Skip to main content

Er stond vandaag iemand aan mijn deur van Odido om te vertellen dat er glasvezel in de straat werd aangelegd en kostenloos het huis in werd gelegd. Ik ging daar mee akkoord en vertelde dat ik tevreden was met de internet die ik bij een andere provider heb, dat was geen probleem. Ik zou geen abonnement krijgen namelijk. 

Hij vroeg mijn gegevens zoals telefoonnummer en emailadres en ook mijn rekeningnummer. De verkoper vertelde daarbij dat er geen kosten in rekening zouden worden gebracht, maar dat er wel een rekeningnummer nodig was. Dat vond ik al gek. 

Toen hij weg was controleerde ik mijn mail en bleek ik een twee jaars contract te hebben gekregen voor glasvezel internet! Snel gebeld naar Odido en die konden geen gegevens van mij vinden, maar mogelijk zou het contract nog verwekt moeten worden.. 

Over een paar dagen word ik teruggebeld en (hopelijk)mijn ongewenste contract ontbonden.. maar ik vind dit een hele agressieve manier van verkopen en een rare gang van zaken.

wanneer leren we nou eens dat verkopers aan de deur geen gesprek waardig zijn. Daar zijn zelf speciale stickers voor: Aan de deur wordt NIET gekocht en/of gelooft. Hoe moeilijk kan dat zijn! 

Hopelijk heb je een opzegtermijn, anders ben je er gewoon ingeluisd!

Reageer