Beste Community,
Maandag 7 april is de glasvezelkabel bij werkzaamheden vanuit de gemeente geraakt en beschadigd voor het huis. Hierdoor hebben wij momenteel geen internet (wel wifi teken, maar geen daadwerkelijk internet verbinding).
LOS lampje op het Huawei kastje blijft rood knipperen. Gemeente medewerkers hebben aangegeven dat het probleem vandaag opgelost zou worden door een KPN Netwerk monteur. Wij waren zelf aan het werk waardoor wij niet weten of er daadwerkelijk iemand is geweest of niet. Hiervoor hoefden wij trouwens niet thuis te blijven.
Odido meerdere malen gebeld en nu is er een afspraak gepland met Guidion. Dit heeft natuurlijk geen nut aangezien er nooit problemen zijn geweest en het probleem er pas is sinds dat de kabel is gebroken. Wij zijn gewezen op veel thuiswerken en kunnen helaas vanwege een beveiligde VPN niet via een hotspot werken.
Wat kunnen wij op dit moment doen? Er staat nu een afspraak voor 12 april met Guidion. Mijn inziens is dit volstrekt zinloon en wordt die afspraak uiteindelijk doorgepland naar de netwerkbeheerder. Dit kost natuurlijk allemaal extra tijd. Ik hoop dat iemand hier verder kan helpen.
De kabel is op de volgende manier denk ik gemaakt: