Skip to main content

Goedemorgen Community, ik heb een vraag. Ik ben voor het eerst op mezelf gaan wonen en wil graag snel internet. Ik zit nu nog op de wifi van het restaurant onder mijn appartement maar ik zou wel graag mijn eigen modem willen hebben. Nu is de vraag of ik überhaupt wel internet kan krijgen in mijn appartement het klinkt misschien stom maar ik heb er totaal geen verstand van. Ik heb een paar fotos gemaakt en ik hoop dat jullie op basis daarvan kunnen kijken of het kan.
 

bijgevoegd zijn de fotos van de meterkast en een aansluiting op de wand.
 

Alvast bedankt!

 

Hallo @Ryansmids 

Indien je woning een eigen huisnummer heeft kan je de postcodecheck dan eens doen en kijken of er DSL of glasvezel beschikbaar is?

Bij DSL moet er iets van onderstaande aanwezig zijn ergens in de woning :

Indien er glasvezel aanwezig is dan moet er ergens een kastje zitten waarop glasvezelaansluitpunt staat.


@Waqqas bedankt voor de reactie!

Dit zegt de postcodecheck alleen kon ik niet zo’n kastje vinden in de meterkast.

zou het kunnen dat de check het huisnummer van het restaurant checkt ipv mijn eigen huisnummer?
 

 


@Ryansmids 

Is 1A het huisnummer van jouw woning of het restaurant en heeft het restaurant wel een glasvezelaansluitpunt? Misschien beschikt jouw woning nog niet over een glasvezelaansluitpunt.


@Ryansmids

Is 1A het huisnummer van jouw woning of het restaurant en heeft het restaurant wel een glasvezelaansluitpunt? Misschien beschikt jouw woning nog niet over een glasvezelaansluitpunt.



@Waqqas 1A is van mijn appartement en 1 is het restaurant.

ik zal ze eens vragen hoe het zit bij hun.


@Ryansmids 

Omdat jouw adres wordt getoond kan je denk ik gewoon een bestelling plaatsen. Het plaatsen van een glasvezelaansluitpunt zal dan eerst door de aannemer of netwerkbeheerder worden geregeld 


@Waqqas thanks voor de reactie weer. Ik heb de vraag neergelegd bij mijn huurbaas en die zei het volgende. 

 Ik neem aan dat als het mogelijk is door kpn dat het ook mogelijk ia bij odido? 


@Ryansmids 

Odido levert zijn diensten over de aansluiting van KPN dus dat moet goed komen.


@Waqqas dan heb ik nu alle duidelijkheid die ik nodig heb.

 

bedankt voor alle hulp!👌🏼

 

Groet Ryan


Reageer