Skip to main content

Goedenavond,

Afgelopen week mijn nieuwe Google Nest Cam spotlight (het gaat om dit product) aan willen sluiten op mijn wifi netwerk echter ik loop hier bij het koppelen van mijn Wifi netwerk in de Google Home app tegen onderstaande foutmelding aan: 

Inmiddels dit meerdere keren geprobeerd evenals de volgende variaties:

• Verbonden met 2 verschillende wifi netwerken beide 2,4 gHz doorlopen, zelfde resultaat.
  • Camera naast de wifi punten gehouden voor goed bereik, zelfde resultaat.
  • Modem is opnieuw herstart, zelfde resultaat als hierboven.
  • Mijn deurbel camera (Google Nest) gedeinstallerrd im te kijken of die in de weg zat. Dit bleek niet het geval, de deurbel installeren ging wel eenvoudig & direct. De Nest Cam met spotlight gaf zelfde resultaat zowel bij eerder installeren als deurbel als later installeren.
  • Een harde reset van de Google Nest Camera is geprobeerd, zelfde resultaat als hierboven.
  • Op internet naar desbetreffende foutmelding gezocht, dat gaf verder geen uitsluitsel. 
  • Met diverse telefoons de aansluiting proberen te maken, zelfde resultaat als hierboven.
  • Inmiddels 5x met de Google helpcentrale aan de lijn gehangen (en bovenstaande stappen nogmaals doorlopen) inclusief een escalatie naar hoogste niveau, zelfde resultaat als hierboven.
  • Er is een 2de Google Nest Camera geprobeerd aan te sluiten, zelfde resultaat.

​​​​Oftewel… alle varianten zijn inmiddels wel geprobeerd. Zodoende dat de Google centrale niet verder kwam dan onderstaande 2 vragen. Kunnen jullie mij hier wellicht mee helpen?

1. Of de Nest Cam met Floodlight compatibel is met uw internetdienst.
  2. De huidige instellingen voor ouderlijk toezicht, beveiligingsfuncties en QoS (Quality of Service). Blokkeren deze toevallig de koppeling (lijkt me persoonlijk gek want dan zou mijn deurbel hier toch ook last van hebben?)

Ik hoor het graag of jullie me hiermee kunnen helpen.

Hi ​@SwenF, welkom op onze Community!

Goed om te lezen dat je al veel hebt geprobeerd. Kan je een proberen om de camera via een hotspot van je mobiel te verbinden, werkt dat wel? Zo ja, dan kan de volgende work-around werken:

2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

Hoi Tommie,

Dank voor je antwoord, daarbij wil ik direct aangeven dat ik het een bijzonder oplossing vindt voor een multinational als Odidio. Desalniettemin heb ik onderstaande stappen gisteravond meerdere keren uitgevoerd. Het goede nieuws, ik kan de desbetreffende Google Nest camera aan mijn hotspot kan verbinden. Tot zover het goede nieuws…

Als namelijk vervolgens de hotspot naam verander in mijn Odido modem naam of een extra wifi punt wat ik in huis heb lukt het verbinden met de Nest Google Cam niet meer. Daarbij is de Google Nest Camera gerest en ook beide telefoons (1x hotspot en 1x verbindende telefoon) geherstart. Echter treed opnieuw bovenstaande foutmelding op (zie eerder post).

Uiteraard dacht ik dat ik iets verkeerd gedaan te hebben, echter als ik de hotspot weer verander naar een andere naam en beide telefoons opnieuw opstart + Google Nest Camera reset dan vindt het apparaat wel direct de hotspot.

Ik hoor graag of jij nog andere opties hebt / weet waar dit in kan zitten.

Mvg,

Swen

Hey ​@SwenF, dus je start een hotspot met de exacte SSID en wachtwoord van het modem? Of start je hem met andere gegevens?

Schakel het modem uit, start je hotspot dus met de exacte SSID en wachtwoord van het modem, verbind je camera, schakel je telefoon volledig uit zonder de hotspot uit te zetten en schakel het modem in. Als het goed is moet hij dan direct verbinding maken met het modem omdat dit netwerk onthouden is.

Hoi Tommie,

Ik start eerst met andere gegevens qua SSID en wachtwoord als hotspot en het modem is uitgeschakeld (uit stopcontact). Met deze hotspot verbindt de camera prima.

Dan wis ik de camera in de app en reset alle devices (camera en 2x mobiele telefoon). Vervolgens maak ik een hotspot aan met exacte SSID en wachtwoord als mijn modem (nog steeds uit). Hiermee maakt de app vervolgens geen verbinding. Zodoende kom ik niet bij de vervolg stap om het modem weer in te schakelen.

En als je het nu eens omdraaid ​@SwenF, pas het SSID en wachtwoord van het modem eens aan naar de SSID en wachtwoord van de hotspot waar hij wel verbinding mee maakt?

Reageer