Skip to main content

gewijzigde overeenkomst als andere contractant iets verlengd - T-Mobile Thuis klantvoordeel


Klantvoordeel T-Mobile Thuis wijziging voorwaarden overeenkomst als andere contractant iets doet

 

De situatie is als volgt: Er zijn op hetzelfde adres 2 verschillende contracttanten. De ene heeft een T-Mobile Unlimited (mobiel)  (contractant A) abonnement. De ander een T-Mobile Thuis (contractant 😎.

Op het moment dat het T-Mobile Thuis abonnement werd afgesloten. Was hierbij het klantvoordeel nog aanwezig dat je de hoogst mogelijke snelheid voor €25,- per maand krijgt. Het nu actieve mobiele abonnement is later afgesloten, en heeft dus een andere klantvoordeel versie. Het is wel de combinatie van de twee, die voor de korting op het T-Mobile Thuis abonnement zorgt.

 

Ik wil het mobiele abonnement verlengen. En het Thuis abonnement behouden. Volgens de klantenservice komt het klantvoordeel van het Thuis abonnement (contractant 😎 dan te vervallen. Dit omdat het Klantvoordeel voor contractant B wordt aangepast. Zodra contractant A een verlenging doet.

 

Aangezien het klantvoordeel onderdeel van de overeenkomst is. Lijkt het me eigenaardig dat u een nieuwe overeenkomst kunt afdwingen. Als contractant A iets wijzigt in het contract, kan dit in de basis nooit een aanpassing van het contract van contractant B zijn. Even ongeacht of de korting dan nog van toepassing is. De klantenservice beweert echter dat dit wel zo is, en dat het zonder tussenkomst van de contractant aanpassen van de overeenkomst gewoon juridisch houdbaar is.

 

 

Als ik odido.nl/voorwaarden dan staat daar netjes uitgelegd dat bij oudere abonnementen de voorwaarden van toepassing zijn die golden op het moment van afsluiten. Die zijn op het moment van afsluiten ook ondertekend door beide. Klantvoordeel valt onder de zogenoemde aanvullende voorwaarden. Door de klantenservice wordt gewezen op het wijzigingsbeding. In het wijzigingsbeding wordt echter vermeld dat u een dergelijke aanpassing publiceert. De klantenservice geeft aan dat dat pas gebeurt als contractant A een nieuwe overeenkomst afsluit.

 

De voorwaarden zoals die nu gelden voor contractant B:

 

Op de site van Odido. En ook bij de communicatie rondom de naamswijziging. Wordt diverse malen vermeld dat waar voorheen T-Mobile of Tele2 stond, we nu Odido kunnen lezen. Daarnaast is er melding gemaakt dat er in de voorwaarden van bestaande klanten niets zal veranderen. Volgens de geldende voorwaarden is het klantvoordeel (€25,- voor de maximale snelheid) dus van toepassing indien ik op hetzelfde adres een Unlimited Odido abonnement bij klantvoordeel aangemeld heb.

 

Omdat de klantenservice beweert dat hierbij het wijzigingsbeding van toepassing is. Heb ik gevraagd naar een onderbouwing hiervan. Helaas kiest Odido ervoor om sindsdien niet meer te reageren.

 

Daarom dan nu, helaas publiekelijk, het verzoek om hierop in te gaan. Waar staat in de voorwaarden dat de overeenkomst met contractant B wijzigt, als contractant A een nieuwe overeenkomst aangaat?

10 reacties

Een kleine aanvulling hierop, om te tonen hoe absurd het is: Als contractant B een wijziging aan het mobiele abonnement doet (niet Unlimited). Dan wijzigt er volgens de klantenservice niets aan de voorwaarden van het Thuis abonnement (van dezelfde contractant).

Reputatie 7
Badge +14

Het is heel simpel. Als je Klantvoordeel gebruikt,  dan is er sprake van meerdere producten afgenomen door 1 huishouden. Dat klantvoordeel heeft invloed op elkaar als je wat veranderd.  Zoals jij het schets zou ik ook Klantvoordeel met mijn buurman kunnen aangaan, en dat kan dus niet.

Het is heel simpel. Als je Klantvoordeel gebruikt,  dan is er sprake van meerdere producten afgenomen door 1 huishouden. Dat klantvoordeel heeft invloed op elkaar als je wat veranderd.  Zoals jij het schets zou ik ook Klantvoordeel met mijn buurman kunnen aangaan, en dat kan dus niet.

 

Ik spreek over 2 contractanten op 1 adres, 1 huishouden. Dat kunnen toch nog steeds meerdere contractanten zijn!?

 

Daarnaast zeg ik ook: 'ongeacht of de korting nog van toepassing is’. Mijn vraag gaat over het wijzigen van de overeenkomst zonder tussenkomst van de contractant.

Een paar quotes uit de voorwaarden Klantvoordeel:

 

Deelname aan Klantvoordeel heeft geen invloed op de looptijd of voorwaarden van de abonnementen die je bij Odido afneemt

 

Voor Odido abonnementen (..), die vóór 5 september 2023 zijn aangemeld voor Klantvoordeel gelden de vorige actievoorwaarden

 

In het geval van meerdere contractanten op hetzelfde adres (..), dient iedere abonnement afzonderlijk te worden aangemeld

 

Ik begrijp dat u het logisch vindt dat voorwaarden van een andere contractant kunnen worden aangepast. Maar de voorwaarden spreken dat zelf tegen. Als het toch een onderdeel van de overeenkomst is, dan moet dat toch kunnen worden aangewezen?

 

Vandaar dat mijn vraag dus: waar staat het in de voorwaarden?

Reputatie 7
Badge +14

Als ik mijn internet snelheid wil aanpassen wordt er duidelijk verneld dat je akkoord gaat met nieuwe klant voordelen. 

 

Als ik mijn internet snelheid wil aanpassen wordt er duidelijk verneld dat je akkoord gaat met nieuwe klant voordelen. 

 

 

Jazeker. Maar dat stel ik toch ook niet ter discussie? Het betreft het verlengen van een abonnement van contactant A. Waarna dus de Klantvoordeel versie (dus overeenkomst) van contractant B zou wijzigen zonder tussenkomst van contractant B.

 

Het voorbeeld wat u hier toont betreft dezelfde contractant, en hetzelfde abonnement.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mrk000 

Klantvoordeel is niet onderdeel van de overeenkomst. Zoals @eric aangeeft heb je hier recht op bij 2 of meer Odido abonnementen, tijdens het bestellen kan je kiezen voor ja of nee:

Als je ja kiest dan gaat Odido ervan uit dat je recht hebt op klantvoordeel en passen ze de korting toe, als je nee kiest zal die korting niet worden toegepast.

Het nieuwe klantvoordeel geeft je €5,00 korting per maand op je thuis abonnement.

Hallo @mrk000 

Klantvoordeel is niet onderdeel van de overeenkomst. Zoals @eric aangeeft heb je hier recht op bij 2 of meer Odido abonnementen, tijdens het bestellen kan je kiezen voor ja of nee:

Als je ja kiest dan gaat Odido ervan uit dat je recht hebt op klantvoordeel en passen ze de korting toe, als je nee kiest zal die korting niet worden toegepast.

Het nieuwe klantvoordeel geeft je €5,00 korting per maand op je thuis abonnement.

 

Bedankt @Waqqas voor uw reactie hierop. Ik begrijp dat het met de ja/nee keuze misschien voelt alsof het geen onderdeel is van de overeenkomst.

 

Echter, omdat Klantvoordeel onderdeel is van de aanbieding die Odido doet, is het gewoon een volwaardig onderdeel van de overeenkomst die u aangaat met Odido. Het is ook niet voor niets dat u akkoord moet gaan met de algemene voorwaarden en actievoorwaarden, en moet aangeven dat u die heeft gelezen en begrepen.

 

Als u op de website van Odido naar odido.nl/voorwaarden gaat. Kunt u daar alle voorwaarden terugvinden. U zult in die voorwaarden ook de eerder genoemde verwijzing naar de oudere voorwaarden vinden.

 

 

 

opgelost

Reputatie 7
Badge +14

Top, hoe?

Reageer