Skip to main content

Ik heb sinds 23 juli 2018 een T-mobile Internet Thuis + vaste 2de telefoonnummer abonnement. Het abonnement bood een korting van destijds €15,50 korting. Uiteindelijk door reguliere prijswijzigingen en kortingenswijzigingen was de actuele op het contract gebaseerde prijs gedurende 2024 tot en met augustus €55,60 minus € 15,50 korting.

Deze korting is vanaf september, ZONDER AANKONDIGING OF CONTRACTWIJZIGING, verlaagd tot €5.

Hoe kan dit?

Ik ben na een telefoongesprek hierover vooralsnog akkoord gegaan met een nieuw (slecht) aanbod.

Tijdens dit gesprek kon niet worden achterhaald op basis waarvan de korting is komen te vervallen.

Kan ik daar alsnog informatie over krijgen?

Hallo @Wim Vriend 

Voor abonnementen verlengd of afgesloten op of na 24 januari 2022 geldt een korting van €5,00 op het thuis abonnement. Ook een snelheidswijziging bijvoorbeeld zorgt ervoor dat je €5,00 korting op het thuis abonnement krijgt.

En wanneer heb ik dan welke aanpassing aan mijn contract doorgegeven? In elk geval niet in 2024 en naar mijn weten ook niet daarvoor!

@Wim Vriend 

Als je alle privé velden in je community profiel even invult dan kan een moderator kijken wat de oorzaak is.

Alle bekende velden zijn ingevuld.

Hi @Wim Vriend, ik geef je met alle liefde meer duidelijkheid! Zo te zien is het Klantvoordeel gewijzigd per 12-8-2024. Hier heb je ook een e-mail over gehad. Dit heeft te maken met een wijziging in het mobiel abonnement dat geregistreerd staat voor Klantvoordeel op jouw adres. Mobiel nummer eindigend op 06XXXXX061 is toen aangepast van een Unlimited abonnement naar een 2GB abonnement. Hierdoor is het Klantvoordeel vervallen.

Het Klantvoordeel met de bijbehorende korting geldt namelijk alleen wanneer je een internetabonnement icm een Unlimited mobiel abonnement hebt. Wanneer je geen Unlimited abonnement meer hebt, ontvang je standaard € 5 korting op je internetabonnement.

Geen zorgen! Mocht je toch weer de oude korting willen ontvangen voor je internetabonnement, dan kun je het mobiel abonnement weer aanpassen naar een Unlimited abonnement. Weet je zo voldoende? 😊

Beste Demi,

>Ik heb geen bericht gehad op mijn emailreply (zie hieronder) dus zend ik deze via dit portal.]

Naar mijn weten is het Internet Thuis abonnement nooit gekoppeld aan een mobiel abonnement, dan wel een onderdeel van een gecombineerd Internet+Mobiel abonnement. 

Ik heb dit zakelijk abonnement alleen opgenomen in de portal onder mijn inloggegevens zodat ik eenvoudiger (met 1 inlog) zowel dit als mijn eigen mobiele abonnement kan beheren.

De laatst mij bekende wijziging aan het internet abonnement stamt uit april 2020. Zie bijlage.

Een email per 12-8 ken ik niet. Zou je deze (nogmaals) kunnen sturen?

Hi @Wim Vriend, het klopt dat je niet kan reageren op onze e-mails maar je kan al je vragen via deze weg stellen! 

Met het Internet abonnement ben je aangemeld voor het Klantvoordeel. Dit voordeel krijg je als je gebruikmaakt van meerdere abonnementen op 1 adres en hier moeten deze abonnementen dan ook voor aangemeld zijn. Op dit moment zijn meerdere abonnementen op jouw adres aangemeld voor het klantvoordeel. Jij zit nog in een oude versie van het Klantvoordeel voor het Internet abonnement. Hierbij geldt dat je een hogere korting op het abonnement krijgt als er ten minste 1 mobiel abonnement gebruik maakt van een Unlimited bundel. Aangezien eerst het telefoonnummer 06XXXXX061 gebruikmaakte van een Unlimited bundel, kon je eerst dus gebruikmaken van deze korting. Nu deze bundel is aangepast, is de korting verlaagd naar € 5 per maand. Maar zoals Demi aangeeft, kan je de hogere korting weer terugkrijgen als je een van de mobiele abonnementen die ook aangemeld zijn voor het Klantvoordeel omzet naar een Unlimited bundel. Dit hoeft niet per se het nummer 06XXXXX061 te zijn, maar kan ook een van de andere nummers zijn. 

Het gaat hier dus niet om een wijziging in het Internet abonnement waardoor je de korting verloren bent, maar echt om een wijziging in het mobiele nummer. Ook heb ik de e-mail van 12 augustus opnieuw naar je toe gestuurd, deze zul je binnen een paar minuten opnieuw ontvangen! 

Reageer