Klantvoordeel T-Mobile Thuis wijziging voorwaarden overeenkomst als andere contractant iets doet
De situatie is als volgt: Er zijn op hetzelfde adres 2 verschillende contracttanten. De ene heeft een T-Mobile Unlimited (mobiel) (contractant A) abonnement. De ander een T-Mobile Thuis (contractant .
Op het moment dat het T-Mobile Thuis abonnement werd afgesloten. Was hierbij het klantvoordeel nog aanwezig dat je de hoogst mogelijke snelheid voor €25,- per maand krijgt. Het nu actieve mobiele abonnement is later afgesloten, en heeft dus een andere klantvoordeel versie. Het is wel de combinatie van de twee, die voor de korting op het T-Mobile Thuis abonnement zorgt.
Ik wil het mobiele abonnement verlengen. En het Thuis abonnement behouden. Volgens de klantenservice komt het klantvoordeel van het Thuis abonnement (contractant dan te vervallen. Dit omdat het Klantvoordeel voor contractant B wordt aangepast. Zodra contractant A een verlenging doet.
Aangezien het klantvoordeel onderdeel van de overeenkomst is. Lijkt het me eigenaardig dat u een nieuwe overeenkomst kunt afdwingen. Als contractant A iets wijzigt in het contract, kan dit in de basis nooit een aanpassing van het contract van contractant B zijn. Even ongeacht of de korting dan nog van toepassing is. De klantenservice beweert echter dat dit wel zo is, en dat het zonder tussenkomst van de contractant aanpassen van de overeenkomst gewoon juridisch houdbaar is.
Als ik odido.nl/voorwaarden dan staat daar netjes uitgelegd dat bij oudere abonnementen de voorwaarden van toepassing zijn die golden op het moment van afsluiten. Die zijn op het moment van afsluiten ook ondertekend door beide. Klantvoordeel valt onder de zogenoemde aanvullende voorwaarden. Door de klantenservice wordt gewezen op het wijzigingsbeding. In het wijzigingsbeding wordt echter vermeld dat u een dergelijke aanpassing publiceert. De klantenservice geeft aan dat dat pas gebeurt als contractant A een nieuwe overeenkomst afsluit.
De voorwaarden zoals die nu gelden voor contractant B:
Op de site van Odido. En ook bij de communicatie rondom de naamswijziging. Wordt diverse malen vermeld dat waar voorheen T-Mobile of Tele2 stond, we nu Odido kunnen lezen. Daarnaast is er melding gemaakt dat er in de voorwaarden van bestaande klanten niets zal veranderen. Volgens de geldende voorwaarden is het klantvoordeel (€25,- voor de maximale snelheid) dus van toepassing indien ik op hetzelfde adres een Unlimited Odido abonnement bij klantvoordeel aangemeld heb.
Omdat de klantenservice beweert dat hierbij het wijzigingsbeding van toepassing is. Heb ik gevraagd naar een onderbouwing hiervan. Helaas kiest Odido ervoor om sindsdien niet meer te reageren.
Daarom dan nu, helaas publiekelijk, het verzoek om hierop in te gaan. Waar staat in de voorwaarden dat de overeenkomst met contractant B wijzigt, als contractant A een nieuwe overeenkomst aangaat?