Beste,
Ik heb in augustus een overeenkomst gesloten met Odido (toen nog T-mobile). Automatisch betekent dit dat je een jaarcontract aangaat die je niet tussentijds kan opzeggen.
Nu wil ik mijn contract overzetten naar een nieuw adres per eind januari. Dit kan niet. Ik dien een nieuw contract aan te gaan waarbij ik niet meer de 8 maanden korting heb en veel meer dien te betalen. Telefonisch heb ik te horen gekregen dat dit te maken heeft met een andere aansluiting.
Ik bevind me nu tussen wal en schip. Ik kan niet opzeggen vanwege het huidige lopende jaarcontract. Als ik de verhuizing niet doorgeef en mijn huidige contract laat continueren, blijf ik betalen op een adres waar ik niet meer woon. Als ik mijn verhuizing wel doorgeef kan Odido mijn huidige contract wel opzeggen (?!) maar moet ik een nieuw jaarcontract afsluiten welke ook nog duurder is.
Ik vind dit op zijn zachtst gezegd frappant en geen nette gang van zaken. Graag zou ik willen weten waar in de overeenkomst en/of algemene voorwaarden waar staat dat bij een verhuizing het huidige contract niet meegenomen kan worden. Mocht dit ergens opgenomen zijn dan had ik het kunnen weten en leg ik mij er bij neer. Ik krijg nu namelijk het idee dat men hierover niet transparant is geweest.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr. Jelle