Er waren langer problemen met het internet thuis. Ik heb hiervoor een credit gehad echter word deze niet verrekend en lijkt te zijn verdwenen. Want na talloze contact momenten snappen de Kcc medewerkers er niks van. Op 27-07 credit gehad van 165 euro voor deze kwestie. Daar boven op modem te laat terug gestuurd deze is in rekening gebracht. Na het te hebben terug gestuurd doordat ik nooit bericht heb gehad deze terug te moeten sturen wat al kwalijk is heb ik dit dus gedaan. Deze 75 euro is verrekend maar de 165 euro is weg. Hoe kan dit ?? Ik heb een bevestiging hiervan gehad. Deze zou op de factuur van sept worden verrekend tot mijn grote verbazing word er niks verrekend ook niet de -8,07 van augustus na de 75 euro credit terug sturen hard ware. Er gaat een hoop mis waar ik financieel de dupe van ben! Dit kan en mag niet. Ik wil de 165 euro terug plus het restant van 8,07 =173,07. Dit kan terug gestort worden want blijkbaar word het niet verrekend. En gaat er zoals veel van alles mis. Want terwijl ik geld tegoed heb mag ik wel de nota van sept weer betalen terwijl deze op 0 moet staan. Medewerkers roepen en zeggen maar van alles. Ik kan gelukkig zelf goed rekenen en het is geen hogere wiskunde.
- Home
- Community overzicht
- Internet en TV
- Algemeen
- klacht mbt Facturatie
klacht mbt Facturatie
- September 9, 2026
- 22 reacties
- 196 Bekeken
- is een Master Poster
Hi
Het bedrag van € 165 dat in de bevestiging van juli stond, was niet correct. Dit bedrag was namelijk opgebouwd uit twee verschillende boetes voor het '’niet tijdig retourneren'’ van je hardware: 1 van € 75 uit juli van dit jaar, en 1 van € 90 uit december van vorig jaar. Die boete van € 90 was destijds, in december, al apart gecrediteerd en heb je toen ook al terugontvangen. Door een fout in het systeem werd deze oude, al vergoede boete opnieuw meegenomen bij het opstellen van de vergoeding in juli. Daardoor ontstond het onjuiste totaalbedrag van € 165 in de bevestigingsmail.
Omdat de € 90 al eerder aan je is uitgekeerd, zou het opnieuw uitkeren daarvan neerkomen op een dubbele vergoeding voor dezelfde boete. Daarom is uiteindelijk alleen de boete van € 75 daadwerkelijk verwerkt, en dat is ook de vergoeding waar je recht op had. Deze € 75 is verrekend met je factuur van augustus. Op die factuur is toen niets afgeschreven, en er bleef zelfs € 8,07 aan tegoed over. Dat tegoed van € 8,07 is vervolgens in mindering gebracht op je meest recente factuur van september, waardoor het te betalen bedrag op die factuur lager uitvalt dan het oorspronkelijke factuurbedrag.
Het bedrag van € 8,07 is dus niet verdwenen; dit staat al verrekend op je septemberfactuur.
Ik snap dat dit niet is wat je had verwacht op basis van de eerdere bevestiging, en mijn excuses dat die communicatie destijds niet helemaal helder was en voor verwarring heeft gezorgd. Ik kan echter bevestigen dat alles wat we je nog verschuldigd waren, nu hebben terugbetaald en dat alles juist is verwerkt. Is dit overzicht nu duidelijk voor je, of heb je nog vragen over een van deze bedragen?
22 reacties
- Odido Superuser
- September 9, 2026
Hallo
Waarvoor was die €165 precies en heb je een bevestiging per mail gekregen?
Dan heb je maanden zonder diensten gezeten?
- Moderator | Internet + TV
- September 9, 2026
Hi
- Moderator | Internet + TV
- September 10, 2026
Dankjewel
- Moderator | Internet + TV
- September 11, 2026
Hi
- Moderator | Internet + TV
- September 11, 2026
Hi
- Auteur
- is een Master Poster
- September 11, 2026
Ik heb toch echt een schriftelijke bevestiging van €165 euro deze hoor ik dan ook te krijgen. Dit is bevestigd op 27-07. De 75 euro is terug betaald na het terug sturen van de modem. Dan hoor ik los van die €75 euro nog steeds €165 als credit te krijgen. Wat vervolgens niet gebeurd. Want de -8,07 wordt ook niet verrekend op de factuur van sept. Dit is niet heel ingewikkeld ik hoor 165 plus 8,07 te krijgen wat op een totaal bedrag uit komt van 173,07. Graag ontvang ik dit bedrag als credit op alle aankomende facturen dus ook die van sept. Kan dit niet dan ontvang ik graag dit bedrag terug gestort op het bij jullie bekende rekeningnummer.
- Auteur
- is een Master Poster
- September 16, 2026
- Odido Superuser
- September 16, 2026
Het is onderzocht en beantwoord door de moderators. De boete van €75 is vergoed, verdere kosten waren niet in rekening gebracht en worden daarom ook niet gecrediteerd.
- September 16, 2026
Het is onderzocht en beantwoord door de moderators. De boete van €75 is vergoed, verdere kosten waren niet in rekening gebracht en worden daarom ook niet gecrediteerd.
Zoals ik uit de openingspost begrijp is er een bedrag van €165 toegezegd voor de problemen die TS heeft gehad (dus als vergoeding). Daar is dus een creditnota voor gemaakt. Achteraf zegt Odido dat dit foutief gedaan is door een medewerker... maar nergens lees ik uit de reactie van Odido waarom dit foutief was??? Waarom is er nu in een keer geen vergoeding meer voor die problemen?
Dit staat los van de €75 die weggestreept is.
- Auteur
- is een Master Poster
- September 16, 2026
Voor de goede orde een bevestiging van een credit is een schriftelijke bevestiging en ik hoor deze dan ook te krijgen. Maar dit oplichtingsbedrijf komt hun afspraken niet na.
Het hele financiële systeem klopt voor geen meter. Want van de 75 euro vergoeding was 8,07 over deze is ook niet verrekend met de factuur van sept. 165 euro en 8,07 zijn spoorloos verdwenen. 1 ding is zeker dit is diefstal van mijn geld.
- September 16, 2026
165 euro en 8,07 zijn spoorloos verdwenen. 1 ding is zeker dit is diefstal van mijn geld.
Was die €165 gewoon voor de problemen die je gehad hebt? Cheyenne geeft niet aan waarom dit foutief zou zijn maar dat het wel ingevoerd was. Een beetje duidelijkheid over wat je dan wel voor je problemen krijgt (of waarom juist niet) zou wel zo gepast zijn.
- Moderator
- September 17, 2026
Hi
Het bedrag van € 165 dat in de bevestiging van juli stond, was niet correct. Dit bedrag was namelijk opgebouwd uit twee verschillende boetes voor het '’niet tijdig retourneren'’ van je hardware: 1 van € 75 uit juli van dit jaar, en 1 van € 90 uit december van vorig jaar. Die boete van € 90 was destijds, in december, al apart gecrediteerd en heb je toen ook al terugontvangen. Door een fout in het systeem werd deze oude, al vergoede boete opnieuw meegenomen bij het opstellen van de vergoeding in juli. Daardoor ontstond het onjuiste totaalbedrag van € 165 in de bevestigingsmail.
Omdat de € 90 al eerder aan je is uitgekeerd, zou het opnieuw uitkeren daarvan neerkomen op een dubbele vergoeding voor dezelfde boete. Daarom is uiteindelijk alleen de boete van € 75 daadwerkelijk verwerkt, en dat is ook de vergoeding waar je recht op had. Deze € 75 is verrekend met je factuur van augustus. Op die factuur is toen niets afgeschreven, en er bleef zelfs € 8,07 aan tegoed over. Dat tegoed van € 8,07 is vervolgens in mindering gebracht op je meest recente factuur van september, waardoor het te betalen bedrag op die factuur lager uitvalt dan het oorspronkelijke factuurbedrag.
Het bedrag van € 8,07 is dus niet verdwenen; dit staat al verrekend op je septemberfactuur.
Ik snap dat dit niet is wat je had verwacht op basis van de eerdere bevestiging, en mijn excuses dat die communicatie destijds niet helemaal helder was en voor verwarring heeft gezorgd. Ik kan echter bevestigen dat alles wat we je nog verschuldigd waren, nu hebben terugbetaald en dat alles juist is verwerkt. Is dit overzicht nu duidelijk voor je, of heb je nog vragen over een van deze bedragen?
- September 17, 2026
Het bedrag van € 165 dat in de bevestiging van juli stond, was niet correct. Dit bedrag was namelijk opgebouwd uit twee verschillende boetes voor het '’niet tijdig retourneren'’ van je hardware: 1 van € 75 uit juli van dit jaar, en 1 van € 90 uit december van vorig jaar. Die boete van € 90 was destijds, in december, al apart gecrediteerd en heb je toen ook al terugontvangen. Door een fout in het systeem werd deze oude, al vergoede boete opnieuw meegenomen bij het opstellen van de vergoeding in juli. Daardoor ontstond het onjuiste totaalbedrag van € 165 in de bevestigingsmail.
Ha, dat is in ieder geval een duidelijk verhaal waar die €165 vandaan kwam en waarom die eigenlijk foutief was (en dus is komen te vervallen).
- Auteur
- is een Master Poster
- September 17, 2026
Hi
Het bedrag van € 165 dat in de bevestiging van juli stond, was niet correct. Dit bedrag was namelijk opgebouwd uit twee verschillende boetes voor het '’niet tijdig retourneren'’ van je hardware: 1 van € 75 uit juli van dit jaar, en 1 van € 90 uit december van vorig jaar. Die boete van € 90 was destijds, in december, al apart gecrediteerd en heb je toen ook al terugontvangen. Door een fout in het systeem werd deze oude, al vergoede boete opnieuw meegenomen bij het opstellen van de vergoeding in juli. Daardoor ontstond het onjuiste totaalbedrag van € 165 in de bevestigingsmail.
Omdat de € 90 al eerder aan je is uitgekeerd, zou het opnieuw uitkeren daarvan neerkomen op een dubbele vergoeding voor dezelfde boete. Daarom is uiteindelijk alleen de boete van € 75 daadwerkelijk verwerkt, en dat is ook de vergoeding waar je recht op had. Deze € 75 is verrekend met je factuur van augustus. Op die factuur is toen niets afgeschreven, en er bleef zelfs € 8,07 aan tegoed over. Dat tegoed van € 8,07 is vervolgens in mindering gebracht op je meest recente factuur van september, waardoor het te betalen bedrag op die factuur lager uitvalt dan het oorspronkelijke factuurbedrag.
Het bedrag van € 8,07 is dus niet verdwenen; dit staat al verrekend op je septemberfactuur.
Ik snap dat dit niet is wat je had verwacht op basis van de eerdere bevestiging, en mijn excuses dat die communicatie destijds niet helemaal helder was en voor verwarring heeft gezorgd. Ik kan echter bevestigen dat alles wat we je nog verschuldigd waren, nu hebben terugbetaald en dat alles juist is verwerkt. Is dit overzicht nu duidelijk voor je, of heb je nog vragen over een van deze bedragen?
Beste Odido!
Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Helaas kan ik mij absoluut niet vinden in jouw uitleg. Sterker nog, jouw reactie roept alleen maar meer vragen op en bevat meerdere onjuistheden en leugens!
Laten we beginnen met de € 90 uit december.
Dat een bedrag dat volgens jullie in december al is gecrediteerd, acht maanden later opnieuw wordt meegenomen in een vergoeding uit juli en vervolgens als een systeemfout wordt aangemerkt, vind ik op zijn zachtst gezegd ongeloofwaardig. Als die € 90 daadwerkelijk al was vergoed, dan had dit bedrag niet opnieuw in een bevestiging uit juli mogen worden opgenomen.
Maar laten we voor het gemak meegaan in jullie stelling dat het bedrag van € 165 door een systeemfout is ontstaan. Dan blijft het volgende overeind: de vergoeding van € 165 is door jullie aangemaakt, goedgekeurd en vervolgens per e-mail aan mij bevestigd. Ik heb die bevestiging in juli ontvangen. Dat jullie achteraf stellen dat dit een fout was, betekent niet automatisch dat jullie die toegezegde vergoeding zonder meer kunnen intrekken en de gevolgen daarvan volledig bij de klant kunnen neerleggen.
Bovendien is deze credit niet door mijzelf aangemaakt. Deze is op 27 juli door een medewerkster aangemaakt naar aanleiding van een langdurige internetstoring, waarbij ik uiteindelijk maar liefst vijf dagen volledig zonder televisie en internet heb gezeten. Het ging dus om een compensatie voor een langdurig probleem met jullie dienstverlening.
Dat een medewerker mogelijk een fout heeft gemaakt bij het aanmaken of goedkeuren van deze credit, kan niet zomaar op de klant worden afgewenteld. Ik heb te goeder trouw gehandeld en mocht vertrouwen op de bevestiging die ik van jullie heb ontvangen.
Dan de bewering over de € 8,07.
Je schrijft dat dit bedrag in mindering is gebracht op mijn meest recente factuur van september. Dat is simpelweg niet juist. Op mijn septemberfactuur is nergens te zien dat er € 8,07 in mindering is gebracht. Ik heb de volledige factuur betaald. Ik verzoek je dan ook om concreet aan te wijzen waar op de factuur die verrekening heeft plaatsgevonden, want ik kan deze nergens terugvinden.
De € 75 aan credit is bovendien niet volledig met mijn factuur verrekend. Als er na die verrekening € 8,07 overblijft, dan is dat mijn tegoed en hoor ik dat bedrag terug te krijgen. Dat staat los van de andere credit die ik eerder heb ontvangen. Die eerdere credit had betrekking op een afzonderlijk probleem en mag niet achteraf worden gebruikt om deze kwestie recht te praten.
Daarnaast wil ik benadrukken dat ik als voormalig medewerker van Zakelijk bekend ben met de werking van facturatie en creditverwerkingen. Ik weet hoe dergelijke verrekeningen op facturen worden verwerkt. Daarom vind ik het bijzonder kwalijk dat er wordt beweerd dat een bedrag op mijn factuur is verrekend terwijl dit aantoonbaar niet op die factuur terug te vinden is.
Daar komt bij dat ik telefonisch van meerdere collega’s een andere uitleg heb gekregen. Mij is verteld dat mijn septemberfactuur op € 0 zou komen te staan, omdat de € 165 plus de € 8,07 zouden worden verrekend met de openstaande en komende facturen. Dat is iets totaal anders dan wat jij nu beweert.
Er worden dus verschillende verhalen verteld door jullie medewerkers. Dat zorgt voor nog meer onduidelijkheid en ondermijnt het vertrouwen in jullie communicatie.
Ik neem dan ook geen genoegen met deze halve uitleg.
Ik heb in juli een schriftelijke bevestiging ontvangen van een vergoeding van € 165. Die vergoeding is niet volledig aan mij uitgekeerd. Jullie geven nu zelf aan dat er een fout is gemaakt bij het opstellen van de vergoeding. Ik verwacht daarom dat jullie dit intern oplossen, in plaats van de verantwoordelijkheid bij mij als klant neer te leggen.
Ik verzoek jullie dan ook om de volledige € 165 alsnog aan mij uit te keren en mij een volledige, controleerbare onderbouwing te verstrekken van alle credit- en factuurverwerkingen die volgens jullie hebben plaatsgevonden.
Ik blijf bij mijn standpunt en zal deze kwestie blijven opvolgen totdat er een correcte oplossing is gekomen. Als jullie weigeren de zaak op een deugdelijke manier op te lossen, ben ik bereid verdere stappen te ondernemen, waaronder het inschakelen van een advocaat en het voorleggen van deze kwestie aan de klachtencommissie of een andere bevoegde instantie.
Ik verwacht nu geen algemeen antwoord, maar een concrete en inhoudelijke reactie waarin alle bedragen inzichtelijk worden gemaakt en waarin jullie uitleg over de tegenstrijdige factuurverwerkingen wordt onderbouwd.
Ik verwacht dat mijn recht op de toegezegde vergoeding serieus wordt genomen en dat deze kwestie eindelijk correct wordt opgelost.
Met vriendelijke groet,
Joseph Haroudj
- Moderator
- September 18, 2026
Hi
De € 8,07 is niet verdwenen. Die staat alleen niet als aparte regel op je factuur van september, omdat dit bedrag is meegenomen vanuit de verrekening van je vorige factuur. Je factuur van september heeft een totaalbedrag van € 66,93, maar het openstaande bedrag is € 58,86. Dat verschil is precies € 8,07. Dat bedrag is dus wel in mindering gebracht, alleen niet als losse factuurregel zichtbaar op je septemberfactuur.
Je factuur van augustus eindigde op € -8,07. Dat tegoed is doorgeschoven naar september. Je factuur van september is opgesteld op € 66,93, maar doordat die € 8,07 al als tegoed openstond, blijft er nog € 58,86 over om af te schrijven. Dat is ook het bedrag wat we rond 28 september af zullen schrijven van je rekening.
Over de € 165 blijf ik wel bij de eerdere uitleg. Die vergoeding is in juli aangemaakt, maar was opgebouwd uit twee bedragen: € 75 voor de hardwareboete uit juli en € 90 uit december dat al eerder aan je was gecrediteerd. Daardoor is in juli een onjuist totaalbedrag bevestigd. Uiteindelijk is alleen de € 75 verwerkt, omdat dat het deel was dat op dat moment nog niet eerder was terugbetaald. De € 90 uit december was al eerder gecrediteerd en uitbetaald, en wordt daarom niet nog een keer uitgekeerd.
Ik wil je er ook op wijzen dat dit een openbare klant-helpt-klant forum is, inhoudelijker dan dit kan ik op dit moment niet wezen over je facturen. Mocht je toch nog vragen hierover hebben, dan wil ik je vragen om rechtstreeks contact met ons op te nemen via deze pagina.
- Auteur
- is een Master Poster
- September 18, 2026
De grootste onzin ooit. Ik ga mijn rechtsbijstand inschakelen! Want dit is diefstal en oplichting. Ik als oud medewerker weet wat je nu zegt bullshit is!
- Auteur
- is een Master Poster
- September 18, 2026
Update:
Onderwerp: Aanvulling op mijn klacht – opnieuw niet nagekomen afspraken en openstaand bedrag van €165
Geachte heer/mevrouw,
Graag geef ik een aanvulling op mijn eerder ingediende klacht en informeer ik u over de voortgang.
Vandaag, 18 september, heb ik omstreeks 17.45 uur opnieuw telefonisch contact opgenomen met uw klantenservice om de kwestie te bespreken. Tijdens dit gesprek gaf de betreffende medewerker aan dat hij mij gelijk gaf in deze kwestie.
Dit roept bij mij de vraag op: hoe kan het dat ik als klant tot twee keer toe tegen dezelfde problemen aanloop, terwijl uw eigen medewerker erkent dat mijn klacht terecht is?
Daarnaast is mij tijdens dit gesprek opnieuw een toezegging gedaan die niet is nagekomen. Er werd aangegeven dat ik een e-mail zou ontvangen die zowel naar mij als naar de financiële afdeling zou worden verstuurd. Tot op heden heb ik deze e-mail niet ontvangen. Wederom blijkt een gemaakte afspraak niet te worden nagekomen. Dit is inmiddels bijzonder frustrerend en zorgt ervoor dat mijn vertrouwen in Odido verder afneemt.
Daarnaast is er nog een financieel punt dat ik graag opgehelderd zie. Het bedrag van €165 staat in jullie systeem als een creditnota (negatief factuurbedrag) geregistreerd. Dit bedrag wordt echter niet daadwerkelijk aan mij uitgekeerd.
Ik ontvang daarom graag een duidelijke toelichting op de volgende vragen:
- Waarom staat het bedrag van €165 als creditnota in het systeem, maar wordt dit bedrag niet aan mij uitbetaald?
- Wanneer kan ik de daadwerkelijke terugbetaling van dit bedrag verwachten?
- Waarom worden gemaakte afspraken door de klantenservice niet nagekomen?
- Wanneer ontvang ik de toegezegde e-mail, die ook naar de financiële afdeling zou worden doorgestuurd?
Ik verwacht dat deze kwestie nu serieus wordt opgepakt en dat ik niet opnieuw zelf achter de gemaakte afspraken aan hoef te gaan.
Graag ontvang ik op korte termijn een inhoudelijke reactie, inclusief een concrete oplossing en een duidelijke termijn voor de uitbetaling van de €165.
Het kan ook zo!
Met vriendelijke groet,
Joseph Haroudj
- is een Top Poster
- September 18, 2026
De reactie van Cem is het standpunt van Odido en daar zul je het mee moeten doen.
- Auteur
- is een Master Poster
- September 19, 2026
Knap dat je weet of het klopt wat ze zeggen. Want die uitleg klopt niet met de realiteit. Ik ga nog een keer langs het hoofdkantoor, zo niet dan mag mijn rechtsbijstand het oplossen. Ik stop pas als ik krijg waar ik recht op heb en dat is mijn geld krijgen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.

