Klacht

  • 14 March 2024
  • 7 reacties
  • 68 Bekeken

Ik probeer al weken contact te krijgen met Odido. Zowel via de chat als de telefoon. Nu krijg ik een bericht dat er een boete wordt aangezegd voor het niet terugsturen van apparatuur.

Ronduit schandalig aangezien ik daar vragen over heb, maar ik die niet kan stellen aangezien jullie niet bereikbaar zijn.

Hoe gaan we dit oplossen? Want ik ben niet van plan een boete te betalen als ik vragen heb over jullie service maar ik jullie met geen mogelijkheid kan bereiken.

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! @Chatbotdrama 

Allereerst mijn excuses dat je ons nog niet te pakken hebt gekregen. Goed dat je ons via deze weg benadert, ik help je graag verder! 

Ik wil graag uitzoeken hoe het precies zit, maar op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uitziet als ABC12345, toevoegen aan je profiel op de Community? Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kijk ik gelijk met je mee! 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chatbotdrama 

Je kan het verzendbewijs hier uploaden en zorg dat het klantnummer in je community profiel staat dan maken de moderators het voor je in orde 🙂

Reputatie 7
Badge +4

Heb je een verzendbewijs van de teruggestuurde apparatuur? Dat is voldoende om geen boete te krijgen en wordt altijd aangeraden bij het terugsturen van apparatuur.

Vragen kun je op deze klant-helpt-klant stellen. Dus post ze gerust. Medeklanten zullen het snelste reageren, maar weten uit ervaring vaak al een hoop te duiden. Moderators lezen mee en kunnen wel bij klantgegevens en waar nodig verdere ondersteuning bieden. Kun je niet wachten? Dan is de telefonische klantservice het snelste.

Ik heb nog geen verzendbewijs, aangezien ik een vraag heb over het terugsturen van de apparatuur omdat de monteur aan mij heeft medegedeeld dat ik helemaal geen wifipunt moet gebruiken (en ze dus misschien beide moet terugsturen; zowel de oude als de nieuwe) en er andere box geïnstalleerd moet worden.

bij chatten krijg ik dat alle medewerkers bezet zijn en ik niet kan worden doorgezet, en als ik bel hang ik na 45 nog steeds in de wacht. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Kun je iets specifieker aangeven wat de monteur heeft aangeraden en wat er in de mail of brief van ODIDO staat?

De monteur heeft kenbaar gemaakt dat ik niet via een wifipunt tv kan kijken (aangezien dat niet zou mogen) en ik met Odido contact op moet nemen en moet verzoeken om een draadloze tv box, waarna ik dan beide wifipunten retour zou kunnen sturen. 

 

in de mail van Odido staat dit:

We hebben de apparatuur en accessoires van Odido voor thuis nog niet ontvangen. We brengen daarom kosten in rekening voor de apparatuur.


De boete voor het niet terugsturen van de apparatuur is € 70.00. Dit bedrag wordt verrekend met de abonnementskosten en eventuele gebruikskosten op de eerstvolgende factuur. Heb je de apparatuur al teruggestuurd? Dan kan je dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Chatbotdrama  Een monteur bepaald niet wat terug moet.

Als er iets terug moet heb je daar ook een mail over gekregen, en hoogstwaarschijnlijk stond daar ook in wat je binnen 30 dagen moet terugsturen?! 
 

De moderators gaan je verder helpen. Ik zal ze op dit onderwerp wijzen.

Zet ondertussen je klantnummer in je forumprofiel. 
Met vriendelijke groet!
 

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Chatbotdrama 

Allereerst mijn excuses dat je ons nog niet te pakken hebt gekregen. Goed dat je ons via deze weg benadert, ik help je graag verder! 

Ik wil graag uitzoeken hoe het precies zit, maar op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uitziet als ABC12345, toevoegen aan je profiel op de Community? Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kijk ik gelijk met je mee! 

Reageer