Skip to main content

ik kan geen vraag stellen


ik heb nu 2x een topic gemaakt maar vindt het nergens terug

 

deze doet het wel, dus dan hierbij alsnog mijn vraag:

ik kan niet inloggen op mijn zyxel T54 modem, ik krijg een ping time out op het ip adres achter op de modem. verschillende browsers en apparaten, modem resetten, https of http met of zonder / erachter werkt niet. verder werkt het internet gewoon prima

Uitgelichte reactie

11 juli 2024

@jh23447 Heb je een particuliere of zakelijk aansluiting? Bij zakelijk krijgen je apparaten een IP-adres in de range 192.168.0.x. De inlogpagina van de router is dan eigenlijk niet beschikbaar, maar met dit trucje kom je er toch in:

In dit stappenplan ga ik uit van Google Chrome op Windows 11. Ga in Chrome naar chrome://net-internals/#hsts. Typ in het vak onder 'Delete domain security policies' 192.168.0.1 in en klik op Delete.

Dat is het IP-adres van je router. Hoewel deze tekst wat onheilspellend klinkt, kan het absoluut geen kwaad. Ga vervolgens naar http://192.168.0.1 en typ dat exact zo in, dus met http:// ervoor. Nu moet je snel zijn, want hij probeert je eruit te gooien. Druk tijdens het laden op Esc zodra je de inlogpagina ziet. Als je een snelle computer hebt, ben je voor de verandering in het nadeel. Als het gelukt is, kun je hier inloggen met gebruikersnaam admin en het Login Password dat je achterop de T54 vindt.

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 11 juli 2024

Hallo @jh23447 

Wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de T54? Kan je alles eens verwijderen en dan proberen?

Mocht het nog niet lukken voorzie de T54 dan eens van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 juli 2024

er zit niks bekabeld op aangesloten, resetten met paperclip heb ik inderdaad geprobeerd, dat heeft niet geholpen


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 11 juli 2024

@jh23447 

In je webbrowser type je 192.168.1.1 en dan zou je het inlogscherm moeten zien..


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 juli 2024

dat klopt, maar dat gebeurt dus niet, er komt geen inlogscherm maar een time out


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 394 reacties
  • 11 juli 2024

is er iets veranderd voordat het niet meer werkte? heeft het ooit gewerkt? browser cache/cookies leeggemaakt? Private browser geprobeerd?

 


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1789 reacties
  • 11 juli 2024

@jh23447 Heb je een particuliere of zakelijk aansluiting? Bij zakelijk krijgen je apparaten een IP-adres in de range 192.168.0.x. De inlogpagina van de router is dan eigenlijk niet beschikbaar, maar met dit trucje kom je er toch in:

In dit stappenplan ga ik uit van Google Chrome op Windows 11. Ga in Chrome naar chrome://net-internals/#hsts. Typ in het vak onder 'Delete domain security policies' 192.168.0.1 in en klik op Delete.

Dat is het IP-adres van je router. Hoewel deze tekst wat onheilspellend klinkt, kan het absoluut geen kwaad. Ga vervolgens naar http://192.168.0.1 en typ dat exact zo in, dus met http:// ervoor. Nu moet je snel zijn, want hij probeert je eruit te gooien. Druk tijdens het laden op Esc zodra je de inlogpagina ziet. Als je een snelle computer hebt, ben je voor de verandering in het nadeel. Als het gelukt is, kun je hier inloggen met gebruikersnaam admin en het Login Password dat je achterop de T54 vindt.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 juli 2024
TMTV schreef:

@jh23447 Heb je een particuliere of zakelijk aansluiting? Bij zakelijk krijgen je apparaten een IP-adres in de range 192.168.0.x. De inlogpagina van de router is dan eigenlijk niet beschikbaar, maar met dit trucje kom je er toch in:

In dit stappenplan ga ik uit van Google Chrome op Windows 11. Ga in Chrome naar chrome://net-internals/#hsts. Typ in het vak onder 'Delete domain security policies' 192.168.0.1 in en klik op Delete.

Dat is het IP-adres van je router. Hoewel deze tekst wat onheilspellend klinkt, kan het absoluut geen kwaad. Ga vervolgens naar http://192.168.0.1 en typ dat exact zo in, dus met http:// ervoor. Nu moet je snel zijn, want hij probeert je eruit te gooien. Druk tijdens het laden op Esc zodra je de inlogpagina ziet. Als je een snelle computer hebt, ben je voor de verandering in het nadeel. Als het gelukt is, kun je hier inloggen met gebruikersnaam admin en het Login Password dat je achterop de T54 vindt.

dank je voor de tip! dit werkte even, de zyxel inlogpagina kwam 1 seconde in beeld, vervolgens weer: niet bereikbaar, verbinding geweigerd.

ik heb inderdaad zakelijk internet. dus dan is het niet mogelijk om in te loggen op de modem, wachtwoord, kanaal veranderen e.d.?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 juli 2024

dank je voor de tip. dit werkte even, de zyxel inlogpagina kwam 1 seconde in beeld. vervolgens weer: site niet bereikbaar, verbinding geweigerd.

ik heb inderdaad zakelijk internet. dus dan is het niet mogelijk om in te loggen op de router, wachtwoord , kanaal veranderen e.d.?


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1789 reacties
  • 19 juli 2024

@jh23447 Het moet qua timing precies kloppen en dat vergt soms meerdere pogingen. Heb je de aanpassing in de instellingen van Chrome kunnen doen? Dan is het een kwestie van precies op tijd op Esc drukken, maar dat valt soms niet mee. Volgens mij heb je bij zakelijk een portal in Mijn Odido waarmee je een aantal instellingen in de Zyxel kunt aanpassen, maar wat de mogelijkheden daarvan zijn, weet ik niet precies. Ik ben zelf alleen particulier klant. Direct inloggen op de Zyxel geeft zeker meer mogelijkheden, dus als de instelling die je zoekt niet in de portal staat, hoop ik dat het toch gaat lukken om rechtstreeks in te loggen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 juli 2024

Het is gelukt, dank je voor je hulp! helaas kun je wachtwoord en kanaal niet veranderen hier:-s Nou ja, dan laat ik het maar zo. nogmaals bedankt:)


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 april 2025

Hallo,

 

Ik had hetzelfde probleem, dus ik heb een userscript geschreven die dit oplost. Info en hoe te installeren staat op mijn GitHub. Hopelijk lost dit het ook voor jou op!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen