Skip to main content

Goedenavond allen,

Heeft Odido een mogelijkheid tot het maken van een @odido.nl email adres? Ik kan dit nl nergens vinden.

Goedenavond @LaKuit Welkom

 Nee Odido heeft geen e-mail service.

Omdat heel veel klanten tegenwoordig gratis gebruik maken van 

‘Gmail, Hotmail, iCloud’ wat je ook bij een overstap altijd kan blijven gebruiken is Odido met deze service gestopt. 

Weet je zo voldoende?


Goedenavond @LaKuit Welkom

 Nee Odido heeft geen e-mail service.

Omdat heel veel klanten tegenwoordig gratis gebruik maken van 

Gmail, Hotmail, iCloud wat je ook bij een overstap altijd kan blijven gebruiken is Odido met deze service gestopt. 

Weet je zo voldoende?

Ja zeker dank je wel voor je snelle antwoord

 


 

Goedenavond @LaKuit Welkom

 Nee Odido heeft geen e-mail service.

Omdat heel veel klanten tegenwoordig gratis gebruik maken van 

‘Gmail, Hotmail, iCloud’ wat je ook bij een overstap altijd kan blijven gebruiken is Odido met deze service gestopt. 

Weet je zo voldoende?

Als Odido geen email heeft waarom staat er dan in mijn contract het volgende:

Daarnaast bieden wij uiteraard een compleet pakket van diensten, zoals je van een hoogwaardige internet aanbieder mag verwachten.  5 mailboxen van 2 GB per mailbox.  5 e-mailadressen per mailbox.  Altijd en overal e-mail via webmail.

Ik krijg dus niet wat er in mijn contract staat dus heb ik recht op restitutie van een deel van het bedrag.


@jdevrie  Goedenavond. 
Veel succes met je restitutie aanvraag Ik wijs je er wel even op dat de e-maildienst van T-Mobiel een gratis dienst was waar je nooit een halve euro cent voor hebt betaald.😀 Je zal het denk ik ook nooit gemist hebben anders kom je niet na een half jaar restitutie vragen.

https://www.odido.nl/emailstop

 

Fijne avond


@jdevrie  Goedenavond. 
Veel succes met je restitutie aanvraag Ik wijs je er wel even op dat de e-maildienst van T-Mobiel een gratis dienst was waar je nooit een halve euro cent voor hebt betaald.😀 Je zal het denk ik ook nooit gemist hebben anders kom je niet na een half jaar restitutie vragen.

https://www.odido.nl/emailstop

 

Fijne avond

Dat kun je helemaal niet zo zeggen dat ik daar nooit voor betaald heb. Het is onderdeel van het contract waar één totaalprijs voor staat. Dus wat jij daar zegt is wettelijk gezien onzin. Het enige waar je over kunt discussiëren is welk deel de email service van de totaalprijs uitmaakt.

Ik heb het wel degelijk gemist omdat ik geen SMTP server had bij Odido. Ik heb namelijk een eigen mail server met mijn eigen domein maar heb een SMTP relay server nodig omdat een email server op een dynamisch adres en die ook geen reverse lookup records in de DNS heeft door de meeste SMTP servers niet geaccepteerd wordt. Maar dat heb ik opgelost met de SMTP server van het abonnement van mijn dochter bij KPN. Bij de, zeer slechte, helpdesk van Odido wisten ze niet eens wat een SMTP server was toen ik daar vragen over stelde. Toen ik aan die persoon vroeg hoe hij dan in hemelsnaam bij een Internet helpdesk kon werken als hij dat niet wist, hing hij op.

Omdat Odido ook geen IPV6 bied ben ik daar ook weg zodra KPN hier een glasvezelkabel in de grond gooit.

Odido is gewoon geen professionele organisatie. Alleen geschikt voor leken die geen technische eisen hebben.


@jdevrie Ik dacht te lezen dat het liep als een zonnetje’

 


@Jdvries  ik ben het met je eens. Dat een beetje organisatie een e-mail service aanbied. Ik mis het zelf ook. 


@jdevrie Ik dacht te lezen dat het liep als een zonnetje’

 

Dat heeft hier niets mee te maken want dit was nadat bleek dat jullie geen email meer zouden ondersteunen.  Later bleek dat de gmail smtp server je afzender adres wijzigt in het account waar je mee bent ingelogd dus dat werkte toch niet. Alle mail vanaf mijn server werd verzonden met mijn gmail adres. Toen ben ik over gegaan op de SMTP server van het KPN account van mijn dochter waar dat niet gebeurd.


Neem gewoon een eigen domeinnaam bij een niet al te dure webhosting en host je e-mail bij hen. Ik vind dit zelf veel fijner dan een gratis e-maildienst.

 

ODIDO is ermee gestopt omdat er maar weinig klanten gebruik van maakte, omdat de andere e-mail service providers een betere dienst kunnen aanbieden. Voor die 3000 mensen konden ze niet investeren. E-mailadres via Internet provider op hen domeinnaam is ook wat achterhaald wat mij betreft.


@jdevrie  Als u een eigen domeinnaam hebt, waar u mee e-mailt, dan heeft u toch ook een inkomende en uitgaande server voor uw e-mail? E-mailt u vanaf uw NAS? Wellicht dan een idee om toch maar een webhosting pakketje erbij te kopen en voor de inkomende e-mail een MX record aan te te maken.

 

Als u e-mailt vanaf een andere SMTP server dan is SPF record komen zowel uw domeinnaam als de SMTP server die u misbruikt op de negatief lijsten. Dat in het verleden, meer dan 15 jaar geleden, de SMTP van de eigen provider gebruikt moesten worden komt doordat het risico op het op de negatief lijsten destijds nog niet zo’n groot probleem was.

 

U slaat zeker ook nog steeds uw word documenten op als .doc en op een diskette?


@jdevrie  Als u een eigen domeinnaam hebt, waar u mee e-mailt, dan heeft u toch ook een inkomende en uitgaande server voor uw e-mail? E-mailt u vanaf uw NAS? Wellicht dan een idee om toch maar een webhosting pakketje erbij te kopen en voor de inkomende e-mail een MX record aan te te maken.

 

Als u e-mailt vanaf een andere SMTP server dan is SPF record komen zowel uw domeinnaam als de SMTP server die u misbruikt op de negatief lijsten. Dat in het verleden, meer dan 15 jaar geleden, de SMTP van de eigen provider gebruikt moesten worden komt doordat het risico op het op de negatief lijsten destijds nog niet zo’n groot probleem was.

 

U slaat zeker ook nog steeds uw word documenten op als .doc en op een diskette?

Denk je nou echt dat je mij moet gaan uitleggen hoe een mail server werkt. Die dingen die jij noemt zijn allemaal geregeld. Verder misbruik ik geen SMTP server maar gebruik hem gewoon. Jij bent een beetje een wijsneus die zich beter met zichzelf kan bemoeien in plaats van anderen te vertellen wat ze al lang weten.


@jdevrie Wat je kennelijk niet weet is dat dit een klant helpt klant community is. @WoAl 

probeert je te helpen en kan niet door het scherm zien wat jij wel en niet weet.

 

 


Christian, je bent een beetje in de war.  Het sarcasme en onaardigheid begon bij @WoAl . Volgens mij heb jij zijn post niet gelezen anders had je dat niet gezegd.  Je draait de wereld om. 

Vraag beter opletten voordat je iemand berispt. 


@jdevrie Ik dacht te lezen dat het liep als een zonnetje’

 

Dat heeft hier niets mee te maken want dit was nadat bleek dat jullie geen email meer zouden ondersteunen.  Later bleek dat de gmail smtp server je afzender adres wijzigt in het account waar je mee bent ingelogd dus dat werkte toch niet. Alle mail vanaf mijn server werd verzonden met mijn gmail adres. Toen ben ik over gegaan op de SMTP server van het KPN account van mijn dochter waar dat niet gebeurd.

 

Gmail werkt prima.

Instellingen > Accounts en imports Mail sturen als:
(Met Gmail kun je e-mailberichten sturen vanaf je andere e-mailadressen)

Je moet dit dus wel eerst valideren. vandaar dat het standaard niet werkt. wel blijft het account in de headers zichtbaar.

 

Voor de rest snap ik het wel dat providers stoppen met e-mail en webhosting. dit was gedaan omdat er in het begin geen mogelijkheid was om dat ergens te krijgen. Het is niet een taak van een (consumenten) internet provider.


@jdevrie Wat je kennelijk niet weet is dat dit een klant helpt klant community is. @WoAl 

probeert je te helpen en kan niet door het scherm zien wat jij wel en niet weet.

 

 

@Cristien,

Ik had helemaal niet gevraagd om hulp.  Wat @WoAl  hier doet is gewoon mij afzeiken over dingen die ik fout of niet gedaan zou hebben terwijl hij geen flauw benul heeft over mijn kennis niveau of wat ik al gedaan heb.  

Ik heb 48 jaar ICT ervaring en heb ICT les gegeven op de Hogeschool van Amsterdam en laat mij niet de les lezen door iemand.

Je moet toch echt beter lezen voordat je mij ergens op aanspreekt. 


@jdevrie Wat je kennelijk niet weet is dat dit een klant helpt klant community is. @WoAl

 

 

@Cristien,

 

Ik heb 48 jaar ICT ervaring en heb ICT les gegeven op de Hogeschool van Amsterdam en laat mij niet de les lezen door iemand

Sommige dingen veranderen soms, zo werken we tegenwoordig op een smartphone en is WordPress het grootste CMS.

 

Spam werd voor het eerst een jaar of 30 geleden verzonden, het SPF Record is dus van daarna.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework?wprov=sfla1

 

Ik heb voor WikiPedia gekozen voor de uitleg van het SPF record omdat ik op deze manier snel een redelijk betrouwbare bron heb gevonden.

 

Ik bedoelde het niet naar of vervelend, alleen wilde ik duidelijk maken dat een willen SMTP server gebruiken niet handig is. Wellicht toch een idee om een webhosting pakket te kopen zodat u met uw domeinnaam naar hartelust kunt E-mailen.

 

En vaak kunt u ook kiezen om uw e-mail bij een Big Tech te hosten met uw eigenste domeinnaam.

 

Eerlijk gezegd vind ik u nogal kort door de bocht. De ICT is heel breed, systeem beheer is echt heel iets anders dan programmeren of testen bijvoorbeeld.

 

Ik wens u veel geluk toe, dat wens ik iedereen toe.

 


 

Ik bedoelde het niet naar of vervelend, alleen wilde ik duidelijk maken dat een willen SMTP server gebruiken niet handig is. Wellicht toch een idee om een webhosting pakket te kopen zodat u met uw domeinnaam naar hartelust kunt E-mailen.

 

En vaak kunt u ook kiezen om uw e-mail bij een Big Tech te hosten met uw eigenste domeinnaam.

 

Eerlijk gezegd vind ik u nogal kort door de bocht. De ICT is heel breed, systeem beheer is echt heel iets anders dan programmeren of testen bijvoorbeeld.

 

Daar ga je weer nog een keer mij de les lezen. Je kunt het niet laten he. 

Jij denkt het beter te weten maar dat is niet zo. SMTP Relay is de gewoonste zaak van de wereld en zit standaard in veel pakketten zoals bijvoorbeeld in het mailplus pakket op mijn Synology NAS. 

Verder heb ik in mijn 48 jarige carrière zowel programmeren, databases, testen als beheer gedaan dus mijn ervaring is zeer breed en diep. Ik heb ook in al die vakken les gegeven op de HVA.

Jij moet echt gaan nadenken voordat je anderen ongevraagd advies geeft ook al meen je het goed.

 


@jdevrie ,

 

Wat bent u aanvallend 😉.

 

Ik probeer u te helpen. Op Tweakers zag ik met de term SMTP Relay: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2030030

 

De meeste reacties die ik zo snel las adviseren toch om de e-mail hosting uit te besteden.

 

Wellicht kun u een Linux server met Dovecot en Postfix overwegen.

 

Ik persoonlijk besteed het liever uit zodat ik niet zonder e-mail zit bij een data storing of software of hardware probleem. Maar ieder diens ding.

 

Ik hoop dat ODIDO Webcare Jdevrie kan aanspreken op de verbale agressie.


@jdevrie ,

 

Wat bent u aanvallend 😉.

 

Ik probeer u te helpen. Op Tweakers zag ik met de term SMTP Relay: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2030030

 

De meeste reacties die ik zo snel las adviseren toch om de e-mail hosting uit te besteden.

 

Wellicht kun u een Linux server met Dovecot en Postfix overwegen.

 

Ik persoonlijk besteed het liever uit zodat ik niet zonder e-mail zit bij een data storing of software of hardware probleem. Maar ieder diens ding.

 

Ik hoop dat ODIDO Webcare Jdevrie kan aanspreken op de verbale agressie.

 

Ik heb een server op Linux dat is namelijk het OS op Synology NASSEN en Synology Mailplus is Dovecot en Postfix under the cover maar dat weet jij schijnbaar allemaal niet. Daaruit blijkt dat je gewoon niet weet waar je over praat maar mij wel ongevraagd daar advies over geeft.
|
Heb je nou nog steeds niet door dat ik helemaal jouw hulp niet gevraagd heb, hem niet nodig heb (want ik weet hier veel meer van dan jij) en je ongevraagde hulp niet op prijs stel. Verder ben ik verbaal niet agressief maar gewoon duidelijk. Je moet nu echt op gaan houden met je ongevraagde en onnodige adviezen waar niemand op zit te wachten. Ik kan beter de moderators vragen om jou te laten ophouden met het geven van ongevraagde adviezen aan mensen die die adviezen helemaal niet nodig hebben.

 


@christien wil jij die meneer @WoAl vertellen om geen ongevraagde adviezen doorspekt met sarcasme meer te geven aan mensen die daar niet om vragen en dat niet nodig hebben. Ik zit daar niet op te wachten. Hij geeft mij ongevraagd adviezen en probeert mij te verbeteren over zaken waar ik gewoon veel meer van weet dan hij. Iets wat duidelijk blijkt uit de dingen die hij schrijft. Ik krijg behoorlijk genoeg van die meneer. Laat hem ophouden hiermee. Ik zit niet te wachten op zijn advies of vermeende verbeteringen. Ik heb toch een aantal keren laten blijken dat ik niet gediend ben van zijn foute adviezen maar hij houdt maar niet op met ze te geven. Deze heer begrijpt duidelijk de sociale signalen niet die ik afgeef en hoort daarom niet op dit soort fora thuis. 


Reageer