Bij Odido krijg je een dynamisch IP adres. Dat is allemaal prima. Maar bij alle andere providers krijg je ook automatisch een reverse hostname (zoals x-x-x-x.hostname.nl). Dit krijg je bij Odido niet.
Is dit ook nooit geweest bij Odido?
Het probleem… ik draai een eigen mailserver op deze lijn en voor 99,9% gaat dit goed. Geen enkele mailserver heeft problemen om mail af te leveren. Behalve nét toevallig de Amazon server waar community.odido.nl gebruik van maakt. Die wil dus geen mail afleveren. Ik heb eens op diagnostics sites gekeken en https://intodns.com/ wees mij erop dat mijn mailserver geen reverse MX record had.
Reverse MX A records (PTR) ERROR: No reverse DNS (PTR) entries. The problem MX records are: x.x.x.x.in-addr.arpa -> no reverse (PTR) detected. You should contact your ISP and ask him to add a PTR record for your ips
Kan Odido dit niet toevoegen?
Ze weten bij Odido niet eens waardoor ik geen mail kan krijgen van de community (ik werk nu met een backup-gmail adres). Maar mijn vermoeden is dus dat Amazon, waar community.odido.nl/Gainsight gebruik van maakt, als zowat de enige server, hier wel op checkt.
Heeft iemand anders een mailserver op de Odido lijn draaien (dus zonder reverse MX) en kan mail van community.odido.nl ontvangen?