Na bijna een jaar zowaar onze glasvezelaansluiting gekregen. En op 23 mei kwam eindelijk dan ook de instalateur van Guidion om alles aan te komen sluiten, plus een plaatsing van een extra stopcontact in de meterkast voor het modem.
Meneer de instalateur had er klaarblijkelijk geen zin in. Hij vond een extra stopcontact onnodig en sloot alles aan per verlengsnoer. De kabel naar de tv kon volgens meneer ook niet worden gelegd, dat was te ver dus heeft hij deze aangesloten per wifiversterker. Beetje flabbergasted van de manier van werken, maar goed tv deed het, internet werkte, het zal dan wel zo zijn geweest.
Welgeteld 1 dag kunnen genieten van alles, Wifi klapt er om de haverklap uit, het tvkastje blijft op zwart en bedacht me dat de telefoonlijn ook helemaal niet was gelegd/aangesloten.
Tmobile gebeld, die gaf aan dat ik bij guidion moest zijn omdat die de instalatie niet juist hadden uitgevoerd.
Na een klacht op trustpilot via de mail contact met Guidion, meneer instalateur had een mooi verhaal bedacht waarom de aanleggen van het stopcontact niet had gekunt en dat hij expres de kabel niet had gelegd omdat we aan t verbouwen waren. Na fotos te hebben toegestuurd waaruit bleek dat dit helemaal niet klopte, gaf guidion aan opnieuw een monteur langs te kennen sturen voor een juiste instalatie maar ze dan wel een werkbon van tmobile nodig hebben.
Weer contact met tmobile gezocht, na een uur aan de lijn te hebben gehangen waar de medewerkster van alles had geprobeerd het toch werkend te krijgen, beloofde ze mij de opdracht voor een werkbon door te sturen, ook netjes bevestiging van gehad per mail. Ik zou binnen 3 werkdagen iets horen.
Dat was dus van dat moment tot eergisteren. Niks gehoord. Vandaag een gemiste oproep van tmobile met een terugbelverzoek. Ik teruggebeld, maar niemand wist wie er gebeld had. Bij controle van t signaal gaf de mederwerker eerst aan dat hij inderdaad zag dat t onstabiel was. Toen ik de uitleg gaf van de werkbon voor Guidion hield medewerker vol dat dit niet kon vanuit tmobile en dat hij wel een kabel voor de tv zou opsturen.
Mederweker vertelde ook dat t internet niet goed was omdat er 15 aparaten verbonden waren. Ik gaf aan dat en ons internet open was, na het gesprek van vorige week met de eerste mederwerker en wij chromecasten gebruikten om tv te kunnen kijken. Daarop plaatste hij een wachtwoord op t internet.
Ik kwam niet verder en heb het gesprek beindigd en opgehangen. Alles klapte er spontaan uit qua aparaten dus weer teruggebeld met t verzoek wifi open te gooien.
Ik ben het spuugzat. Ik doe een aanvraag in 2022. krijg ergens halverewege 2023 pas de levering zonder enig tussenbericht. en nu werkt t nog niet en wijzen jullie en guidion naar elkaar.
Ik ben er klaar mee, aangezien in aan de telefoon niet verder kom en ik weiger nog 1 cent uit te geven aan contact met jullie, doe ik het zo.
Ik eis dat de facturen op nul komen te staan aangezien er niks geleverd is wat werkt. Verder eis ik een directe opzegging van het contract zonder kosten ingaande 31 juli zodat ik een contract kan afsluiten bij een provider die wel levert.
Gegroet, Jolanda
Guidion installatie stopcontact
Uitgelichte reactie
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.