Hallo @someone861 Welkom.
Ik heb beide en mobiel en glasvezel. Mobiel heb ik al (gokje) ongeveer 15/20 jaar bij TMobile.
Glasvezel pas sinds januari dit jaar, Ook daar heb ik nog geen storing op gehad.
Ik heb echt in al die jaren mobiel maar 2 x een korte storing gehad. (Utrecht)
Mijn verbinding is altijd en overal top.
Jouw vragen 1.2.3. Kan het beste door een moderator worden beantwoord.
Fijn weekend!
Hallo @someone861
Het mobiele netwerk staat volledig los van glasvezel internet, zoals de naam al zegt heb je bij een mobiele verbinding internet via het mobiele netwerk en bij glasvezel internet heb je een vaste aansluiting middels de glasvezelkabel die je woning binnen komt.
Om bovenstaande reden heb je dan ook geen storing tegelijk op glasvezel en het mobiele netwerk.
Voor mobiel en glasvezel heb je 2 verschillende contracten maar de provider blijft bij beide T-Mobile.
Hallo @someone861
Het mobiele netwerk staat volledig los van glasvezel internet, zoals de naam al zegt heb je bij een mobiele verbinding internet via het mobiele netwerk en bij glasvezel internet heb je een vaste aansluiting middels de glasvezelkabel die je woning binnen komt.
Om bovenstaande reden heb je dan ook geen storing tegelijk op glasvezel en het mobiele netwerk.
Voor mobiel en glasvezel heb je 2 verschillende contracten maar de provider blijft bij beide T-Mobile.
Ja dat klopt, maar ook het mobiele internet van T-Mobile gaat vanaf de zendmast over op een glasverbinding, daarnaast komt de aansluiting van huis binnen op een wijkcentrale. Waarna het uiteindelijk uitkomt op de AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange).
Dus in hoeverre zijn die achterliggende netwerken van elkaar gescheiden of maken die gebruik van elkaars backbone?
De garantie dat alles is gescheiden kun je alleen krijgen als je gebruik maakt van twee verschillende operators. Dus geen virtuele, maar T-mobile, KPN en Ziggo/Vodafone.
Persoonlijk vind ik internet een basisbehoefte en is het voor mijn werk belangrijk dat ik ALTIJD internet heb. Geen internet is niet kunnen factureren. Vanuit deze gedachte wil ik altijd twee verschillende providers voor mijn mobiele abonnement (voor evt opzetten hotspot) en mijn vaste internet.
Nou heeft T-Mobile wel een hele scherpe aanbieding als het gaat om Glasvezel. Dus ik vraag mij af:
- in hoeverre is het mobiele netwerk gescheiden van het glasvezel netwerk?
- Als er een storing is bij het glasvezelnetwerk kan ik dan ook een storing hebben op het mobiele netwerk?
- Zijn het juridisch twee verschillende entiteiten? (Wat gebeurd er bij faillissement?)
Indien “het internet” als basis behoefte dusdanig belangrijk is blijkt de vraagstelling niet juist.
1e vraag is namelijk om geen consumenten maar een zakelijk account te nemen bij welke aanbieder dan ook
Daar is vaak een SLA (Service Licence Agrement) actief waar een minimale downtime wordt gegarandeerd.
De garantie dat alles is gescheiden kun je alleen krijgen als je gebruik maakt van twee verschillende operators. Dus geen virtuele, maar T-mobile, KPN en Ziggo/Vodafone.
Thnx, dan moet ik dus toch maar even wachten tot KPN glas gaat aanbieden
Persoonlijk vind ik internet een basisbehoefte en is het voor mijn werk belangrijk dat ik ALTIJD internet heb. Geen internet is niet kunnen factureren. Vanuit deze gedachte wil ik altijd twee verschillende providers voor mijn mobiele abonnement (voor evt opzetten hotspot) en mijn vaste internet.
Nou heeft T-Mobile wel een hele scherpe aanbieding als het gaat om Glasvezel. Dus ik vraag mij af:
- in hoeverre is het mobiele netwerk gescheiden van het glasvezel netwerk?
- Als er een storing is bij het glasvezelnetwerk kan ik dan ook een storing hebben op het mobiele netwerk?
- Zijn het juridisch twee verschillende entiteiten? (Wat gebeurd er bij faillissement?)
Indien “het internet” als basis behoefte dusdanig belangrijk is blijkt de vraagstelling niet juist.
1e vraag is namelijk om geen consumenten maar een zakelijk account te nemen bij welke aanbieder dan ook
Daar is vaak een SLA (Service Licence Agrement) actief waar een minimale downtime wordt gegarandeerd.
Een SLA is slechts een juridisch document met afspraken. Het is geen technische maatregelen die downtime voorkomt