Skip to main content

ineens geen geluid meer via mediabox-4K

  • 3 July 2024
  • 1 reactie
  • 281 Bekeken

Tot gisteravond niets aan de hand en nu ineens geen geluid meer via tvbox. Als ik een tv app start werkt het geluid wel, bv netflix, gebruik ik netflix via de box niks. 
Niet op de soundbar ook niet op tv-spaekers. 
modem gereset, boxje verschillende malen gereset. Afstandsbediening gereset allemaal geen nut. 
help!

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sander179, dat is een opmerkelijk probleem waar je tegenaan loopt, ik help je graag om dit snel en effectief aan te pakken! Fijn dat je al getest hebt dat het probleem zowel speelt om je geluidsapparatuur als via de TV-speakers, en dat TV Apps wel gewoon geluid geven. Hierdoor moet ik zelf aan de volgende opties denken:

  • Graag raad ik je aan om in het menu van de TV Box te wisselen naar Stereo of Dolby Digital (AC3) via Audio en Ondertiteling > audiosignaal.
  • Ik neem aan dat je dit al lang en breed gecontroleerd hebt, je hebt niet de TV Box gemute?
  • Als laatste: het zou kunnen dat het volume van je TV Box op 0 staat, en het verhogen van het volume zal geen effect hebben als je de afstandsbediening gekoppeld hebt aan de TV omdat dan het volume van de TV zelf wordt aangepast. Daarom raad ik je graag aan om je afstandsbediening te ontkoppelen met de TV en vervolgens de volumeknop uit te proberen. Hier vind je hoe je eenvoudig je afstandsbediening kan ontkoppelen: Je afstandsbediening.

Ik ben benieuwd welke optie je verder helpt, ik zie graag dat het geluid snel weer als muziek in je oren klinkt! 🙂

Reageer