Skip to main content
Beantwoord

Fritzbox 5590 installeren ipv Zyxel modem

• 14 februari 2025
  • 2 reacties
  • 148 Bekeken

Vanaf vandaag is er glasvezel geïnstalleerd. Ik wil op deze aansluiting graag rechtstreeks een Fritzbox 5590 aansluiten.  Ik heb de Fritzbox 5590 XGS-PON op het oog. Is dat de juiste?

1. Welke bekabeling moet ik gebruiken? (groen naar blauw?) Is dat met die lades? Of kan ik via de ONT werken? Wat zouden jullie doen?

Heb ik dit nodig? :

https://fritzshop.nl/glasvezel/1318-sc-apcsc-upc-at01-attema-blauw-groen-glasvezelkabel.html

of dit?
  1. https://fritzshop.nl/glasvezel/1367-sc-sc-groen-sc-apcsc-upc-glasvezelkabel-set.html

Alvast dank voor het antwoord. 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@lexieflexoo 

Je kan de Fritzbox aansluiten op de ONT en in de router interface kies het Odido profiel of andere ISP met VLAN 300 DHCP.

De glasvezel rechtstreeks aansluiten middels een XGSPON SFP module kan ook, je hebt dan de patchkabel uit de eerste link nodig. Het modem ID moet je ook laten registreren door een moderator.

Bekijk origineel

2 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21706 reacties
  • Antwoord
  • 14 februari 2025

Hallo ​@lexieflexoo 

Je kan de Fritzbox aansluiten op de ONT en in de router interface kies het Odido profiel of andere ISP met VLAN 300 DHCP.

De glasvezel rechtstreeks aansluiten middels een XGSPON SFP module kan ook, je hebt dan de patchkabel uit de eerste link nodig. Het modem ID moet je ook laten registreren door een moderator.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 14 februari 2025

Veel dank. Moet ik die kabel aansluiten op de 2e poort van die delta FTU op foto 1? Of moet ik eerst die uit poort 1 verwijderen. Ik ga als de fritzbox werkt de ONT ontkoppelen sowieso. Heeft geen zin om zowel in de Fritzbox als in de Nokia die ONT te hebben.

Dank

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen