Goedemiddag,
Ik ben de voortuin aan het veranderen en met het verwijderen van een struik heb ik de glasvezelkabel doorgestoken met een schop, deze lag op slechts een 20cm diepte. Direct contact opgenomen met Odido en aangegeven dat ik de kabel heb geraakt en deze stuk is en ook aangegeven dat deze niet diep genoeg in de grond ligt.
De medewerkster aan de lijn gaf aan dat ze een monteur ging sturen om het op te lossen en deze zou de volgende dag komen.
Inderdaad de volgende dag een Gideon monteur op de stoep die een storing binnen kwam verhelpen. Ik aangegeven dat de kabel buiten door was en hij gaf aan hier niets aan te kunnen doen omdat hij enkel storingen binnenshuis kon oplossen. Hij heeft wel foto's gemaakt om deze aan de case van odido toe te voegen.
Direct weer met Odido contact opgenomen en er werd aangegeven dat er inderdaad iets niet goed is gegaan emt het aansturen van een monteur. Ze gingen nu de juiste monteur sturen om de gebroken kabel te repareren en mogelijk dieper te leggen. Helaas was het vrijdagavond n dit kon pas na het weekend worden opgepakt.
Maandag een bericht ontvangen vanuit een ander bedrijf die de kabel zou komen repareren. Aan de telefoon ook gelijk gevraagd of deze ook de kabel op diepte zouden komen leggen, maar dit moest ik maar met de monteur ter plaatse afspreken, dat konden ze mij niet aangeven.
Dinsdagmiddag staat de monteur op de stoep, deze kwam ook voor een probleem binnenshuis op te lossen en had niet de materialen voor buitenshuis bij. Hij was zo vriendelijk om met zijn planning te regelen dat hij de volgende dag terug zou komen om het op te lossen met de juiste materialen. Maar op de juiste diepte leggen kon hij niet doen.
Dinsdag direct weer met Odido gebeld om aan te geven dat ze een juiste monteur moesten sturen om het probleem met de te ondiepte kabel te verhelpen. Hierna zelfs nog teruggebeld door Odido om wat na te vragen zodat het goed zou worden doorgegeven.
Woensdag stond de monteur netjes op de stoep en heeft de kabel gerepareerd.
Nu was ik enkel nog in afwachting van Odido om het op te lossen dat de kabel op de juiste diepte zou komen te liggen.
Op zaterdag kreeg ik een bericht vanuit Gideon om weer een afspraak in te plannen!? Omdat Gideon enkel binnenshuis werkt heb ik op maandagochtend met Gideon gebeld waarvoor de afspraak was, dit bleek dus inderdaad voor een storing binnenshuis te zijn. Ik aangegeven dat er geen storing meer is en alles naar behoren werkt, enkel een kabel die niet diep genoeg in de grond ligt. Omdat Gideon hier niets aan kon doen, is de afspraak geannuleerd.
Maandag na het gesprek met Gideon direct weer contact opgenomen met Odido om aan te geven dat ik deze afspraak had geannuleerd en of er al meer bekend was wanneer de kabel dieper gelegd ging worden.
Ik ben toen te woord gestaan door Richard van de klantenservice en deze gaf aan dat als een kabel 15cm diep in de voortuin ligt dit voldoende was en Odido of Delta (netwerkbeheerder) hier niets aan hoefde te doen omdat het al op 20cm ligt. Hij was zo onvriendelijk en wilde niet wijken van zijn mening dat het geen vriendelijk gesprek werd! Wat een botte L*L was hij!
Zelfs Delta heeft het op zijn pagina staan bij veelgestelde vragen:
We zijn nu een week verder en vanuit Odido is er nog geen enkele reactie teruggekomen.
De kabel ligt nu deels bloot boven de grond in afwachting van een oplossing. Volgende week wordt de tuin opnieuw aangeplant (wat ook eerder is doorgegeven bij jullie) en als er daarna weer in de tuin gegraven moet worden ga ik de schaden aan de beplanting doorberekenen aan jullie.
Intussen ook al met Delta contact opgenomen omdat Odido het verzuimt. Delta wilde het in eerste instantie niet oppakken omdat het via de provider moet lopen, maar na het hele verhaal uit te leggen is er nu daar ook een ticket aangemaakt.
Odido bedankt voor jullie geweldige service tot nu toe! Als jullie zo met klanten omgaan laat ik liever mijn geld bij een andere provider na.