Skip to main content

Ik wou graag een probleem aankaarten via deze weg, omdat de klantenservice van Odido mij niet of nauwelijks info wil/kan geven. 
 

het probleem is als volgt, ik zit sinds maandag 11 november zonder alles wat hierboven beschreven is. Toen een eerste maal contact gehad met de klantendienst. Ik vermelde toen al dat er recent gewerkt werd in de straat om nota bene een glasvezel netwerk aan te leggen en dat het me heel toevallig leek dat ik 1 dag na die werken niks meer had. Er werd een signaal meting uitgevoerd en dat toonde al aan dat er iets serieus mis was. Reset gedaan bij mij, hard Reset gedaan door Odido maar geen resultaat. De dag nadien bel ik terug omdat het probleem nog steeds hetzelfde is. Weer het hele verhaal uitgelegd, weer de meting, ook al zeg ik in elk gesprek dat er werken zijn uitgevoerd. 
 

na dit gesprek krijg ik toch een mail en een contactformulier om een technieker te laten komen. Dat kon ten vroegste donderdag maar ik dacht ach, als het dan opgelost is ok. 
een dag vrij genomen omdat de technieker kwam, zeer vriendelijke man maar ik vertel van die werken, hij doet een meting en zegt : “het probleem zit niet bij u binnen meneer, heel waarschijnlijk is er inderdaad iets mis met de kabels in de straat.” 
de technieker zegt dat hij verder niks kan doen omdat dit onder kpn valt en dat zij dit moeten oplossen. Maar “er is een bon aangemaakt! En u krijgt binnen 1 werkdag een update hierover” 

ondetussen had ik dus een dag vrij genomen voor een bezoek van 5 minuten en een onopgelost probleem. 
 

vrijdag (de dag erna dus) geen nieuws of update van Odido of kpn. Ik bel ‘s avonds terug naar de klantendienst, weer het verhaal, ik begin te klinken als een papaegaai… vanaf dan komen de antwoorden synchroon terug bij elk volgend gesprek. “Ze zijn ermee bezig meneer”, “we kunnen nu niks doen meneer” , wel telkens een voucher aanbieden voor onbeperkt internet via mobiel netwerk. Maar ik woon aan de grens bij België, ik kan met moeite 3G ontvangen van Odido, laat staan televisie kijken via die weg. 
 

ik heb sindsdien elke dag gebeld, elke dag dezelfde antwoorden maar geen vooruitgang. Ik zit momenteel 10 dagen zonder internet televisie en vaste telefoon. Door iets wat niet onder mijn verantwoordelijkheid valt. Het gaat zo ver dat ik zelf kpn al gebeld heb maar die kunnen mij niet helpen omdat ik geen klant ben, logisch maar ik kon maar proberen. 
 

Ik ben klant sinds 2019, maar de manier waarop ik nu behandeld word is ondermaats. En de kennis en begrip van sommige (want niet allemaal) helpdesk mensen is schandalig. Die vinden het blijkbaar nog niet zo erg dat je 10 dagen “offline” bent terwijl ze wss allemaal met hun gsm getrouwd zijn. 
 

ik hoop dat via deze weg iemand met meer zeggenschap dit leest, want die klantendienst wil of kan echt niks voor me doen. 

groeten David 
 

Hi ​@Davidvl, mijn excuses voor deze ervaring. Ik had liever gezien dat je verbinding goed was geweest en je betere hulp ervaarde via onze klantenservice. Beide wil ik heel graag verbeteren! Ik wil er dus graag gelijk inhoudelijk op in gaan.

Ik zie meteen dat wij beheerder KPN NetwerkNL nodig hebben om dit op te lossen. Ik heb bij deze via via aan een collega gevraagd om aan de bel te trekken bij KPN NetwerkNL en dit met urgentie op te laten pakken. Omdat het niet ons domein is, kunnen we echter maar zoveel. Wel heb ik bij deze gedaan wat ik kon. Ik hou het scherp voor je in de gaten, mocht ik vandaag terugkoppeling hebben dan hoor je van mij. Mega bedankt voor je geduld zover. Zodra je online bent, maak ik een vergoeding aan voor de periode dat je offline bent geweest!

 


Beste ​@Cheyenne van Odido, bedankt voor uw reactie en ondernomen acties. Alle hulp is welkom. 
Ik voel wel al dat dit heel hoogstwaarschijnlijk deze week niet zal opgelost zijn aangezien het al donderdag is. Wat dus wil zeggen dat ten vroegste maandag een oplossing zal/kan komen. Dan spreken we over minimum 15 dagen verbindingsloos zijn. Ik ben op dit moment alles aan het doen via het 5g netwerk van mijn Belgische provider. En ik ben die data werkelijk aan leegtrekken door via die weg toch een beetje tv te kijken of te streamen. 
wat mij zo zwaar valt is dat ik op geen enkele manier hier schuld in heb, maar er wel de gevolgen op vlak van comfort en financieel van moet dragen. 
Ik begrijp best dat er eens een storing kan zijn, maar dit slaat werkelijk anders. 
ik heb me ondertussen ook geïnformeerd voor een eventuele overstap, en als ik nu naar kpn zou gaan betaal ik minder per maand en krijg ik zelfs een 43” televisie. 
ik zie nog weinig redenen om deze stap niet te nemen. 
indien u hierover telefonisch zou willen spreken ben ik daarvoor te vinden. 
 


Hi ​@Davidvl, ik snap je gevoel en sorry hiervoor. Ik zie wel dat je inmiddels een afspraak met KPN kunt inplannen. Voor de zekerheid stuur ik je de afspraaklink nog eens na via een privébericht. KPN NetwerkNL moet dit dan zo snel mogelijk oplossen. Als je online bent, vergoed ik meteen de periode dat je offline bent geweest!


Reageer