Skip to main content

Haperende WIFI!

  • 22 July 2024
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Goedenavond,
Ik heb nu bijna een jaar glasvezel bij jullie, en ik ben er helemaal klaar mee. De snelheid haal ik soms een beetje, soms niet. Maar dat zit me geeneens zo dwars. Het feit dat de wifi vaak hapert is verschrikkelijk irritant. En dat lijkt alleen maar erger te worden de laatste weken. Jullie help manieren met kabels eruit en erin heb ik gedaan. Maakt geen verschil. Ik zit nog een jaar vast aan jullie, maar ik wil er vanaf. Jullie internet/wifi is ver onder de maat. En ik heb geen tijd om met kanalen of andere instellingen te kloten. Ik betaal voor een product wat gewoon niet goed is, verre van!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Stefan12345, goed dat je dit aankaart, ik zie je heel graag zorgeloos genieten van je Wifi! Als ik je goed begrijp ervaar je alleen problemen met de Wifi, en niet met het bekabelde internet. Met deze tips kan je snel voor een veel beter Wifi netwerk zorgen:

  • Staat het modem in de meterkast of in de woonkamer? Het beste kan ik je aanraden om het modem in de woonkamer te plaatsen. Plaats het modem graag op 1 meter hoogte en zorg dat het modem vrij staat, dus geen meubels of spullen die ervoor staan en het signaal blokkeren.
  • Heb je overal in huis problemen met de Wifi of alleen in bepaalde kamers of op bepaalde verdiepingen? Dan zou een Wifi-punt een hele goede optie zijn om je Wifi signaal te vergroten en te versterken. Vanwege de problemen die je ervaart zorg ik er graag voor dat je het Wifi-punt een aantal maanden gratis kan uitproberen! 
  • Daarnaast raad ik je aan om de naam van je Wifi netwerk te veranderen naar een naam zonder spaties, dus bijvoorbeeld door ‘_’ te gebruiken of alle letters aan elkaar te verbinden. Sommige apparaten kunnen namelijk in de war raken van spaties in de naam van het Wifi netwerk.

Ik ben benieuwd hoe je situatie in elkaar zit, zo kan ik je effectief helpen aan de beste oplossing! 

Ik heb via de trap tijdelijk een kabel gelegd naar mn pc. Nu is er niks meer aan de hand dus het is sowieso de wifi.

Zoals ik al zei is het probleem van wegvallende wifi pas sinds een paar weken aan de hand. Daarvoor ging het prima. Ik heb niks veranderd, en de router van jullie staat in al de woonkamer.

 

Graag had ik het router bij mn trapgat geplaatst zoals mijn vorige met kabel aansluiting. Maar omdat de glasvezel aansluiting in mn woonkamer zit, kan dit niet. Tenzij ik eerst weer in mijn vloer ga boren. Het laten verplaatsen van de glasvezelaansluiting kost ook klauwen met geld zie ik, lekker dit allemaal. Dus weet nog niet hoe ik dit ga oplossen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Stefan12345, fijn om te horen dat je computer bekabeld wél een goede verbinding geeft! Geen zorgen, ik denk dat je ook zonder te boren óf het verplaatsen van het modem dit probleem helemaal kan oplossen. 

Mocht je merken dat de Wifi snelheid hoog is op de plek van je computer, dan raad ik je aan om de naam van je Wifi netwerk aan te passen zoals ik hierboven heb omschreven. Ook kan het geen kwaad om de Wifi netwerken te splitsen in een apart 2.4 en 5 ghz netwerk.

Als je daarentegen een lage snelheid en bereik ervaart boven, dan raad ik je aan om een Wifi-punt te nemen zoals ik ook aangeef in mijn eerste bericht. Hiermee kan je het bereik en de snelheid van je Wifi netwerk vergroten, zónder dat je het modem hoeft te verplaatsen.

Geef het gerust aan als je nog met vragen zit, ik helder het graag helemaal voor je op! 😁

Reageer