Beantwoord

Klacht verlengen TV en internet

  • 6 May 2024
  • 7 reacties
  • 57 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 10 reacties

Beste Odido, 

Ik heb een klacht, wij zijn al enkele jaren trouwe klant bij T-mobile en later Odido. Nu loopt ons internetabonnement af en zag ik op jullie website dat jullie momenteel een scherpe aanbieding hebben voor Internet en TV met de Haastmakers. Nu heb ik jullie klantenservice gebeld en wens ik graag gebruik te maken van deze aanbieding, omdat ons internetabonnement afloopt. Tot mijn grote verbazing kreeg ik van een zeer onprofessionele medewerker te horen dat dit enkel is voor nieuwe klanten en dat ik als bestaande klant pech heb. 

Het is wel mogelijk als ik mijn abonnement opzeg en dan een nieuwe afsluit. Dat is toch best vreemd en klinkt meer als werkverschaffing. 

Hoe kan het nu zijn dat trouwe klanten geen gebruik kunnen maken van een aanbieding. 

Ik wens graag gebruik te kunnen maken van de aanbieding die momenteel loopt. 

icon

Beste antwoord door eric 6 May 2024, 09:58

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Mboss ,

Dit is geen klacht of onwil van een medewerker, dit aanbod is voor nieuwe klanten en gewoon niet beschikbaar voor bestaande klanten. Die hebben immers al een keer een welkomstaanbod gehad en dan gelden daarna de normale prijzen met eventueel korting door klantvoordeel. Als je opzegt dan zal eerst de lijn moeten worden afgebroken en nadat deze weer vrij is kan een nieuwe aanvraag worden gedaan als nieuwe klant. Klinkt als werkverschaffing, maar dit is inderdaad de enigste mogelijkheid waarbij jij dan een tijdje zonder internet aansluiting zit. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mboss 

Dit is eigenlijk bij alle providers wel zo dat de welkomstkorting die op de website staat er alleen is voor nieuwe klanten, wanneer je wilt verlengen kun je ook vragen om een verlengaanbod maar deze zal niet hetzelfde zijn als de Welkomstkorting.

Hoi @Mboss ,

Dit is geen klacht of onwil van een medewerker, dit aanbod is voor nieuwe klanten en gewoon niet beschikbaar voor bestaande klanten. Die hebben immers al een keer een welkomstaanbod gehad en dan gelden daarna de normale prijzen met eventueel korting door klantvoordeel. Als je opzegt dan zal eerst de lijn moeten worden afgebroken en nadat deze weer vrij is kan een nieuwe aanvraag worden gedaan als nieuwe klant. Klinkt als werkverschaffing, maar dit is inderdaad de enigste mogelijkheid waarbij jij dan een tijdje zonder internet aansluiting zit. 

Het is pure onwil, ze kunnen als ze het willen prima aanpassen zonder moeten opzeggen en weer afsluiten. Het is geen kwestie van niet kunnen maar niet willen. Ik vind het best schandalig om op deze wijze met trouwe klanten om te gaan. Dan moet ik maar eens gaan kijken bij de concurrent met zowel Tv, Internet als meerdere mobiel abonnementen. Dat kost Odido toch een best bedrag aan inkomsten per maand. 

Hallo @Mboss 

Dit is eigenlijk bij alle providers wel zo dat de welkomstkorting die op de website staat er alleen is voor nieuwe klanten, wanneer je wilt verlengen kun je ook vragen om een verlengaanbod maar deze zal niet hetzelfde zijn als de Welkomstkorting.

Dat is toch ook gewoon erg, nieuwe klanten lokken en bestaande klanten voor lief nemen. Jammer, ik heb dit nog nooit meegemaakt. Wij waren vroeger heel lang klant bij KPN, als ik dan belde omdat er een welkomsaanbieding was, kon je die als bestaande klant ook altijd krijgen. 

Waar kan ik een formele klacht indienen? 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Mboss 

Een formele klacht over dat een aanbieder voorwaarden stelt bij een propositie die hij in de markt zet? Misschien bij de ACM melden?  Zoals @Waqqas al aangeeft, dit geldt nu eigenlijk bij alle grote internet aanbieders, ook tegenwoordig bij KPN. De welkomstaanbiedingen zijn zo laag door de grote concurrentie dat als ze daarna geen normale prijzen kunnen gaan vragen de kosten/baten niet meer kloppen.

Bel anders eens de sales afdeling op 0800-0419, misschien kunnen die nog een verleningsaanbod doen.

Reputatie 2

Hier helaas de zelfde ervaring. Enigste optie is dan overstappen denk ik.
 

Jammer, al heel veel jaren tevreden klant maar als ze geen verzoenlijk verlengaanbod kunnen bieden houdt het gewoon op …

Reageer