Hallo, hoe krijg ik de technische dienst weer in beweging?
22/3 techneut op visite, media converter blijkt stuk. Heeft geen reserve bij zich en er zijn er geen op voorraad. Moet opgestuurd worden.
23/3 nieuwe afspraak maken mbt een storing, KPN komt langs en glasvezel aansluiting doet het. Geen media converter, want van KPN.
24/3 gebeld met de helpdesk met de vraag wanneer ik de mediaconverter kan verwachten. Wordt nagevraagd en ik zou teruggebeld worden. Geen reactie.
25/3 Techneut van Guidion belt met de vraag of ik de media converter al heb geïnstalleerd. Nee dus. Hij zou er weer achter aan.
25/3 Krijg een mailtje: moet opnieuw een afspraak maken met Guidion voor het installeren van het T-Mobile pakket.
28/3 Techneut ziet en beslist: media converter is stuk en gaat weer weg.
31/3 Media converter is binnen… aangesloten volgens de instructie van de techneut. Geen verbinding.
tot vandaag 4/4 geen reactie, geen verbinding. Als ik met de klantenservice bel krijg ik de melding: we hebben het doorgezet naar de technische dienst. Die nemen contact op….
Afijn, ondertussen 15 dagen zonder internet. Hoe wordt dit opgelost?
Hallo
Welke lampjes zie je branden of knipperen op de mediaconverter?
Welke mediaconverter heb je ontvangen? Bij de Huawei mediaconverter en de Genexis mediaconverter moet de monteur het sn nummer registreren op jouw adres.
Power, Status and FO branden.
Het is een Connection Technology Systems
CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR
Met dat glasvezel kastje hoeft niks geregistreerd te worden.
Waarschijnlijk zit er een breuk in de glasvezel kabel tussen huis en pop station (wijkkast)
Of ligt de patchkabel er uit in de pop.
Als het FO link lampje brand staat er licht op de verbinding.
Kan je eens een foto van de lampjes van de converter en de kabels achterin het modem posten.
Ik lees in het rapport van de monteurs dat de FTU buiten de woning op de kade staat. Is de UTP kabel die naar de woning loopt vanaf de kade nog in orde en niet defect geraakt door het weer? Gezien de drie lampje die branden is de glasvezel in orde, maar de rechter drie lampjes zijn uit, wat betekend dat er geen verbinding is tussen de media converter en het modem.
Uiteindelijk heb ik een nieuwe STP kabel getest en de combi nieuwe Mediaconverter en kabel zorgde voor een werkend systeem. Hoop wel dat een volgende keer eea sneller gefixeerd kan worden. 2 weken zonder internet is teveel.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.