Beste allemaal,
Dit is de eerste keer dat ik wat plaats, maar ik voel mij genoodzaakt hier wat te plaatsten aangezien ik er telefonisch niet uitkom, en via de mail geen reactie ontvang.
Op 23-11-2021 heb ik bij T-mobile een contract ondertekend voor internet met glasvezel voor een mooie prijs, zonder aansluitkosten. Dit zou op mijn adres beschikbaar zijn. Na twee weken konden wij echter nog geen afspraak maken. De klantenservice vertelde ons aan de telefoon dat er foutieve informatie met ons gedeeld was en dat wij moesten wachten tot februari. Februari werd het helaas ook niet en dus hebben wij moeten wachten tot KPN in september de verbinding aansloot.
Op 04-10-22 konden wij eindelijk Guidion laten langskomen om ons modem te laten installeren. Alles werd aangesloten, aangemeld en gecheckt. Hierna hebben wij 3 weken tevreden gebruik kunnen maken van ons internet.
Mijn contract is dus op 04-10-22 ingegaan. Zie het kopje “Duur en beëindiging” uit ons contract en kopje "9. Looptijd” uit de algemene voorwaarden van T-mobile:
“Duur en beëindiging”: Het door jou gekozen internetabonnement heeft een minimale looptijd van één (1) jaar, welke aanvangt op de dag dat de dienst actief is. Daarna wordt het abonnement automatisch voortgezet voor onbepaalde duur en kun je het abonnement opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand.
"9. Looptijd” De Overeenkomst gaat in op het moment dat de dienst beschikbaar is op het door jouw opgegeven (woon)adres en je de dienst hebt geactiveerd of de dienst door de monteur is geactiveerd.
Op 10-11-22 hadden wij plots geen internetverbinding meer. Ik heb de klantenservice gebeld en zei gaf aan dat ze mijn abonnement niet kon inzien en dat deze door een administratieve fout vanuit T-mobile is geannuleerd. Hierna heb ik cumulatief 5 uur aan de telefoon gehangen met de klantenservice om naar een oplossing te zoeken. Het modem moest ik nog niet opsturen omdat ze nog niet wist wat de vervolgstappen waren. Vervolgens konden wij in My T-mobile lezen dat er een boete van 75 euro openstaat voor het niet retourneren van het modem. Deze factuur is inmiddels gecrediteerd maar we weten alsnog niet wat we hier nu mee moeten doen.
De oplossing die werd gegeven was een nieuw (duurder) abonnement afsluiten. Wij zouden hierbij na 6 maanden 50% meer moeten betalen. Hier zijn wij telefonisch niet akkoord mee gegaan. Telefonisch werd ik doorverbonden naar (waarschijnlijk) de Sales afdeling. Hier hebben wij onder valse voorwendselen een nieuw contract moeten ondertekenen. Ik heb expliciet verklaard dat ik niet akkoord ga met de kosten van het nieuwe contract. De vrouw aan de lijn gaf aan dat ik de prijzen kon aanpassen naar de prijzen uit mijn eerste contract, maar dat ik eerst een nieuwe overeenkomst moet tekenen. Aangezien ik zeer afhankelijk ben van een stabiele internetverbinding als ZZP’er heb ik dit ondertekend, ervan uitgaande dat dit goed afgehandeld zou worden. Daarna zou ik de prijsstructuur met een andere medewerker kunnen aanpassen. Dit bleek niet het geval.
Onze eis is echter heel simpel. Óf ons originele contract honoreren en weer aansluiten, óf een nieuw contract aanmaken onder dezelfde termen, met de daarbij behorende prijsstructuur. Hier geeft T-mobile zonder reden als antwoord op dat dit niet mogelijk is. Hier kwam de vraag uit voort dat ik graag zwart op wit wil hebben, dat T-mobile erkent door deze handelswijze feitelijk contractbreuk te plegen. Daarnaast zien wij graag een reden van opgaaf terug van het opzeggen van onze overeenkomst. Wij hebben niks opgezegd en hebben zwart op wit staan wat de voorwaarden zijn van deze overeenkomst. T-mobile heeft eenzijdig het contract beëindigd. Deze wens heb ik bijzonder helder geformuleerd. Nova van de klantenservice zei aan de telefoon dat ze haar best ging doen dit doorgestuurd te krijgen.
Dit is wat ik ontvangen heb:
“Beste -
Ik heb gehoord dat je graag een bevestiging per mail wilt ontvangen dat de oude contract beeindigd is.
Hierbij bevestigd ik dat je abbonement met dit klantnummer ktl***** per 4Oktober 2022 is beeindigd!
Mocht je nog vragen hebben, dan kan je gerust contact met ons opnemen op dit telefoonnummer: 08000092
Met vriendelijke groet,
Stephan
T-mobile klantenservice”
Stephan geeft aan dat het contract is beëindigd op 04-10-22, terwijl deze toen juist is aangesloten. Door aan te geven dat het contract beëindigd is, wordt ook duidelijk dat het contract wel degelijk is ingegaan. (Beetje muggenziften dit, maar ik kruip onderhand tegen de muren op. Ik heb nog steeds geen wifi)
Al met al ben ik nu vooral benieuwd wat mijn rechten als klant zijn voordat ik verdere stappen onderneem met bijvoorbeeld de Geschillencommissie Telecommunicatie. (Is dit de beste keus voor dit soort geschillen).
Mocht u dit bericht hebben afgelezen, dank voor uw aandacht! Hopelijk kunnen jullie met mij meedenken.