Skip to main content
Beantwoord

Hoe dynaisch is IP adres van Odido in de praktijk?

  • 16 June 2024
  • 2 reacties
  • 107 Bekeken

Ik overweeg een internet abo te nemen (glas) van Odido en heb 2 vragen..

Odido heeft recentelijk het glasvezel netwerk van eFiber overgenomen en is dus nu dus ook als provider beschikbaar voor ons om een abo te nemen.

1.

Nu heb ik momenteel Trined als provider, deze aanbieder bied de optie aan om een statisch IP te nemen, dat heb ik dus ook gedaan.

 

Nu wil ik dus wellicht overstappen naar Odido en ik weet dus dat ze geen statische IP adressen voor particulieren aanbieden.

Op zich niet heel erg, maar toch jammer. (ik gebruik eigen server met eigen domein).

 

Mijn vraag is nu hoe vaak **in de praktijk** wijzigt Odido nu het IP adres, moet ik bv denken aan gemiddeld 1 keer per jaar, maand, week, zelden, nooit etc…

Bij een andere provider (ZIggo) had ik ook een dynamisch IP, maar dat wijzigde dus maar zelden, hooguit bij vervanging van apparatuur of groot onderhoud etc.

 

Wie kan me een idee geven hoe vaak dit dus is?

 

Een 2de vraag is.

Als je een los (android) TV kastje erbij neemt, kun je dat overal in je netwerk aansluiten of moet dit op een specifieke poort van je router zijn, mijn router zit in de meterkast en de de TV ligt een switch voor meerdere apparatuur…… (er is geen aparte kabel vrij)

2 reacties

@B3rt Hoi

Het dynamische public ip adres wijzigt niet vaak.

Maar wel bijvoorbeeld bij onderhoud of verandering van apparatuur.

 

Het Android TV app of eigen Android box zal gewoon in hetzelfde netwerk werken.

En uiteraard de Odido TV box ook die op Android TV draait.

 

Reputatie 7
Badge +14

TV stream is "over the top". Zowel kastje als app. Dus gewoon een internet verbinding via je LAN.

Reageer