Skip to main content

Na bijna een jaar zowaar onze glasvezelaansluiting gekregen. En op 23 mei kwam eindelijk dan ook de instalateur van Guidion om alles aan te komen sluiten, plus een plaatsing van een extra stopcontact in de meterkast voor het modem.
Meneer de instalateur had er klaarblijkelijk geen zin in. Hij vond een extra stopcontact onnodig en sloot alles aan per verlengsnoer. De kabel naar de tv kon volgens meneer ook niet worden gelegd, dat was te ver dus heeft hij deze aangesloten per wifiversterker. Beetje flabbergasted van de manier van werken, maar goed tv deed het, internet werkte, het zal dan wel zo zijn geweest.
Welgeteld 1 dag kunnen genieten van alles, Wifi klapt er om de haverklap uit, het tvkastje blijft op zwart en bedacht me dat de telefoonlijn ook helemaal niet was gelegd/aangesloten.
Tmobile gebeld, die gaf aan dat ik bij guidion moest zijn omdat die de instalatie niet juist hadden uitgevoerd.
Na een klacht op trustpilot via de mail contact met Guidion, meneer instalateur had een mooi verhaal bedacht waarom de aanleggen van het stopcontact niet had gekunt en dat hij expres de kabel niet had gelegd omdat we aan t verbouwen waren. Na fotos te hebben toegestuurd waaruit bleek dat dit helemaal niet klopte, gaf guidion aan opnieuw een monteur langs te kennen sturen voor een juiste instalatie maar ze dan wel een werkbon van tmobile nodig hebben.
Weer contact met tmobile gezocht, na een uur aan de lijn te hebben gehangen waar de medewerkster van alles had geprobeerd het toch werkend te krijgen, beloofde ze mij de opdracht voor een werkbon door te sturen, ook netjes bevestiging van gehad per mail. Ik zou binnen 3 werkdagen iets horen.
Dat was dus van dat moment tot eergisteren. Niks gehoord.  Vandaag een gemiste oproep van tmobile met een terugbelverzoek. Ik teruggebeld, maar niemand wist wie er gebeld had. Bij controle van t signaal gaf de mederwerker eerst aan dat hij inderdaad zag dat t onstabiel was. Toen ik de uitleg gaf van de werkbon voor Guidion hield medewerker vol dat dit niet kon vanuit tmobile en dat hij wel een kabel voor de tv zou opsturen.
Mederweker vertelde ook dat t internet niet goed was omdat er 15 aparaten verbonden waren. Ik gaf aan dat en ons internet open was, na het gesprek van vorige week met de eerste mederwerker en wij chromecasten gebruikten om tv te kunnen kijken. Daarop plaatste hij een wachtwoord op t internet.
Ik kwam niet verder en heb het gesprek beindigd en opgehangen. Alles klapte er spontaan uit qua aparaten dus weer teruggebeld met t verzoek wifi open te gooien.

Ik ben het spuugzat. Ik doe een aanvraag in 2022. krijg ergens halverewege 2023 pas de levering zonder enig tussenbericht. en nu werkt t nog niet en wijzen jullie en guidion naar elkaar.
Ik ben er klaar mee, aangezien in aan de telefoon niet verder kom en ik weiger nog 1 cent uit te geven aan contact met jullie, doe ik het zo.

Ik eis dat de facturen op nul komen te staan aangezien er niks geleverd is wat werkt. Verder eis ik een directe opzegging van het contract zonder kosten ingaande 31 juli zodat ik een contract kan afsluiten bij een provider die wel levert.

Gegroet, Jolanda

Als dit probleem al vanaf 24 mei speelt en nog steeds niet is opgelost dan snap ik dat je het zat bent, maar is er in de tussentijd niet één keer een nieuwe monteur gekomen? Want jouw probleem klinkt als iets wat een kundige monteur in een uurtje oplost.

Maar ja: kundige monteurs werken elders waar ze beter betaald krijgen.


Hoi @Jolanda87, bedankt voor je uitgebreide verhaal en sorry dat het zo mis is gegaan met Guidion, het liefst had ik gezien dat het meteen was gelukt met de installatie! Heel graag stuur ik Guidion nog bij je langs om je te helpen om de installatie af te ronden. Als je nog graag wil dat zij een stopcontact voor je aanleggen kan je dit aangegeven tijdens het maken van een afspraak zodat de monteur extra tijd voor je kan reserveren. Houd er graag rekening mee dat dit daarom ook niet binnen onze standaard installatie valt. Je ontvangt heel snel van mij een uitnodiging voor Guidion per SMS en email. 

Ook raad ik je heel graag aan om toch een wachtwoord op je Wifi netwerk te zetten. Zonder wachtwoord kan iedereen namelijk zomaar op je netwerk komen en niet alleen je Wifi vertragen maar potentieel ook bij gevoelige informatie komen. Door het modem een fabrieks reset te geven springt het Wifi wachtwoord terug naar het wachtwoord op de sticker achterop het modem. Als je dit wachtwoord intyped bij je apparaten dan kunnen ze opnieuw verbinden. Hoe je een fabrieks reset uitvoert lees je hier: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Ik hoop dat je Guidion snel kan treffen, ik weet zeker dat dit heel snel voor je op te lossen is! 🙂


Hallo @Jolanda87 

Het aan laten leggen van een stopcontact valt onder meerwerk en daar zijn kosten aan verbonden. Zie dit document voor een overzicht van welke werkzaamheden de monteur kan doen en de bijbehorende tarieven.


Dat het aanleggen van een stopcontact extra kost is iets wat ook vooraf gewoon was aangegeven en waar ik ook t probleem niet mee heb.

De tweede monteur die aan werdt gestuurd vertrok onverrichter zaken, omdat hij geen juiste opdrachtbon had.

Guidion gemeld maar die stuurt me weer naar tmobile …

K was t al zat, maar dacht laat gaan. T heeft geen zin.

Maar k middels valt de verbinding zo vaak weg dat ik niet eens normaal een programma kan kijken. En dan heb ik t over gemiddeld 1x enkele seconden wegvallen per gekeken minuut.

Plus de tijd dat de verbinding gewoon meerdere minuten wegvalt.

Thuiswerken is ook geen doen en ik wil niet eens weten hoe t te doen als beide kids weer naar school gaan en online moeten werken.

Ik wil per direct een mogelijkheid tot opzegging. Zonder kosten.

Een andere oplossing gaat er toch niet komen en heb er al meer dan zat tijd en moeite in gestoken.

Het is nu gewoon klaar.

De chat is weer eens niet bereikbaar en ik ga echt niet nog eens bellen.

Dus bij deze.

Ik verwacht binnen 5 werkdagen een antwoord en een einddatum van mijn contract.

Gegroet, jolanda.


Hoi @Jolanda87, goed dat je dit aan het licht brengt en sorry dat het weer is misgegaan met Guidion, dit is absoluut op te lossen! Goed dat je aangeeft dat de Wifi niet op orde is, ik verwacht dat dit heel snel op te lossen is. Ik zie namelijk dat je drie Wifi-punten hebt, alleen lukt het mij niet om met ze allemaal te verbinden. Door dit aan te passen kan je jouw Wifi-netwerk heel veel beter maken! Voor de Wifi-punten is het van belang dat de eerste twee lampjes continue groen branden. Dit geeft aan dat het Wifi-punt correct verbonden is en om de juiste plek staat ten opzichte van het modem. Ook kan het tweede lampje:

  • Oranje branden: het Wifi-punt staat te dichtbij het modem of een ander Wifi-punt. Het beste kan je het Wifi-punt verder weg zetten.
  • Rood branden: in dat geval staat het te ver weg van het modem of een ander wifi-punt. Plaats het dichterbij.

Door ze op de juiste plek te plaatsen heb je heel snel overal en altijd super snel Wifi in je huis! In het geval dat je ze nog niet gebruikt raad ik je heel erg aan om ze alsnog te installeren omdat ze je heel goed internet zullen geven. Meer over de snelle installatie lees je hier: Installeren T-Mobile voor thuis.

Ik verwacht dat je hiermee binnen de kortste keren overal altijd internet in huis hebt! 😃


Beste @Cal,

Superlief dat je dit probeerd op te lossen. Ik heb er echter geen vertouwen meer in na al deze tijd en wil gewoon van tmobile en t glasvezel af. Dan maar terug op 'gewoon' internet. 

Ik heb al meermaals gelezen dat de oplossing simpel is, maar toch zit ik nu al maanden met een rukverbinding, nadat ik al 3/4 jaar op de oplevering heb zitten wachten.

Genoeg is genoeg. Misschien is t glasvezel idee gewoon nog niet ver genoeg in ontwikkeling om te kunnen bieden wat t-mobile steeds beloofd. 

 

Groet, jolanda

 


Hoi @Jolanda87, ik pak dit heel graag daadkrachtig en adequaat voor je aan! Ik weet namelijk zeker dat je met het gebruik van de Wifi-punten erg zal genieten van het internet en het een stuk sneller zal zijn dan de alternatieven. Daarom stuur ik graag een monteur bij je langs die gespecialiseerd is in de Wifi. De monteur kan alle Wifi-punten voor je instellen én de juiste plek voor ze vinden.  

Als je de Wifi monteur nog een kans wil geven stuur ik heel graag geheel kosteloos de wifi monteur bij je langs. Ik zie je graag snel genieten van de Wifi, en dit is absoluut een manier waarop dat snel mogelijk is!


Als jij me kan beloven dat deze monteur dan de wifi, de tv en de telefoon aansluit zoals eigelijk zou moeten bij een oplevering, wil ik het nog wel een keer proberen.

Indien dit om een guidion installateur gaat, dan dus ook graag met de optie van een extra stopcontact, tegen betaling uiteraard.

Maar dit is echt de allerlaatste keer dan. Eigenlijk wil ik gewoon nog steeds van t hele gedoe af bij t-mobile ... 

 

Maar wat ik voornamelijk wil is gewoon goed werkend internet, zodat we normaal thuis kunnen werken en de kinderen straks zonder moeite hun school online kunnen volgen.

 

 


Super @Jolanda87, ik ga meteen voor je aan de slag! Je ontvangt snel van ons weer een link om met Guidion een afspraak te maken. De monteur kan je helpen met de installatie van de drie Wifi-punten, waardoor je overal super snel en goed internet zal hebben. Daarnaast kan de monteur je helpen met enig probleem met de TV Box of vaste telefoon. Als je graag wil dat de Guidion monteur extra tijd inplant voor het aanleggen van een stopcontact raad ik je aan om telefonisch een afspraak met hen in te plannen en aan te geven dat je graag een extra stopcontact door hen wil laten aanleggen. Guidion is op het nummer 020-3232766 bereikbaar op de volgende dagen:
Maandag tot en met donderdag: 09.00 - 21.00
Vrijdag: 09.00 - 17.30
Zaterdag: 09.00 - 17.00

Ik weet zeker dat de monteur je Wifi netwerk een flinke boost kan geven en je ook algeheel goed kan helpen! 🙂


Hoi Cal,

Ik nam vol goede hoop contact op met Guidion. Daar kreeg ik echter te horen dat er alleen een werkopdracht voor wifi verbetering stond. Elk ander ding zou alleen tegen meerprijs kunnen.

Het is niet alleen de wifi, het is ook het bedraad internet wat steeds wegvalt, het tv kastje dat al weken op zoeken naar netwerk staat en t bellen dat niet werkt.

Helaas gaat het dus weer niet goed zo.

Ik wil je bedanken voor je aangeboden hulp, maar helaas is dit dus nogmaals geen oplossing.

Ik ga morgen achter een andere provider aan. Dit zal dan met 2 weken opgeleverd worden, dan wil ik dus ook van alles bij tmobile af zijn.

 


Hi @Jolanda87, dit lees ik niet graag! Sorry hiervoor. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het verhaal vanuit Guidion niet helemaal klopt. Het verzoek wat op 17-08-2023 17:00 is aangemaakt, gaat niet specifiek over wifi. Dit is een algemeen storingsbezoek en de monteur komt dan kijken naar waar jij precies last van hebt en lost dit voor je op of onderneemt waar nodig een extra actie. Dat is wifi, bekabelde internet, enzovoort. Ik zie dat je de afspraak nog niet hebt gemaakt, dit kan je alsnog doen via de SMS of e-mail die je van hen hebt ontvangen rond deze tijd!

Ik hoop oprecht dat je dit wilt doen en je ons de kans wil geven dit op te lossen. Loop je nog ergens tegen aan dan weet je mij te vinden!


Hoi chayenne,

Ook van jou lief dat je t probeert op te lossen, maar goed Guidion wijst weer naar jullie en ik weet niet meer wat te geloven.

Wat ik wel weet is dat ik er klaar mee ben.

Ik verwacht dus gewoon een nette opzegging van t contract bij jullie. 

De geleende aparatuur zitt al in een doos,klaar om terug te sturen.

Graag verneem ik nog waar dit heen kan.

Groet, Jolanda 


Hi @Jolanda87, ik vind het jammer om te zien dat Guidion weer naar ons wijst. Ik heb alles dubbel nagekeken voor je en bij deze afspraak worden er geen extra kosten berekend, behalve voor het aanleggen van het stopcontact. Je kan dus met een gerust hart deze afspraak inplannen. Mocht je dit echt niet meer willen doen en het abonnement toch willen opzeggen, laat het dan aan me weten zodat ik dit alsnog voor je kan regelen. 

 


Hoi Nora,

Het spijt me maar ik ben er wel al een beetje klaar mee en zou het abbonement graag zsm stopzetten.

Graag verneem ik van jullie per wanneer dit kan.

Groet, Jolanda


Complimenten @Jolanda87 dat je voet bij stuk houd. Op een gegeven moment is het klaar. Ik denk dat T-Mobile hun procedures nog eens moeten reviewen, want als ze alle klanten zo gaan laten behandelen door hun onderaannemers (ze doen niets zelf, ik vraag me zelfs af of er T-Mobile staat op de salarisstrook van de moderatoren in dit forum) dan blijven er niet veel over.

Als het werkt is T-Mobile best oké, maar als het niet werkt ben je aan de onderaannemers overgeleverd. 

Gelukkig doen ze niet moeilijk over opzeggen als ze je probleem niet binnen 30 dagen hebben opgelost, want anders moest je ook nog naar geschillencommissie of kantonrechter.

Het meest bizarre is dat jouw probleem waarschijnlijk gewoon oplosbaar is door een kundige monteur, maar T-Mobile slaagt er dus niet in om die te vinden of juist aan te sturen.


@Jolanda87 Ik kan het abonnement kosteloos voor je opzeggen wanneer het probleem niet binnen 30 dagen kan worden opgelost. Binnen deze tijd, moet je ons de kans geven om het probleem op te lossen. We willen natuurlijk dat alles top in orde gaat werken! Zoals mijn collega's hierboven ook al aangaven, kun je sinds 17-8 al een nieuwe afspraak inplannen met de monteur, maar heb je dit nog niet gedaan. Om het op te kunnen lossen, hebben we wel jouw medewerking ook nodig. Zou je dit nog kunnen doen? De juiste werkbon is sinds 17-8 uitgestuurd naar Guidion en via 020-3232766 kun je extra tijd laten inplannen voor het stopcontact. Dit moet dan ook helemaal goedkomen!


Werkelijk ?

Zoals je collega hierboven al aangaf kreeg ik de keuze. Ik heb de keuze gemaakt om op te zeggen. 

Verder sta ik verbaasd van je insinuatie dat ik niet meewerk. Dan heb je het hele verhaal niet helemaal goed gelezen denk.

Ik heb hier al vanaf week 1 last van. Ik heb het meermaals gemeld aan de telefoon en online. Ik heb meer dan 3uur met jullie gebeld hierover. En heb 2 monteurs in huis gehad, de eerste voor de originele oplevering, waar dus zoveel fout ging en de tweede die onverrichter zaken naar huis keerde omdat hij geen juiste werkbon had. Bij het willen inplannen van de laatste keer, ging het alsnog mis.

En klaar is gewoon een keer klaar.

En ik wens al helemaal niet aangesproken te worden als niet meewerkend, ik ben daar ook echt serieus boos om nu.

 

Maar goed. Nogmaals ik verwacht gewoon een kosteloze opzegging.

 

 


Hey @Jolanda87, bedankt voor je snelle reactie.

Ik zal je abonnement voor je opzeggen. Dit zal per direct gebeuren, na de opzegging zul je hier een bericht over ontvangen. Daar staat ook de instructie in om je apparaten terug te sturen. Zal ik dit voor je in gang zetten? 


Hoi Tommie,

 

Ja graag! Bedankt alvast!

 

Groet, jolanda


Hey @Jolanda87, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb alles direct in gang gezet. Je zult zo een bericht ontvangen met de opzegging. Ik wens je veel succes bij je nieuwe provider! 


Reageer