Skip to main content

Hallo Odido 

Ik zou graag de oude firmware herstellen, ik ben op vakantie en voorheen ging het hier goed met band 28 omdat er nog geen band 78 is uitgerold hier. Nu is het brandhout qua upload, zouden jullie mij de oude firmware weer willen geven?

V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528

Hallo @Nora van Odido  ik zag jou reageren in het centrale Klik&Klaar topic. Zou jij mij willen helpen met het laten downgraden van mijn router? In ons vakantiehuisje zou ik graag ook band 28 gebruiken want band 78 is hier nog niet uitgerold.

Aangezien de firmware update is stopgezet blijven er klanten op de n28 band zitten, terwijl degene die vrij vroeg een router hadden van K&K nu met een slechtere firmware (update) blijven zitten. We betalen allemaal hetzelfde bedrag van 25euro, dan zouden we ook op dezelfde banden mogen aanloggen toch ;)

Ik kijk uit naar een passende oplossing.

Hey @Zultan, de banden zijn voor goede reden uitgeschakeld, om congestie te voorkomen op het mobiele netwerk.

Welke problemen ervaar je precies na de firmware update? Zou je ook je postcode en huisnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik met je meekijken! 

Hey @Zultan, de banden zijn voor goede reden uitgeschakeld, om congestie te voorkomen op het mobiele netwerk.

Welke problemen ervaar je precies na de firmware update? Zou je ook je postcode en huisnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik met je meekijken! 

Wat fijn dat je reageert @Tommie van Odido ik heb mijn profiel aangevuld met mijn vakantieadres. Thuis op mijn woonadres ervaar ik geen problemen. Ik begrijp overigens goed dat je deze modems op n78 wilt hebben vanuit de visie om netwerkcongestie te voorkomen.

Op mijn vakantieadres is er wel goede dekking met band n28 maar nog geen band n78. Voor de firmware update had ik een betere ervaring hier. Na de firmware update val ik terug op 4G en is het lampje rood en knippert soms omdat er geen bereik is. Ik ervaar een degradatie in dienstverlening door de firmware upgrade.

Ben jij in staat om wat meer informatie op te halen over de firmware updates en visie in de toekomst? Ik ben eigenlijk toe aan een formeel statement, het is spijtig dat de lancering zo rommeling verloopt. 

Waarom is de uitrol van de firmware gestopt? Als het plan is dat in firmware versie #3 band n28 alsnog wordt uitgezet voor alle klanten. Dan ontstaat er nu een vertekend beeld bij klanten die hun vaste aansluitingen opzeggen en op band n28 draaien. Als de toegang tot band n28 daadwerkelijk gaat verdwijnen voor klik&klaar, lijkt het mij voor Odido een betere keuze de firmware update weer op te starten. 

Waar ik weinig begrip voor heb, en eigenlijk principieel over val is het volgende. Elke nieuwe klant die nu een modem geleverd krijgt heeft het voordeel dat de firmware uitrol gestopt is. En kan daarmee van een betere dienstverlening gebruik maken dan ik, terwijl we hetzelfde betalen.

Daardoor verkeer ik in een benadeelde positie en hoop ik dat je mijn modem kunt laten downgraden zodat ik een gelijke dienstverlening ontvangt als nieuwe klanten. Of je mag mijn modem wisselen voor een model met firmware versie #1 daar sta ik ook voor open.

Op dit moment heb ik daar zelf ook geen informatie over @Zultan.

Ik heb de dekking bekeken en je zit best ver van een mast af, bijna 2 kilometer in een gebied met weinig masten, ik zie 3500 frequency hier geen bereik heeft. Heb met behulp van de compass in de app de plaatsing gedaan van het modem? Kan je het modem het meest noord/west plaatsen in de woning? 

Het probleem met terugzetten van de firmware is dat als er een nieuwe beschikbaar is je weer geuprgade wordt naar de nieuwste firmware. Ook hier zullen de lage banden uitgeschakeld zijn.

@Tommie van Odido zou je navraag kunnen doen wanneer iedereen gelijk getrokken wordt? Ik zou toch graag dezelfde diensten willen afnemen als waar anderen nu ook toe in staat zijn.

Op dit moment heb ik daar zelf ook geen informatie over @Zultan.

Het probleem met terugzetten van de firmware is dat als er een nieuwe beschikbaar is je weer geuprgade wordt naar de nieuwste firmware. Ook hier zullen de lage banden uitgeschakeld zijn.

Begrijp ik het nu goed dat het beperken van de banden gebeurt via de firmware van de Zyxel? Dus mensen met een third-party modem/router hebben een voordeel?

Op dit moment heb ik daar zelf ook geen informatie over @Zultan.

Begrijp ik het nu goed dat het beperken van de banden gebeurt via de firmware van de Zyxel? Dus mensen met een third-party modem/router hebben een voordeel?

Ja. Ik gebruik de K&K SIM in een Huawei H122 5G router en ik heb gewoon n28. Dat is fijn want hier in buitengebied is geen n78 beschikbaar. Door n28 is nu download plm. 80 Mbps. hoger dan met 4G. Hieronder het dashboard van een mooi tool voor Huawei 4G/5G routers:

Reageer