Skip to main content

Hallo allemaal

 

ik heb een vraag aangaande hogere snelheden op glasvezel dan de “standaard” 1 GB die overal aangeboden word.

Heb nu een Odido abonnement voor 2 GB internet over glasvezel maar binnenkort ga ik over naar een nieuwe woning in een ander dorp. nu is het netwerk daar niet van Odido maar van KPN. Desondanks heb ik wel een Odido abonnement kunnen afsluiten voor 1 GB glasvezel.  Dit alles gaat nog over een AON verbinding.

Wat ik mij nu eigenlijk af vraag is of Odido eigen apparatuur plaatst in de POP of dat ze afhankelijk zijn van KPN ?  KPN is namelijk bezig om AON om te zetten naar XGS-PON maar is het dan wel zo dat van invloed is voor Odido of dat men er zelf voor kan kiezen om er XGS van te maken.  De monteur van Guidion zei tegen mij dat Odido heel snel hun eigen apparatuur in de POP zal plaatsen waardoor tot 8 GB mogelijk zal zijn maar wat is snel hahaha 

Benieuwd of Odido of andere mede forumleden mij daar iets meer over kunnen vertellen 😎

Hallo @Quint76 

In een gebied met KPN glasvezel is Odido afhankelijk van het glasvezelnetwerk van KPN.

Indien dit een P2P netwerk is dan kan Odido eigen apparatuur in de PoP plaatsen, als klant weet ik niet of dit wel of niet gaat gebeuren.


Dat soort detail informatie wordt vooraf niet gedeeld op het forum. Is ook concurrentie gevoelig..

Neem eerst die 1gb en mocht er in de toekomst meer mogelijk worden, dan zie je dat verschijnen bij de postcode checker. 


Dank voor jullie reacties….

ik heb de 1 GB ondertussen al en hij is actief dus daar is niks mis mee.

wat ik niet begrijp is waarom zoiets concurrentie gevoelig zou zijn ?!  ik bedoel wat zeg je tegen concurrenten als je bijvoorbeeld hier vermeld dat er plannen zijn maar een dat specifieke uitrol op een later tijdstip bekend gemaakt zal worden ? niks toch maar dan weten klanten in ieder geval meer en ik denk dat het belangrijker is dat klanten weten hoe of wat maar goed dat is mijn bescheiden mening 🤗


Reageer