Skip to main content
Beantwoord

ik ben heel veel opnames ineens kwijt, hoe kan dat?

  • 4 June 2024
  • 18 reacties
  • 256 Bekeken

@Odido

Ik had een aantal films opgenomen die ik heel erg goed vind en graag eens in de zoveel tijd wil terugkijken.

Nu zijn die opnames ineens verdwenen. 

Het gaat om een stuk of 8 opnames.

Hoe kan dit ineens?

18 reacties

Hier precies hetzelfde dus ben benieuwd naar het antwoord. Ik was een serie aan het volgen en nu 15 afleveringen weg (en veel films) maar wel van vandaag erop.

Helaas ook geen klantenservice na 20:00 uur ondanks:

,,Kan je niet wachten? Snappen we. In de Odido App chat je nog tot middernacht met een medewerker."

Idd zwaar vervelend, ben bijna in staat odidido in te wisselen voor een andere provider.

Ik heb ook nog opname uren plenty over dus daar ligt het niet aan.

Is het ook mogelijk mijn opnames over te zetten naar een usbstick?

Reputatie 2
Badge +2

Opnames blijven in de cloud bij odido niet onbeperkt bewaard. Op veel zenders kun je de opnames tot een jaar terugkijken, maar op sommige zenders korter. Hier heeft odido per zender aangegeven hoe lang je opnames bewaard blijven onder het kopje "hoe lang kan ik mijn opnames bewaren?"

https://www.odido.nl/service/producten/tv/gebruiken/cloud-opnemen#:~:text=Wat%20is%20Opnemen%3F,jaar%20bewaard%20in%20de%20cloud.

 

Kan het zijn dat je opnames inmiddels te oud zijn?

Het is helaas ook niet mogelijk om je opnames vanaf de cloud op te slaan op een ander medium zoals een usb stick. 

De helft van de verdwenen opnames zijn idd een tijdje oud maar niet allemaal. De andere helft waren niet ouder dan hooguit een paar maand.

En ze zijn ineens alle stuk of 8 in 1 x verwijderd.

Heel vreemd lijkt me dan.

Klotestreken. Daar wordt een odido klant niet blij van.

Ik zet er weer een videorecorder tussen denk ik

Reputatie 7
Badge +14

Let een beetje op taalgebruik. Dit is geen Facebook of zo, hier praten gewoon klanten van Odido met elkaar.

Reputatie 2
Badge +2

De helft van de verdwenen opnames zijn idd een tijdje oud maar niet allemaal. De andere helft waren niet ouder dan hooguit een paar maand.

En ze zijn ineens alle stuk of 8 in 1 x verwijderd.

Heel vreemd lijkt me dan.

Klotestreken. Daar wordt een odido klant niet blij van.

Ik zet er weer een videorecorder tussen denk ik

Zoals je in het overzicht ziet kan "hooguit een paar maand" toch al te oud zijn helaas. Neem bijvoorbeeld de Belgische zenders, waar de bewaarduur van opnames maar 30 dagen is. Als je opnames toch eerder verdwenen zijn dan volgens het overzicht zou moeten kun je denk ik het best een paar voorbeelden noemen zodat moderators wellicht kunnen uitzoeken of hier inderdaad wat mis gaat. 

Alle opnames van vóór 2 september 2023 zijn weg.

Ik neem niets op van belgische zenders.

De enige zenders waar ik films en series van opneem zijn rtl4, 5, 7,8, veronica, net5, sbs, paramount, discovery, history en national geographic.

 

Paramount staat btw niet in de lijst "Hoe lang kan ik mijn opnames bewaren" via de link die je in bovenstaande post hebt gezet

 

Let een beetje op taalgebruik. Dit is geen Facebook of zo, hier praten gewoon klanten van Odido met elkaar.

Zeg ik iets verkeerd?

Bij mij klokhuis voor de kinderen van gisteren ook weg, dus zeker niet alles te oud. Het blok van met 5 alles vanaf aflevering 16 weg (ik gok 3 weken oud, 15 afleveringen ongeveer) 

Eigenlijk gewoon alles waar 365 dagen volgens de lijst opgenomen blijft is weg. Gisteren was alles er nog en vandaag weg.

 

Zeg ik iets verkeerd?

 

Ik denk klote een vies woord is ofzo, maar 5 euro in de maand voor opnemen en dan dat niet leveren vind ik ook niet netjes. 

 

 

Zeg ik iets verkeerd?

 

Ik denk klote een vies woord is ofzo, maar 5 euro in de maand voor opnemen en dan dat niet leveren vind ik ook niet netjes. 

 

Denk het ook en vind ik ook niet.

Overigens valt klote nog wel mee:

klote

klote logo #11306ellendig, beroerd, ook in samenstellingen (toon de herkomst via de etymologiebank)
Gevonden op http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/klote

 

Heeft odido een server geupdate of zo dan? Zo ja, dan hebben ze dat niet goed gedaan.

Volgens mij heeft een discussie helemaal geen zin onder Odido klanten.

@Wicher Wacht even af dat iemand van Odido zelf het even na kijkt hoe het precies zit en waar het probleem zit.

Wellicht krijg U morgen een antwoord op Uw vraag.

Volgens mij heeft een discussie helemaal geen zin onder Odido klanten.

@Wicher Wacht even af dat iemand van Odido zelf het even na kijkt hoe het precies zit en waar het probleem zit.

Wellicht krijg U morgen een antwoord op Uw vraag.

Ik dacht dat ik al met iemand van odido zat te kletsen. 

Weinig ervaring met deze website.

Ik wacht af.

Reputatie 2
Badge +2

Volgens mij heeft een discussie helemaal geen zin onder Odido klanten.

@Wicher Wacht even af dat iemand van Odido zelf het even na kijkt hoe het precies zit en waar het probleem zit.

Wellicht krijg U morgen een antwoord op Uw vraag.

Ik dacht dat ik al met iemand van odido zat te kletsen. 

Weinig ervaring met deze website.

Ik wacht af.

Mensen die hier namens odido praten herken je aan dat ze "van Odido" achter hun naam hebben staan. De rest van de mensen zijn gewoon andere gebruikers van Odido die met je meedenken ;) 

Volgens mij heeft een discussie helemaal geen zin onder Odido klanten.

@Wicher Wacht even af dat iemand van Odido zelf het even na kijkt hoe het precies zit en waar het probleem zit.

Wellicht krijg U morgen een antwoord op Uw vraag.

Ik dacht dat ik al met iemand van odido zat te kletsen. 

Weinig ervaring met deze website.

Ik wacht af.

Mensen die hier namens odido praten herken je aan dat ze "van Odido" achter hun naam hebben staan. De rest van de mensen zijn gewoon andere gebruikers van Odido die met je meedenken ;) 

In dat geval, bedankt voor het meedenken.

 

Ik wacht nog steeds op een reactie van iemand van odifo zelf

Reageer