Skip to main content

Sorry dat ik het hier publiekelijk moet vragen:

Ik had Odido (T-Mobile) Internet (DSL) voor 25 euro per maand, oftewel korting van 11,48 per maand. Dus, de afgelopen jaren betaalde ik van 25 tot 29 euro per maand voor internet (inflatiecorrecties). Prima.

Toen ging een maand TV proberen voor 12,50 per maand. Dat beviel helaas niet goed, dus, dat heb ik ook na 2 weken weer opgezegd. Wat ik wilde, werkte niet goed. Geen probleem.

Echter, toen was ik opeens mijn kortingen kwijt. In plaats van 11,48 korting krijg ik nu nog maar 5 euro korting. Dat was mij absoluut niet duidelijk en vind ik niet echt fijn. Maar ook nog prima.

Nu komt het ‘probleem’:

Als ik nu internet bestel, DSL 100 Mbit, dan kost dat 35 euro. De eerste 12 maanden krijg je 5 euro extra korting. Klantvoordeel is ook 5 euro, dus betaalt het eerste jaar 25 euro en daarna 30 euro per maand voor zolang het contract nog loopt.

Echter, ik betaal nu zometeen 41,19 euro min 5 euro klantvoordeel is 36,19 euro.
Dat is dus ongeveer 7 euro meer dan dat ik tot vorige maand betaalde en dus 6,19 euro meer ten opzichte van de normale prijs zoals vermeld op de site.

Dit laatste vind ik dus niet heel erg oke.
Ik wil eigenlijk liefst gewoon mij korting terug (maar dat zal wel niet kunnen) of anders gewoon die 30 euro betalen wat nu de normale prijs is (inclusief klantvoordeel).

Ik had hierover contact (na flink lang in de wacht te hebben gezeten) en toen werd midden in het gesprek de verbinding verbroken. Technische oorzaak, ga ik vanuit hoor, we hadden geen ruzie :-)

Dus vandaar dat ik het nu hier maar even plaats.
Wat is hierin mogelijk?

Hallo ​@rvdv01 

Heb je de laatste factuur gezien? Misschien is er wat extra berekend voor de paar dagen dat je ook tv had. Zodra je kan verlengen bel dan de klantenservice even voor een verlengingsaanbod, de inflatiecorrectie verdwijnt dan ook.

Hallo ​@rvdv01 

Heb je de laatste factuur gezien? Misschien is er wat extra berekend voor de paar dagen dat je ook tv had. Zodra je kan verlengen bel dan de klantenservice even voor een verlengingsaanbod, de inflatiecorrectie verdwijnt dan ook.

Dankjewel voor je reactie.

Nee, het is echt mijn maandbedrag wat nu met ongeveer 8 euro omhoog gaat, omdat ik even de TV wilde proberen. Had ik dat maar nooit gedaan :-)

En nu moet ik dus zelfs méér betalen dan wat het kost als je een nieuw abonnement afsluit (de normale prijs, zonder de 12 maanden voor xxx korting natuurlijk).

Ik betaal zometeen 36,19 euro per maand terwijl het normaal gesproken 30 euro is (dat is allebei met klantvoordeel €5, maar zonder speciale eenmalige/tijdelijke kortingen). Dat heeft de klantenservice echt zo tegen mij gezegd. Voorstel van hun kant was overstappen op Klik&Klaar. Dat wil ik op zich wel, maar ik heb op het andere forum gezien dat port-forwarding daarop niet goed werkt. Ook voor mij is het belangrijk dat dat wel goed werkt. En ook lage ping is belangrijk voor spelletjes.

Ik zat al even om mee heen te kijken en bij een andere aanbieder heb je 8 maanden voor 17,50 en daarna 34,50 bij een contract van 1 jaar, zelfde snelheid DSL. Ik wil eigenlijk helemaal niet overstappen en de dienst werkt verder ook altijd prima bij Odido. Maar ik vind het niet netjes hoe de dingen nu gaan en de klantenservice is niet bereikbaar. De mensen zijn wel aardig, maar op mail krijg ik geen enkele reactie, bij de chat moet ik heel lang wachten (en kreeg ik uiteindelijk bovenstaande verhaal en toen werd de verbinding verbroken...) , telefoon kom ik niet door het menu heen (geen geldige invoer, de verbinding wordt nu verbroken) :-)

Dus ja. Ik snap het niet goed waarom het zo moeizaam gaat allemaal. Ik vind zelf dat wat ik vraag, niet heel erg onredelijk is. Ik vraag niet eens om mijn oude korting terug, maar wel om dezelfde normale prijs als een ander. En ook dat die oude korting opeens weg is, ik heb dat echt nergens gelezen maar goed, die discussie slaan we over :-)

@rvdv01 

Maar kan je wel al verlengen? Je betaalt dan weer 30 euro per maand inclusief klantvoordeel en je krijgt er vaak een aantal maanden korting bij.

Je kan ook naar 0800 0419 bellen ipv 0800 0092.

Ik ga het nog even proberen.

Gister meer dan een halfuur in de wacht gezeten, toen maar opgehangen.

Ze zijn wel niet heel erg supergoed bereikbaar…
Op mijn e-mail (via contactformulier) heb ik nu na 4 weken ook nog steeds geen reactie, alleen de ontvangstbevestiging :-)

Edit:
De chat is gesloten en pas vanaf dinsdag 8 uur weer beschikbaar (het is nu donderdagochtend) zegt-ie. Telefonisch kom ik er ook niet vlot door.
En van Izzi (de chatbot) mag ik een brief schrijven en dan krijg ik binnen 30 dagen antwoord.
Dit vind ik niet oke.

Ik heb toch maar weer het contactformulier ingestuurd. Misschien krijg ik nu wel reactie. En anders moet ik maar naar de Odido-winkel toe, denk ik…

Reageer