Skip to main content

Ik heb vorige week donderdag contact gehad met de klantenservice na de zoveelste melding dat ons internet eruit ligt. Mij is toegezegd dat ik kosteloos mijn abonnement per 01-09 kan opzeggen aangezien wij al veel problemen hebben gehad en er meermaals monteurs bij ons zijn geweest. Ik zou met 2 werkdagen worden gebeld om dit verder af te handelen. Het is nu woensdag en nog steeds ben ik niet gebeld. Als ik met Odido bel weten ze nog steeds niet wat de status hiervan is. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Kan ik hier reactie op krijgen? Op de mail wordt namelijk ook niet gereageerd!!!

Welkom op onze community! @melvinfysio 

Goed dat je hier via deze weg nogmaals over aan de bel trekt. Ik had graag anders gelezen en je geholpen bij het vinden van een werkende oplossing. Hoe dan ook, sta ik altijd klaar om je te helpen! 

Ik ben gelijk gaan kijken en zie inderdaad dat er een verzoek tot kosteloos opzeggen is ingediend door mijn collega. Hier is echter nog geen reactie op. Voor nu durf ik dus niet met zekerheid te zeggen wanneer/of ik de afzegging voor je kan afhandelen. Zodra hier uitsluitsel over is, wordt mijn collega die dit heeft ingediend ook geïnformeerd. Ik weet zeker dat dit gelijk zal gebeuren! 

Laat je het mij weten als ik je in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 


Goedemorgen Teresa

Allereerst bedankt voor je reactie 

Mij rest niets anders dan afwachten. Wat ik wel vreemd vind is dat desbetreffende collega mij heeft toegezegd dat de opzegging definitief zou zijn. Waarom moet ik dan nog worden gebeld? En hij gaf vorige week donderdag aan dat ik met 2 werkdagen zou worden gebeld; dit is tot op heden nog niet gebeurd 


@melvinfysio Dank je wel voor je terugkoppeling en goed dat je dit aangeeft. Nogmaals mijn excuses voor de miscommunicatie die hierdoor is ontstaan. 

De kosteloze opzeggen is pas definitief als het verzoek ook daadwerkelijk is goedgekeurd. Ik ga dit intern doorgegeven, zodat we dit een volgende keer kunnen voorkomen. Dank je wel voor jouw feedback! 

 


Dank je wel

 

wellicht kun je ook nog aangeven dat wij de afgelopen week 3x langere tijd zonder internet hebben gezeten (do-vrij-wo). Je begrijpt dat dit voor ons heel vervelend is, zeker gezien het thuiswerken van mijn vrouw, en dat we graag weg willen bij jullie

Hopelijk kan dit worden toegevoegd aan ons dossier en helpt dit in de toewijzing van ons verzoek 


hoi @melvinfysio ,

Als je niet wilt wachten kun je sowieso een aanvraag bij een nieuwe provider doen. Worst case is dat je dan de afkoopsom van de resterende Odido maanden moet betalen. Of ze een kosteloze opzegging accepteren hangt af van de termijn van de storing, maar ook of er genoeg gelegenheid is geboden om de storing op te lossen. B.v. is er al een Guidion monteur langsgeweest etc. Het probleem kan gewoon bij jou thuis zitten namelijk.


@eric inmiddels gedaan bij KPN; maar ik zit niet te wachten om te betalen om onder mijn contract uit te komen. Meerdere keren is er al een monteur geweest en tevaak telefonisch geholpen moeten worden om weer online te kunnen gaan


Dat snap ik, en dat ligt nu blijkbaar ter beoordeling bij een interne afdeling. Maar het weerhoudt je niet om een overstap te doen. Hopenlijk ligt het probleem niet in de glasvzel naar jouw woning, want dan verhuisd het probleem mee. Even afwachten dus.


@Teresa van Odido 

Goedemorgen,

is er al enige duidelijkheid? Hoeft volgens mij toch niet heel lang te duren wat betreft de beoordeling van mijn aanvraag. Juist ook omdat jouw collega aangaf dat het wat hem betreft definitief is dat ik kosteloos kan opzeggen en mij met 2 werkdagen zou terugbellen 


Hi @melvinfysio, nog niet. Het verzoek staat nog open. De verwachting is niet goed gegeven en mijn excuses hiervoor. Ik heb wel een toevoeging gegeven in het onderzoek en heb jouw situatie duidelijk beschreven. Ik reken erop dat je binnen een aantal werkdagen iets hoort!


Oké…..bedankt voor het toevoegen aan het dossier. Hopelijk hoor ik snel iets


Graag zou ik vandaag uitsluitsel willen hebben wat betreft het kosteloos opzeggen

Ik wil bij een andere provider een abonnement afsluiten. Mijn vrouw moet de aankomende periode thuiswerken en kan zich niet opnieuw een storing van het internet permiteren


Hey @melvinfysio, de aanvraag staat nog open. Ik wil nog tot woensdag wachten, als er dan geen antwoord is dan ga ik er een stokje voor steken!  


Ik vind het onbegrijpelijk dat dit zo lang moet wachten na een eerdere toezegging van jullie kant!!


@Tommie van Odido wat bedoel jij met “dan ga ik er stokje voor steken”?


Het ligt nu bij een team voor goedkeuring @melvinfysio, als het morgen niet opgepakt is ga ik het zelf voor je regelen. 


@Tommie van Odido dan zou ik je willen vragen om dat nu op te pakken ipv te wachten tot morgen. Ik wacht hier nu al ruim 2 weken op en ben ik ook nog eens verkeerd en onjuist voorgelicht door een collega, waardoor ik vanuit gegaan ben dat de goedkeuring definitief zou zijn aangezien mij dat werd toegezegd


De goedkeuring is vanmorgen gedaan @melvinfysio. Per wanneer zal ik het contract opzeggen? 


@Tommie van Odido  En dat betekent dus kosteloos opzeggen van het contract? Dit mag per 01-09-2024

Zou je nog het volgende voor mij willen nakijken. Er staat nog een creditbedrag open van 21-05-2024 van €37,50. Dit is echter nog niet uitbetaald cq verrekend

 

mvgr


Ik heb het contract per 01-09-2024 kosteloos opgezegd @melvinfysio. De vergoeding werd afgewezen, ook deze heb ik nu goed erin gezet en zul je bij een volgend factuur terugzien. Hierover ontvang je uiteraard nog bevestiging.


@Tommie van Odido bedankt voor het in orde maken

In de bevestigingsmail staat dat er eventueel kosten komen bij het opzeggen binnen het contracttermijn. Ik ga ervan uit dat dit een standaardmail is en ik geen verdere kosten hoef te betalen

 

nogmaals mijn dank


Nee, de kosten tot aan 01-09 worden nog wel in rekening gebracht maar verder niks @melvinfysio


@Tommie van Odido zou je willen nakijken wanneer het creditbedrag van €37,50 wordt terugbetaald?


Dit zal worden verrekend op een volgend betaalcyclus @melvinfysio, dus wanneer je een factuur van ons verwacht. Ik gok dus in september. We kunnen niet exact zien wanner het verrekend wordt. 


@Tommie van Odido Nou dat verwacht ik niet, aangezien wij per 01-09 kosteloos het abonnement hebben opgezegd. Ik ga ervan uit dat je dit kunt terugzien in het systeem

 

daarnaast wordt er al 5 maanden aangegeven dat dit verrekend zal worden met de eerstvolgende factuur. Dit is tot op heden nog net gebeurd


@Tommie van Odido er is vanmorgen opnieuw abonnementsgeld geïncasseerd, terwijl ons abonnement per 01-09 is opgezegd. Zou je kunnen nakijken of dit wel klopt?

Daarnaast is opnieuw het creditbedrag niet verrekend en wacht ik hier nog steeds op. Echt schandalig hoe Odido hiermee omgaat

Wel heb ik een mail gehad om de spullen terug te sturen naar jullie; zolang niet alles netjes is afgehandeld met mij zal ik deze spullen gewoon in huis houden

Graag je reactie

 


Reageer