Skip to main content
Beantwoord

Factuurbedrag kloppen niet

• 30 januari 2025
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

• is net lid geworden

Een tijd neem ik al internet van jullie af met alle tevredenheid. Van het begin was het altijd al €30,- inclusief de klanten korting. Hiervan maak ik ook gebruik gezien ik ook een zakelijk abonnement heb lopen via jullie.

Zelf heb ik niet meer echt gelet op het maand bedrag totdat deze maand de factuur ineens €37,28 was. Nu had ik ingelogd en gekeken of het klanten voordeel wel berekend werd. Dit was dus niet het geval en ik toen ik naar de snelheid aanpassing ging en gewoon weer op 100mbit up en down (de maanden/jaren hiervoor was dit ook de snelheid) had gezet ging het nieuwe factuur bedrag gewoon weer netjes naar de €30,- inclusief klanten korting.

Echter zit ik dus met het volgende dat ik dus een jaar en een paar maanden elke maand €5,97 en €3,77 teveel heb betaald voor zover ik zelf kan terug zien.

Zal dit verrekend/terug geboekt kunnen worden?

Dank alvast.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@Bobr, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Je hebt hier te maken met inflatiecorrectie. Ik zie dat je het abonnement nooit hebt verlengd, dan komt er elk jaar een inflatiecorrectie bij. In dit topic lees je hier meer over. Doordat je nu je snelheid hebt aangepast is de standaard prijs weer toegepast, dit gebeurt normaliter alleen met een contractverlenging voor oktober en zou niet met een snelheids wijziging moeten gebeuren.

Bekijk origineel

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14952 reacties
  • Antwoord
  • 31 januari 2025

Hey ​@Bobr, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Je hebt hier te maken met inflatiecorrectie. Ik zie dat je het abonnement nooit hebt verlengd, dan komt er elk jaar een inflatiecorrectie bij. In dit topic lees je hier meer over. Doordat je nu je snelheid hebt aangepast is de standaard prijs weer toegepast, dit gebeurt normaliter alleen met een contractverlenging voor oktober en zou niet met een snelheids wijziging moeten gebeuren.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 7 februari 2025

Ik schrijf u naar aanleiding van de factuur van €75 die ten onrechte in rekening is gebracht voor het niet retourneren van een modem. Dit modem is echter door uw monteur meegenomen bij vervanging, en zowel telefonisch als per e-mail is mij bevestigd dat hiervoor geen kosten in rekening zouden worden gebracht.

Het is dan ook niet acceptabel dat ik deze factuur eerst moet betalen om het bedrag vervolgens pas volgende maand te laten verrekenen. Ik verzoek u daarom dringend om het openstaande bedrag van €75 binnen 7 dagen te laten vervallen, conform de eerder verstrekte bevestigingen. Als het niet mogelijk is om een onterechte incasso af te boeken is en klanten eerst moeten betalen is odido niet geschikt om deze dient-/service te leveren!!!!! Het moet niet gekker worden.

Mocht dit bedrag niet binnen de gestelde termijn worden gecrediteerd, zie ik mij genoodzaakt verdere juridische stappen te overwegen. Ik verwacht binnen 7 dagen een schriftelijke bevestiging van de correctie en een inhoudelijke reactie op dit bezwaar.

Dino Kensenhuis

XXXX [Mod edit: persoonsgegevens verwijderd]

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1792 reacties
  • 11 februari 2025

Hi ​@Dino Kensenhuis, ik heb eerder vandaag jouw privébericht beantwoord! Laat je me in het topic weten of nog andere vragen hebt? Dan help ik je graag verder!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen