Voor mijn aanvraag voor een internet abonnement in juli 2025 bij Odido stuitte ik al op enige problemen met de organisatie. Vanwege een gebrek de juiste administratie kwam ik toen der tijd in de situatie terecht dat ik meer dan een week langer op mijn internet heb moeten wachten op een nieuw adres dan verwacht. Je woont op een nieuwe plek dus dit kan eenmalig wel wat langer duren, voor een keer geen probleem. Echter viel het toen al erg op dat de vele belletjes, de zogenaamd gemaakt “notities” en de uitgebreide uitleg van de situatie niks waard waren en geen garantie waren voor de juiste service.
In september van dit jaar heb ik een verhuizing aangevraagd. Ik zou op 31 oktober 2025 naar een nieuwe plek gaan. Ook nu zouden er notulen van de gesprekken worden gemaakt en kreeg ik een bevestiging in de mail dat de verhuizing voor 31 oktober geregeld zou worden.
Nu schrijf ik dit op 27 oktober en kan ik concluderen dat er toen wéér niks is geregeld aangaande het gesprek in september. Ik heb vandaag weer aan half uur met die mensen aan de telefoon gezeten om de meest simpele situatie uit te leggen: “ik verhuis naar een nieuwe adres, kunnen jullie die wijziging doorvoeren”
Ook dit keer bleek dit een zeer grote uitdaging voor de klantenservice en het resultaat is dat ik straks weer een week zonder internet zit na het falen van odido! Opmerkingen van de klantenservice medewerker waren:
- “ja we weten even niet aan welke kant dit fout is gegaan” (misschien die van odido??)
- “u komt er niet vanaf want u zit vast aan dit contract voor 2 jaar” (maakt de situatie nog triester)
- “het enige wat ik kan doen is op je telefoon unlimited dat geven voor een week” (mijn mobiel provider is niet odido)
- “u kunt ook click en klaar krijgen voor die periode maar dat kost u dan nog wel 20 euro extra” (is dit dan de service die je krijgt door de incompetentie van de organisatie, volgens mij ben ik klant?
Al met al is er maar een grote verliezer, dat ben ik als klant. Ik blijf betalen, heb straks weer geen internet, er bestaat geen fatsoenlijke oplossing en ik kom de komende twee jaar niet meer van deze organisatie af.
Vriendelijk bedankt!
Met vriendelijke groet,
Mart