwe ip nummer ook de juiste locatie aangeeft...
hoe lang duurt het voordat de goeie locatie wordt weer gegeven?
zelf nu bijna 2 weken klant bij Odido.
Odido geeft geen locatie gegevens bij een IP adres. Zij registreren alleen IP blokken aan Nederland bij Ripe.
De verdere posities doen geo location services. Soms op basis van je surfgedrag of inderdaad als telefoons via wifi een locatie verraden.
zit online op een pc, nooit geen problemen met locatie bepaling gehad bij KPN en Delta, gewoon op dag 1 op de goede locatie, dus vind het raar dat dit bij Odido niet zo is
Je locatie wordt bepaald op basis van je IP adres en waar die geregistreerd staat, en dat is nooit je eigen adres maar het adres van de locatie van de centrale van je provider. Wellicht bij kpn een toevalstreffer of mogelijk heb je de locatie bij de start zelf (onbewust) ingegeven.
Toen ik nog bij KPN zat had ik ook niet mijn eigen adres als locatie, verre (letterlijk) van dat.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.