Skip to main content

Goasvezelkabel kapot straatkant

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Beste Community,

Maandag 7 april is de glasvezelkabel bij werkzaamheden vanuit de gemeente geraakt en beschadigd voor het huis. Hierdoor hebben wij momenteel geen internet (wel wifi teken, maar geen daadwerkelijk internet verbinding). 

LOS lampje op het Huawei kastje blijft rood knipperen. Gemeente medewerkers hebben aangegeven dat het probleem vandaag opgelost zou worden door een KPN Netwerk monteur. Wij waren zelf aan het werk waardoor wij niet weten of er daadwerkelijk iemand is geweest of niet. Hiervoor hoefden wij trouwens niet thuis te blijven. 

Odido meerdere malen gebeld en nu is er een afspraak gepland met Guidion. Dit heeft natuurlijk geen nut aangezien er nooit problemen zijn geweest en het probleem er pas is sinds dat de kabel is gebroken. Wij zijn gewezen op veel thuiswerken en kunnen helaas vanwege een beveiligde VPN niet via een hotspot werken.

Wat kunnen wij op dit moment doen? Er staat nu een afspraak voor 12 april met Guidion. Mijn inziens is dit volstrekt zinloon en wordt die afspraak uiteindelijk doorgepland naar de netwerkbeheerder. Dit kost natuurlijk allemaal extra tijd. Ik hoop dat iemand hier verder kan helpen.

De kabel is op de volgende manier denk ik gemaakt:

Uitgelichte reactie

9 april 2025

Hallo ​@Hampic 

Zoals ​@eric ook al aangeeft, dat eerst Guidion komt om het probleem te constateren maar vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator eventueel toch direct de netwerkbeheerder kan aansturen.

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 8 april 2025

Dat voelt zinloos maar zijn soms keiharde afspraken met een netbeheerder/eigenaar van glasvezel dat whatever happens,  eerst de lokale installatie wordt uitgesloten als bron van de storing.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 april 2025

Maar ik lees op verschillende plekken dat Odido direct ook de netbeheerder kan aansturen. Als het logisch is dat het aan de bekabeling buiten ligt, waarom moet het dan op zo’n manier.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 9 april 2025

Hallo ​@Hampic 

Zoals ​@eric ook al aangeeft, dat eerst Guidion komt om het probleem te constateren maar vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator eventueel toch direct de netwerkbeheerder kan aansturen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 9 april 2025

Heb alles aangevuld. Hoop dat ik zo verder kan! Dank voor de tip.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 10 april 2025

Hey ​@Hampic, welkom op onze Communtiy!

Ik wil natuurlijk dat je zo spoedig mogelijk weer online komt. Nu ben ik direct voor je gaan kijken en zie ik dat Guidion gister al geweest is en inderdaad aangeeft dat de glasvezel buiten beschadigd is. De monteur heeft dit doorgezet naar onze technische dienst en zij hebben het doorgezet naar de onderaannemer. Nu zie ik je vandaag ook een afspraak hebt ingepland met de onderaannemer! Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Hopelijk kunnen ze dit snel fixen. Alvast bedankt.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 april 2025

Hallo ​@Tommie van Odido. Zou jij mij aub verder kunnen helpen. Er is inderdaad net iemand van KPN zelf langs geweest, maar die heeft niks kunnen doen. Die heeft het weer doorgezet naar infa of KPNnetwerk zodat iemand het komt lassen. Dit zou misschien enkele weken kunnen duren. 

Het heeft om eerlijk te zijn best spoed dat ik vandaag weer online ben. Heb daar even een privé bericht over verstuurd. Hoop dat het vandaag nog opgelost kan worden.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Hampic, bedankt voor deze update. Sorry voor het ongemak! Ik zie hier dat de netwerkbeheerder ons aangeeft hier op 16-04-2025 mee aan de slag te gaan. Omdat wij afhankelijk zijn van hun planning en werkzaamheden, kan ik dit niet versnellen. Ik zie ook dat je al een Unlimited abonnement bij ons hebt, anders had ik je graag van Unlimited Data voorzien. Mocht je zelf niet steeds je bundel willen aanvullen, laat het mij dan weten. Ik zorg dan dat dit niet nodig is. Hopelijk kan je nodige apparaten verbinden met je hotspot thuis. Laat je het mij weten als je online bent? Dan maak ik direct een vergoeding aan!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen