Skip to main content
Beantwoord

Koppelen Roomba iRobot stofzuiger

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste,

Wij zijn onlangs verhuisd en hebben ook in ons nieuwe huis T-Mobile Thuis. Nu probeer ik onze Roomba iRobot stofzuiger te koppelen aan het nieuwe netwerk maar dit lukt niet. Bij iRobot raden ze aan om naar de firewall instellingen te kijken. Hoe kan ik deze inzien?

Beste antwoord door WCS

Tommie schreef:

Hi @WCS, welkom op onze Community!

Ik ben je link doorgegaan en zag dat WPA3 niet ondersteund wordt voor de iRobot. Ik heb dit uitgeschakeld op het modem, kan je het modem herstarten en kijken of de iRobot nu wel verbinding kan maken?

@Tommie dank je wel, het is gelukt!

Is het een probleem dat de WPA3 nu standaard uit staat?

Bekijk origineel

17 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 10 juli 2023

Hoi @WCS 

Nou, dat advies lijkt me heel bijzonder. Er is geen UITGAANDE firewall in de standaard T-Mobile routers aanwezig. Je kunt beter kijken naar de aanbevelingen die deze fabrikant doet om je wifi netwerk te downgraden naar 2.4 Ghz only en een eenvoudigere versie van de security protocollen. Wat ondersteund deze Irobot op dit gebied? Dan kun je als je inlogt in de router het wifi netwerk op die punten aanpassen.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 10 juli 2023

Hoi Eric,

Bedankt voor de reactie, zie hier de informatie die ik vond bij iRobot: https://ondersteuning.irobot.nl/s/article/17734 Ik loop vast bij stap 6, en vind het tijdelijke wifi netwerk van de stofzuiger niet. Het type wat wij hebben is de i7.  Deze zou op 2.4 en 5 Ghz moeten werken.

Ik kan inloggen op mijn router maar zie zo niet welke instellingen ik zou moeten aanpassen om het opnieuw te proberen. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 10 juli 2023

Hi @WCS, welkom op onze Community!

Ik ben je link doorgegaan en zag dat WPA3 niet ondersteund wordt voor de iRobot. Ik heb dit uitgeschakeld op het modem, kan je het modem herstarten en kijken of de iRobot nu wel verbinding kan maken?

• Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 13 juli 2023
Tommie schreef:

Hi @WCS, welkom op onze Community!

@Tommie dank je wel, het is gelukt!

Is het een probleem dat de WPA3 nu standaard uit staat?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 13 juli 2023

Hallo @WCS 

Het is geen heel groot probleem, ik heb hier de T54 met 2 netwerken, 2,4 GHz en 5 GHz. Voor 2,4 GHz staat alleen WPA 2 aan voor een wat oudere type laptop.

WPA3 heeft een sterker beveiligingsprotocol.

• is een King Poster
  • 84 reacties
  • 13 juli 2023

Als het goed is is er ook de optie van wpa2 en wpa3 gecombineerd, zodat er zelf bepaald wordt welke er nodig is om te kunnen werken.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 13 juli 2023

@G_r_u_m_p_i_e 

Dat is de standaard die aan staat maar het is toch nodig om de beveiligingsmodus op WPA2-PSK te zetten voor apparaten die alleen met WPA2 werken.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 augustus 2024

@Tommie van Odido 

Zou je dit voor mij ook kunnen doen?

Sinds de wpa3 verbind met stofzuiger niet meer met 2.4ghz wifi netwerk. Daarvoor nooit problemen mee gehad...

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 4 augustus 2024

Hallo @dirkheerink 

Hiervoor ga je in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Vervolgens ga je in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 5 augustus 2024

@dirkheerink Ik heb de beveiliging op het 2.4Ghz netwerk voor je aangepast naar WPA2. Ik hoop dat het nu weer gaat lukken om de stofzuiger te verbinden! 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 5 augustus 2024

Dag @Teresa van Odido,

Nu zegt mijn 2.4ghz wifi dat die uitgeschakeld is door de beheerder en daaronder staat nog steeds wpa3-verbinding vereist. 

Of moet ik mijn modem eerdt resetten?

Alvast bedankt!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 5 augustus 2024

@dirkheerink 

Het kan helpen om het netwerk te vergeten en opnieuw verbinding maken.

• 1 reactie
  • 15 oktober 2024

Hallo,

kan bij ons de WPA3 beveiliging ook worden omgezet na de WPA2 op de 2,4Ghz

We kunnen geen verbinding maken met de Roomba Combo.

Hopelijk is ons probleem hiermee opgelost!

Ik hoor graag van U

@Tommie van Odido en @Teresa van Odido 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 15 oktober 2024

Hallo @JacquelineEchten 

Dat zou je ook zelf kunnen doen.

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, selecteer 2,4 GHz, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

• 2 reacties
  • 2 februari 2025

Beste, Ik loop sinds mijn overstap al tegen dit zelfde probleem aan. Van alles geprobeerd!

Ik heb een EX5601-T1 samen met i3 Roomba stofzuiger. Mijn oude Ziggo router mis ik daarin wel.

WPA2 , 2.4 GHz en weer terug, resetten zowel de Roomba als de Router, Firewall aan / uit … herstarten en noem maar op mijn advies was een oudere router er tussen te plaatsen op een VLAN poort 600. Maar kom op he, hoe simpel kan het wezen. Is er iemand met een andere oplossing?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 2 februari 2025

Hallo ​@Leijen77 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 bescherming kies off. Na het toepassen probeer dan eens verbinding te maken na een herstart van je router.

• 2 reacties
  • 3 februari 2025

Bedankt voor jouw reactie ook deze heeft niet mogen baten, 

Dit zijn de instellingen 802.11 heb ook als eens gezet op B/G ook dit werkte niet. Zou dit hem zitten in die andere waardes?

Of is er iets anders wat ik kan proberen… ik wordt er zo flauw van. Ziggo router geen gezeik en daar kon ik zelfs bijvoorbeeld poorten openzetten (NAT) ook hier moet dit via een omweg zoals support bellen.Ik snap de beveiliging wel maar consument kan je wifi’en en tv kijken en vverder zoek je het maar uit.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen