Skip to main content

Je vraagt je vast af, wat is dit voor een topic, ik ga het uitleggen.

Vandaag gaat de telefoon, telefoonnummer +31 (0)33-808.04.02, met als vraag of ze spreekt met Dhr. *****. Ik vraag deze persoon met wie ik spreek en waarom ze met deze meneer wil spreken. Dan krijg ik te horen dat ik momenteel gebruik maak van het internet structuur van KPN en dat ze ziet dat ik geen klant ben bij KPN. Waarop ik direct zeg dat ze niet verder hoeft te gaan, ik heb een internet provider en daar ben ik tevreden mee. Uiteraard krijg je dan te horen dat ze een veel goedkopere aanbieding kunnen doen als ik overstap naar KPN. Waarop ik zeg; “als KPN de goedkoopste was geweest dan was ik daar wel klant geworden, 8 maanden geleden. KPN is dan ook niet de goedkoopste en waarom belt u mij want ik ben geen KPN klant en ook nooit geweest”.

Hoe weet deze persoon dat ik gebruik maak van het KPN netwerk om Odido internet af te nemen? Daarnaast begrijp ik niet dat iemand kan bellen als je nog nooit klant bent geweest. Maar gelukkig had ze al wel door dat ze bij mij niet verder hoefde te gaan want ze zei gelijk dat ze merkt dat ik toch niet wil overstappen en wenst me een fijne dag. 
 

Toch wel goed ingezien want ik wil geen klant worden en ik ben ook zeker niet van plan over te stappen, ook al waren ze goedkoper. Maar ook na dit gesprek geen mogelijkheid om mij uit te schrijven uit een register of iets. Hoe kan het dat ze mijn gegevens hebben? Ik ben nog nooit klant geweest bij KPN, dan mogen ze toch niet bellen? En nu vraag ik me dus af, geeft Odido mijn informatie vrij aan dit soort aanbieders die me zomaar bellen en met aanbiedingen komen wat hun op dat moment het beste uit komt? Verkoopt Odido mijn gegevens of is de beheerder van het netwerk persoonlijke informatie aan het afstaan/verkopen?

Ik heb bij Nieuwsbrief en personalisatie alles op UIT gezet, waarom krijg ik dan toch dit telefoontje? Dacht dat als ik deze allemaal op UIT zet, ik dan geen vreemde verkoop praatjes krijg. Zit daar niet op te wachten en zeker niet als ik net een contract van 2 jaar heb afgesloten. Hoe voorkom ik deze onzin opnieuw en kan Odido iets doen om mijn gegevens NIET meer door te geven?

Geen reactie

Reageer