Skip to main content

Vraagje, hebben anderen dit ook meegemaakt en/of is dit een bekend probleem? Nee, ik ga niet alle topics doorspitten om een oplossing te vinden. 

Al meer dan een week moet ik elke avond na 21.00 uur het modem en de mediaconverter (Huawei) opnieuw opstarten. Je kunt de klok er bijna op zetten. Eerst beginnen alle lampjes kort achter elkaar te knipperen, ongeveer 5 minuten later branden alle lampjes weer. Na een minuut of twee wachten beginnen de lampjes van de 2.4G en 5G heel irritant en als een malle te knipperen. Dan, na meer dan vijf minuten kijken naar een stroboscopische modem, is het voorbij en moeten de mediaconvertor en modem worden losgekoppeld en opnieuw opgestart. Misschien had ik dit veel eerder moeten zeggen, maar zo ben ik niet. Ik moet me echt meer dan een week ergens aan ergeren voordat ik iets vraag of meld. Nu kan ik dat kwartier elke avond in mijn leven wel missen. Ik denk alleen dat het op de lange termijn niet goed is voor de mediaconvertor en het modem. Oh ja, ook geen verkeerde gedachte. Ik heb de afgelopen dagen gecontroleerd of er geen technische storing is. Helaas heb ik dat geluk niet, dus dat kan het niet zijn.

Hallo @Ethnobotanica 

Ervaar je problemen wanneer de lampjes knipperen en wat gebeurt er als je de Zyxel dan niet herstart? En blijft de wereldbol op de Zyxel ook gewoon groen?

Het knipperen van de lampjes is normaal, hier op de Zyxel knipperen bepaalde lampjes soms ook heel snel en dan weer minder snel. Dat betekent dat er data wordt verstuurd en ontvangen.

Mochten er dan problemen ontstaan, dan zou je kunnen kijken of een fabrieksreset helpt door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Reageer