Skip to main content
Beantwoord

Foutieve factuur wordt maar niet gecorrigeerd

• October 22, 2025
  • 1 reactie
  • 26 Bekeken

Afgelopen zomer heb ik bij Odido een internet abbonement besteld, maar vanwegen het niet kunnen koppelen van diverse 2.4GhZ apparaten heb ik het abbonement 3 dagen na ingang weer opgezegd en ben ik overgestapt. Hierdoor kreeg ik een factuur van Odido met een afkoopsom van 187,79 voor het jaarabbonement dat was afgesloten, ondanks de 14 dagen opzegtermijn en de belofte dat alles geregeld zou worden en ik geen zorgen zou ondervinden. 

Meerdere betalingsherinneringen, 4 telefoongesprekken, 3 creditfacturen (die telkens worden afgekeurd) later krijg ik een herinnering met daarbij incassokosten in mijn mailbox. Afgelopen maandag zou er weer 2 creditfacturen worden aangemaakt. 1 voor de halve maand die ik teveel heb betaald en 1 voor de foutieve factuur met de afkoopsom. De eerste is inmiddels goedgekeurd. Wanneer krijg ik van Odido eindelijk te horen dat de andere creditfactuur ook is goedgekeurd? Zover ik weet wordt deze buiten mijn weten om iedere keer weer afgekeurd en is er niets wat ik hier tegen kan doen, behalve hopeloos de telefoon weer oppakken met verhalen dat er “begrepen wordt dat deze situatie niet fijn is”.

alvast bedankt.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hoi ​@StephanieT02, dank je wel dat je dit hier deelt.

Ik snap heel goed dat het niet prettig is om steeds opnieuw te moeten navragen hoe het staat met je vergoeding. Dat hoort natuurlijk niet zo te lopen, zeker niet nadat je dit al meerdere keren hebt opgepakt. Ik heb het voor je nagekeken en zie dat de vergoeding op 20-10 opnieuw is aangevraagd. Deze wacht nu nog op goedkeuring, maar er is geen enkele aanwijzing dat dit niet goedgekeurd zal worden. Het lijkt er dus op dat het nu netjes wordt afgerond, het is alleen nog even wachten tot de laatste stap is gezet. Zodra de goedkeuring rond is, ontvang je vanzelf bericht en wordt de vergoeding verwerkt.

Stel het gaat toch mis, laat het dan alsjeblieft hier weten, dan zorg ik er voor dat het allemaal netjes vergoed wordt. Maar voor nu ziet het er goed uit!

1 reactie

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • October 23, 2025

Hoi ​@StephanieT02, dank je wel dat je dit hier deelt.

Ik snap heel goed dat het niet prettig is om steeds opnieuw te moeten navragen hoe het staat met je vergoeding. Dat hoort natuurlijk niet zo te lopen, zeker niet nadat je dit al meerdere keren hebt opgepakt. Ik heb het voor je nagekeken en zie dat de vergoeding op 20-10 opnieuw is aangevraagd. Deze wacht nu nog op goedkeuring, maar er is geen enkele aanwijzing dat dit niet goedgekeurd zal worden. Het lijkt er dus op dat het nu netjes wordt afgerond, het is alleen nog even wachten tot de laatste stap is gezet. Zodra de goedkeuring rond is, ontvang je vanzelf bericht en wordt de vergoeding verwerkt.

Stel het gaat toch mis, laat het dan alsjeblieft hier weten, dan zorg ik er voor dat het allemaal netjes vergoed wordt. Maar voor nu ziet het er goed uit!