Skip to main content

Sinds ik Internet en TV heb van Odido, kan ik geen verbinding maken met de VPN van mijn werkgever.
De systeembeheerder van mijn bedrijf zegt, dat  er meerdere personen die problemen hebben sinds ze overgestapt zijn op Odido.
Om er zeker van te zijn dat het probleem bij Odido zit, heb ik bij kennissen ingelogd via het KPN netwerk en bij andere via het Ziggo netwerk. Dit gaat zonder problemen.
Zelfs bij de McDonald lukt het me om in te loggen, dus de VPN is makkelijk toegangbaar.
Heb de hele week, en meerdere keren per dag, gebeld met de helpdesk voor een oplossing.
Deze hadden ze ziet, en bleven maar volhouden dat het aan de laptop lag.
Er was ook een medewerker die zei: “Het internet doet het, dus ik hoef je niet verder helpen”.

Ik heb gevraagd wat het kostte om mijn abonnement te beeindigen, maar dit was duurder dan het contract door te laten lopen.
Geen klant vriendelijke oplossing dus.

Ik heb er nu maar een Ziggo internet only  abonnement bij genomen, en zit mijn jaartje wel uit bij Odido.

Mijn advies is om goed na te denken, voordat je bij Odido een abonnement afsluit.

In mijn geval is het dus “Goedkoop is duurkoop

Guus

Tja,

Er zijn ook succesverhalen, maar die gebruikers posten hier niks.

Op trustpilot klagen veel mensen over de provider waar ik al 2.5 jaar een abo heb.

Hetzelfde stramien als hier.

En ik heb nergens last van. Rara hoe kan dat?

Mijn persoonlijke mening is dat het al bij de Zyxel begint.

Odido zpu er goed aan doen om uit te zoeken hoe mensen een eigen router in VLAN300

met de ONT kunnen verbinden. En daar dan een speciaal topic voor maken.

Er zijn gebruikers die dit al hebben gedaan.

Fijne dag (met de nakende hitte)

bij een VPN zijn twee kanten waar het mis kan gaan, bij jou of bij je werk. Bij je werk kunnen bv ook zwarte lijsten met IP adressen gehanteerd worden, geen idee of dat zo is, maar alleen naa odido kijken is niet genoeg. 

Je zou een binnen je bedrijf kunnen toetsen of er iemand(en) zijn die wel kunnen werken over een odido verbindingen. En nog eens bij de systeembeheerder navragen of er iets als zwarte lijsten bestaan.

De systeembeheerder van mijn bedrijf zegt, dat  er meerdere personen die problemen hebben sinds ze overgestapt zijn op Odido.

Voor een VPN zou het niet moeten uitmaken, vanaf welke ISP men ook komt. Zoals je zelf al hebt bewezen, werkt het met KPN & Ziggo routers.

VPN werkt in basis met een client en een server, net alsof je dus een website bezoekt .. zo simpel.

Alleen is VPN een speciaal soort van ‘website’ verbinding, maar dat zou voor een router niet uit moeten maken.

Wat wel roet in het eten zou kunnen gooien is Windows, ja de oude vertrouwde in een aantal rare netwerk problemen. Windows heeft namelijk de nare eigenschap om alles op te slaan, daaronder ook heel veel netwerk informatie. Reden daarvoor volgens MS, snellere connecties.

Resetting Network Settings on Windows 11

How to Reset Network Settings in Windows 10

NOTE: Als je de reset hebt gedaan, zul je de configuratie voor je VPN opnieuw moeten doen!

Reageer