Skip to main content

Je vraagt je vast af, wat is dit voor een topic, ik ga het uitleggen.

Vandaag gaat de telefoon, telefoonnummer +31 (0)33-808.04.02, met als vraag of ze spreekt met Dhr. *****. Ik vraag deze persoon met wie ik spreek en waarom ze met deze meneer wil spreken. Dan krijg ik te horen dat ik momenteel gebruik maak van het internet structuur van KPN en dat ze ziet dat ik geen klant ben bij KPN. Waarop ik direct zeg dat ze niet verder hoeft te gaan, ik heb een internet provider en daar ben ik tevreden mee. Uiteraard krijg je dan te horen dat ze een veel goedkopere aanbieding kunnen doen als ik overstap naar KPN. Waarop ik zeg; “als KPN de goedkoopste was geweest dan was ik daar wel klant geworden, 8 maanden geleden. KPN is dan ook niet de goedkoopste en waarom belt u mij want ik ben geen KPN klant en ook nooit geweest”.

Hoe weet deze persoon dat ik gebruik maak van het KPN netwerk om Odido internet af te nemen? Daarnaast begrijp ik niet dat iemand kan bellen als je nog nooit klant bent geweest. Maar gelukkig had ze al wel door dat ze bij mij niet verder hoefde te gaan want ze zei gelijk dat ze merkt dat ik toch niet wil overstappen en wenst me een fijne dag. 
 

Toch wel goed ingezien want ik wil geen klant worden en ik ben ook zeker niet van plan over te stappen, ook al waren ze goedkoper. Maar ook na dit gesprek geen mogelijkheid om mij uit te schrijven uit een register of iets. Hoe kan het dat ze mijn gegevens hebben? Ik ben nog nooit klant geweest bij KPN, dan mogen ze toch niet bellen? En nu vraag ik me dus af, geeft Odido mijn informatie vrij aan dit soort aanbieders die me zomaar bellen en met aanbiedingen komen wat hun op dat moment het beste uit komt? Verkoopt Odido mijn gegevens of is de beheerder van het netwerk persoonlijke informatie aan het afstaan/verkopen?

Ik heb bij Nieuwsbrief en personalisatie alles op UIT gezet, waarom krijg ik dan toch dit telefoontje? Dacht dat als ik deze allemaal op UIT zet, ik dan geen vreemde verkoop praatjes krijg. Zit daar niet op te wachten en zeker niet als ik net een contract van 2 jaar heb afgesloten. Hoe voorkom ik deze onzin opnieuw en kan Odido iets doen om mijn gegevens NIET meer door te geven?

Erg jammer dat Odido hier geen antwoord op wil, of kan geven. Mijn vraag lijkt me toch duidelijk, verkoopt Odido mijn gegevens aan derden, ja of nee? En zo ja, is er een mogelijkheid om dit stop te zetten zodat mijn gegevens niet worden verkocht en dat ik geen lastige verkopers meer aan de telefoon krijg want ik zit bij Odido en ben zeer tevreden! Ooit van T-Mobile weggegaan en toch weer terug gekomen, dat zegt toch wel iets. 

Als er een mogelijkheid is om je gegevens privé te behouden, waar kan dit dan?


@MobielApple Waarom denk je dat de persoon jouw gegevens van Odido heeft, ook KPN heeft jouw gegevens en weet ook welke provider zit op zijn netwerk, bovendien je was klant van KPN, dus KPN weet ook precies wie je ben (naam, geboortedatum, adres) Aangezien hij jou probeer een Abo van KPN te verkopen, is aannemelijk dat hij in opdracht van KPN of gegevens van KPN heeft.


@MobielApple Waarom denk je dat de persoon jouw gegevens van Odido heeft, ook KPN heeft jouw gegevens en weet ook welke provider zit op zijn netwerk, bovendien je was klant van KPN, dus KPN weet ook precies wie je ben (naam, geboortedatum, adres) Aangezien hij jou probeer een Abo van KPN te verkopen, is aannemelijk dat hij in opdracht van KPN of gegevens van KPN heeft.

Lees je mijn bericht wel?
Ik schrijf: waarom belt u mij want ik ben geen KPN klant en ook nooit geweest
En als KPN mijn gegevens heeft van Odido, omdat ik gebruik maak van hun lijn, dan verneem ik dat graag. Zo’n vreemde vraag is dat niet en dat het aannemelijk is dat die persoon in opdracht van KPN belt, geloof je het zelf? Nooit gehoord van opdringerige verkopers via de telefoon die helemaal niets met een bedrijf te maken hebben, doen alsof en dan vervolgens geld binnen harken omdat ze iemand een abonnement hebben verkocht. Zo vaak in het nieuws, bij Kassa en Radar. Laat mij dan lekker voorzichtig willen zijn, dat mag toch?

Maar goed, ik dwaal af van mijn simpele vraag: Is er in Mijn Odido een mogelijkheid om je gegevens op privacy te zetten of iets om te zorgen dat Odido deze niet verkoopt of zo? 


Verkoopt Odido mijn gegevens of is de beheerder van het netwerk persoonlijke informatie aan het afstaan/verkopen?

Weet niet of deze ‘aannames’ of ‘vermoedens’ correct zijn, met wat hier speelt.

Odido maakt als ‘derde partij’ veelvuldig gebruik van het KPN glasvezel netwerk, wat de persoon die je belde ook in alle eerlijkheid ook aangaf.

Neem aan dat je telefoon nummer op geen enkele manier is te achterhalen, dus bijv. niet via een openbare telefoonlijst .. krijg het gevoel van niet, gezien het duiden op privacy.

Het is natuurlijk niet ‘netjes’ van de KPN, om vanuit de kennis van jouw aansluiting op ‘een derde’ jou te benaderen met hun product.

Zal eens een moderator @Tommie van Odido opmerkzaam maken op dit topic, zodat hij waar mogelijk iets van licht kan laten schijnen op deze werkwijze vanuit de KPN.

 


Reageer