Beantwoord

ligt het aan mij?

  • 6 March 2024
  • 5 reacties
  • 117 Bekeken

Ligt het aan mij dat ik me mateloos irriteer aan een bedrijf dat als “core-business” het verzorgen van communicatie heeft, zelf geen gebruik lijkt te willen maken van gebruikelijke vormen van communicatie?

Ik reageer op een email van Odido (service@odido.nl) met een vraag/opmerking en krijg vervolgens zo’n irritant auto-reply bericht dat de mail niet in behandeling wordt genomen en dat ik online maar een andere contactoptie moet zoeken. In de mail van Odido zelf staat overigens ook nergens dat het zo’n mega irritant “ no-reply” mailadres is.

Waar komt de (imho) arrogantie vandaan dat Odido meent wel met mij via email te mogen/moeten communiceren om vervolgens zelf niet via datzelfde medium bereikbaar te zijn? Ik zal ook een autoreply op mail afkomstig van Odido zetten. 

Ik heb er nu al spijt van dat ik overgestapt ben. 

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 7 March 2024, 14:12

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Braxator, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. We hebben namelijk zelden tot geen contact per e-mail. Al het contact verloopt via Social Media, de Community of telefonisch. We hebben een handig topic hierover geschreven zodat klanten ons altijd kunnen vinden en bereiken:  

 

 

Is er iets waarmee ik je kan helpen? Laat het gerust weten en dan zal ik mijn best doen om je zo goed mogelijk te helpen.

Dag Tommy,

 

Wat een onzin. Jullie hebben wel degelijk contact via email. Wil je weten hoeveel mail ik van jullie heb gehad heb de afgelopen weken? 

Als outbound email bij jullie niet onder de noemer “contact” valt dan begrijp ik de reactie maar vind ik het nóg kwalijker. 

En dat jullie “inbound” zelden tot geen contact via email hebben lijkt me evident als je alles in een no-reply postbak laten vallen. 

Wat is de opzegtermijn? 

Gr

 

Reputatie 6
Badge +2

@Braxator Ik begrijp dat het niet het antwoord is waar je op had gehoopt en als ik dit zelf voor je kon aanpassen had ik het graag gedaan. Hoe dan ook, ik sta voor je klaar via dit kanaal. Laat je het mij weten als ik iets voor je kan doen?

Om je vraag over het opzegtermijn te beantwoorden ben ik direct het systeem ingedoken. Je zit op dit moment nog in je 14 dagen bedenktijd, wanneer deze verstreken is, is het abonnement na een jaar maandelijks opzegbaar. 

Reputatie 7
Badge +1

Bedrijfsgegevens vermelden | ACM.nl

Puur uit nieuwsgierigheid had ik dit eens opgezocht,  en als ik het goed heb uit mijn achterhoofd geheugen moet men op de zelfde manier met een bedrijf kunnen communiceren als het bedrijf naar de klant heeft gedaan,  dus Odido moet ook via een contactformulier te bereiken zijn, middelen als Community of Facebook zijn openbaar en dus vaak ongeschikt als men 1 op 1 contact wil, telefonisch is ook geen optie,  zelf gebruik ik dat nooit waar en hoe dan ook, waarom? omdat de reactie aan de andere kant me (bijna) altijd de indruk geef hang maar snel op.

Reputatie 6
Badge +2

@BeMu Ik begrijp je sentiment, maar gelukkig bieden wij de optie tot één op één contact. Je kunt via Facebook, X (voormalig Twitter), de chat functie op de website en telefonisch contact met ons opnemen. Daarnaast hebben wij op de Community altijd de optie om een privébericht te sturen indien nodig. Ik wil je verzekeren dat wij in al onze communicatie zorgvuldig omgaan met klantgegevens. 

Meer informatie over hoe je contact met ons kunt opnemen vind je op onze servicepagina: Service | Odido.  

Ik help je in ieder geval met alle liefde verder. Laat je het mij weten als ik iets kan doen?

Reageer