Skip to main content
Beantwoord

Klacht indienen

  • February 25, 2025
  • 4 reacties
  • 304 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Op 13-04-2023 heb ik een verkoper van T-Mobile aan de deur gehad om over te stappen op glasvezel. Een van de eerste antwoorden die ik gaf, was dat wij 5 televisies in huis hebben. Hij bevestigde tot twee keer toe dat dat geen probleem was: we konden via de app kijken en/of via een mediabox. Na jarenlang klant te zijn geweest van Ziggo werd mij een offerte gestuurd die aanzienlijk lager was dan het maandelijkse bedrag bij Ziggo. Ik ben daarom dan ook overgestapt. in november 2024 was mijn glasvezelaansluiting eindelijk gerealiseerd. Al snel bleek dat ik maar op 4 apps tv kon kijken. Ik heb toen met de klantenservice gebeld en mij werd verteld dat het probleem op te lossen zou zijn als ik 3 mediaboxen zou bestellen en dan op 2 tv's via de app zou kijken. Bij het installeren van de tweede mediabox kreeg ik al de foutmelding dat ik maar op 4 tv's kon kijken. Wederom met de klantenservice gebeld en die zouden een monteur sturen. De monteur van Guidion kwam vorige week langs en installeerde de door ons aangeschafte drie mediaboxen. Maar op de 5e tv kregen wij via de app geen beeld omdat er al 4 tv's waren aangesloten. Hij belde met zijn supervisor en deze zei tegen ons dat we met Odido moesten bellen om te verzoeken dat ze naast de drie mediaboxen twee app's zouden activeren. Vervolgens kreeg ik een lokale medewerker van de technische dienst van Odido aan de lijn en die vertelde me dat we maar op 4 tv's konden kijken (3 mediaboxen en 1 app). Ik werd behoorlijk boos, omdat ons tot 3 keer toe (verkoper aan de deur, medewerker van klantenservice Odido en supervisor van Guidion) verteld is geworden dat we zeer zeker op 5 smart-tv's televisie zouden kunnen kijken!!!!! Vervolgens heb ik nog met Guidion gebeld en die medewerker was hiervan ook overtuigd dat dat kon. Wie verteld nu de waarheid. Ik vind het schandalig dat je na jaren klant te zijn geweest bij een provider met een leugen wordt weggelokt, terwijl ik vooraf duidelijk heb aangegeven wat onze situatie is. Ik zal Odido helaas dus ook aan niemand aanbevelen en of ik lang klant blijf dat valt te betwijfelen.

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@Dylmit, ik wil allereerst mijn oprechte excuses aanbieden voor deze miscommunicatie. Het is inderdaad zo dat je maximaal 4 kijkpunten kan registreren. Ik vermoed dat hierin de verwarring is ontstaan doordat je met de Online TV App op de mobiel wel met 5 apparaten tegelijk verbinding kan maken. Dit is uiteraard geen excuus en ik kan me goed voorstellen dat je dit abonnement niet zou hebben afgesloten als je dit op voorhand had geweten. Je zit op dit moment al buiten de bedenktijd, maar ik wil hier graag een uitzondering voor maken en je toch aanbieden om het abonnement kosteloos op te zeggen bij ons. Mocht je hiervan gebruik willen maken, laat je me dan weten per welke datum ik het abonnement voor je kan opzeggen? Dan maak ik dit voor je in orde! 

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10150 reacties
  • February 25, 2025

Er is een verschil tussen het aantal geregistreerde kijkpunten en het aantal kijkpunten wat tegelijk een stream kan verwerken. Zou het kunnen dat daar de spraakverwarring is ontstaan? 

Als je nog binnen je bedenktermijn zit kun je kosteloos van je contract af. De vraag is natuurlijk wel in hoeverre je echt een probleem hiermee hebt, tegenwoordig stappen steeds meer mensen over van liniaire TV naar on demand met Netflix/ HBO max etc… 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • February 25, 2025

Hoi Eric,

Het ging om het aantal geregistreerde kijkpunten en niet om het aantal kijkpunten wat tegelijk een stream kan verwerken. Dat heb ik heel duidelijk verteld en jammer genoeg krijg je van 3 personen dus een onjuist antwoord.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1888 reacties
  • Antwoord
  • February 28, 2025

Hi ​@Dylmit, ik wil allereerst mijn oprechte excuses aanbieden voor deze miscommunicatie. Het is inderdaad zo dat je maximaal 4 kijkpunten kan registreren. Ik vermoed dat hierin de verwarring is ontstaan doordat je met de Online TV App op de mobiel wel met 5 apparaten tegelijk verbinding kan maken. Dit is uiteraard geen excuus en ik kan me goed voorstellen dat je dit abonnement niet zou hebben afgesloten als je dit op voorhand had geweten. Je zit op dit moment al buiten de bedenktijd, maar ik wil hier graag een uitzondering voor maken en je toch aanbieden om het abonnement kosteloos op te zeggen bij ons. Mocht je hiervan gebruik willen maken, laat je me dan weten per welke datum ik het abonnement voor je kan opzeggen? Dan maak ik dit voor je in orde! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • October 7, 2025

In mei 2024 plaatste ik een pre-order voor internet via glasvezel. Om een lang verhaal iets korter te maken, vorige week ontving ik het installatie pakket. Makkie dacht ik maar nee, ik MOET een monteur van Guidion het geheel laten installeren volgens de klantenservice van Odido waarmee ik gisteren belde. Laat ik eerst nog vermelden dat ik 1. Autist ben en 2. Minder dan 2 weken geleden een bot transplantatie heb moeten krijgen naar mijn bovenkaak, praten gaat moeilijk hierdoor. Even een telefoontje plegen is behalve pijnlijk, door het autisme heel erg moeilijk voor mij.

Ik heb dan ook hulp nodig van mijn zoon die maar van 12:00 uur tot 15:00 uur tijd heeft op woensdag + op woensdag ochtend moet ik naar het ziekenhuis voor controles. Guidion hanteert echter vaste tijdblokken en lijkt daar niet van af te wijken. Dat idee kreeg ik tenminste van de klantenservice medewerker van Odido. De tijdblokken in de avond zijn absoluut geen optie om meerdere redenen en ondanks dat ik al open genoeg ben vind ik dat ik niet alles moet onderbouwen van wat ik zeg. Ik ben verdorie al klant vanaf het eerste moment dat T-Mobile internet begon aan te bieden.

Na heel wat over en weer bleek het installatie proces precies zoals ik verwachtte, iets wat ik prima zelf kan. Maar dat mocht niet volgens de klantenservice, het was VERPLICHT dit door een monteur te laten doen. Behalve dat ik daar niks van geloof gaf ik ook mijn probleem aan met de tijdblokken die Guidion hanteert. Daar was geen begrip voor en als mij dat niet zou uitkomen dan moet het maar laten..

Ik kon mijn oren niet geloven en vroeg nog voor de zekerheid, wilt u daarmee zeggen dat als ik alleen maar tijd heb van 12:00 uur t/m 15:00 uur, ik van alles moet afzien en het installatie pakket moet terugsturen? Ja daar komt het wel neer als u niet wilt meewerken, kreeg ik te horen.

Wat moet ik hier in godsnaam mee aan?? De brutaliteit! Ik betaal verdorie voor een service en dan moet ik me gaan aanpassen terwijl ik geldige redenen heb en niet anders kan (let op: wil wel maar kan gewoon niet).

Iets anders is ook dat niet op de internet site van Odido en niet in de app mijn pre-order kan terug vinden. Maar ik heb de pdf’s in mijn bezit als bewijs van de overeenkomst. Het enige wat mij wel opviel was dat het klantnummer op deze pre-order staat anders is dan op facturen staat. Maar er moet iets bekend zijn bij Odido anders had natuurlijk niet het installatie pakket ontvangen.

Dit neemt echter niet weg dat de manier waarop ik gisteren bejegend door de klantenservice absoluut niet normaal was.

Dus moet ik echt alles terugsturen of kan er een tussen oplossing gevonden worden??

En is het daadwerkelijk zo dat het verplicht is dat een monteur het Delta kastje aansluit (de rest van de glasvezel aansluiting met alles erop en eraan is al gereed in de woonkamer) en vervolgens het modem??

Het is alleen maar kasjes met elkaar verbinden via kabeltjes waar gewoon stekkertjes op zitten en een speedtest voor lan en wifi kan iedereen zelf uitvoeren. Fluitje van een cent. Ik mag dan wel autist zijn maar ben zeker niet op mijn achterhoofd gevallen.