Beantwoord

Facturen kloppen niet

  • 14 February 2024
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Dag, ben ik weer.

Ik zie dat de factuur klaar staat voor maart. Direct wat vragen;

Ik heb in december 4,35 teveel gefactureerd gekregen. Dit was toen een onterechte inflatievergoeding aldus jullie. Dit wordt dan verrekend met februari. Althans, dat staat er. Maar die factuur is ineens pleite? De factuur van januari, daar staat 35 euro op. Want; kosten voor een 2e tv box (we hebben de tv box omgeruild voor de mediabox, kortom, die 2e box is nooit gebruikt geweest). Dus ook die 35 klopte niet. Dit moet gewoon 30 euro zijn. De factuur van februari kan ik dus niet zien, omdat deze dus niet meer in het systeem staat.

Nu zie ik dat de factuur voor maart ook klaar staat (althans, in het dashboard, bij facturen staat ie niet). In het dashboard staat dat deze factuur van maart EUR 23,07. Ik weet niet hoe jullie nu weer bij dat bedrag komen, maar als de verrekening van december en januari in die van maart verwerkt zou zijn, zou maart: 

30 - 4,35 - 5 = 20,65 zijn.

Omdat de administratie bij jullie al maanden niet klopt, zal ik 't maar even voor jullie op een rijtje zetten;

November 2023; 31,93 (incl 1 dag van oktober nog)
December 2023; 34,35
Januari: 35,00
Februari: 30,00
Maart: 20,65
April: 30,-
Mei: 30,-
Juni: 30,-
Juli: 60,-
Augustus: 60,-
September: 60,-
Oktober: ± 58 (1 maand min 1 dag).

 

Ik zou heel graag zien als dit nu eindelijk eens goed rechtgezet wordt. 
Oh; en ik heb al vaak de chat geraadpleegd, maar er is nooit een adviseur beschikbaar, maar daar kom je pas achter nadat je 200 opties op ‘ja/nee’ klikt. Beetje hetzelfde als jullie telefoonmenu. De enige manier om jullie te bereiken is dit forum. Dat lijkt me voor zo'n grote provider niet echt de bedoeling toch?

icon

Beste antwoord door leonkunst88 15 February 2024, 16:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @leonkunst88, fijn dat je dit uiteen kon zetten, ik zorg graag dat ook het laatste deel volledig voor je wordt rechtgezet! Omdat je de tweede TV Box op 16 januari bij ons hebt ingeleverd zijn tot en met 16 januari kosten gerekend voor de tweede TV Box. Nu begrijp ik dat je de TV Box niet hebt gebruikt en daarom wil ik er ook niet moeilijk over doen en de kosten voor de TV Box voor je vergoeden.

Op de factuur van februari zijn de ‘onterechte inflatiekosten’ vergoed en de kosten van de tweede TV Box tussen 16 januari en 31 januari. Omdat dat factuur van januari aan het begin van die maand was opgesteld ging het systeem ervan uit dat je die gehele maand van de TV Box gebruik zou maken.

Zelf zie ik geen inflatiekosten op de factuur van december, maar wel € 4,35 voor de kosten van de tweede TV Box. Daarom is in feite nu de tweede TV Box kosten voor december én de tweede TV Box kosten tussen 16-31 januari vergoed. 

Nu deze kosten al zijn vergoed zal ik ervoor zorgen dat je het resterende bedrag van € 23,07 - € 20,65 = € 2,42 vergoed zal krijgen op de factuur van maart. Dit staat gelijk aan de overgebleven periode van 1-15 januari aan tweede TV Box kosten. Je maandbedrag klopt volledig en je zal daarom per maand gewoon € 30,- betalen.

Je ontvangt snel van mij een automatische e-mail ter bevestiging van de vergoeding, ik zorg ervoor dat in maart dit volledig voor je is rechtgezet! 😄

Reputatie 7
Badge +4

Een kleine update @leonkunst88: de automatische vergoeding voor 1-15 januari voor de kosten van de tweede TV Box schoot 1 cent tekort aangezien het systeem uitkwam op € 2,41. Om enige twijfel over onze wil om dit op te lossen te voorkomen heb ik 1 cent apart voor je vergoed en hierom heb je hier twee e-mails over ontvangen.

Dit wordt volledig voor je verrekend in maart, dit komt helemaal goed!

Mod edit:

Hoi @leonkunst88, fijn dat je dit uiteen kon zetten, ik zorg graag dat ook het laatste deel volledig voor je wordt rechtgezet! Omdat je de tweede TV Box op 16 januari bij ons hebt ingeleverd zijn tot en met 16 januari kosten gerekend voor de tweede TV Box. Nu begrijp ik dat je de TV Box niet hebt gebruikt en daarom wil ik er ook niet moeilijk over doen en de kosten voor de TV Box voor je vergoeden.

Op de factuur van februari zijn de ‘onterechte inflatiekosten’ vergoed en de kosten van de tweede TV Box tussen 16 januari en 31 januari. Omdat dat factuur van januari aan het begin van die maand was opgesteld ging het systeem ervan uit dat je die gehele maand van de TV Box gebruik zou maken.

Zelf zie ik geen inflatiekosten op de factuur van december, maar wel € 4,35 voor de kosten van de tweede TV Box. Daarom is in feite nu de tweede TV Box kosten voor december én de tweede TV Box kosten tussen 16-31 januari vergoed. 

Nu deze kosten al zijn vergoed zal ik ervoor zorgen dat je het resterende bedrag van € 23,07 - € 20,65 = € 2,42 vergoed zal krijgen op de factuur van maart. Dit staat gelijk aan de overgebleven periode van 1-15 januari aan tweede TV Box kosten. Je maandbedrag klopt volledig en je zal daarom per maand gewoon € 30,- betalen.

Je ontvangt snel van mij een automatische e-mail ter bevestiging van de vergoeding, ik zorg ervoor dat in maart dit volledig voor je is rechtgezet! 😄

Dag @Cal van Odido 

 

Dank voor je uitgebreide reactie en meedenken hierover. Eerlijkheid gebied mij te zeggen, gezien de eerdere ervaringen met jullie (zie m'n posthistorie) dat ik niet had verwacht dat dit zo (snel) zou lopen. Waarvoor dank dus.

Ik zal de facturen etc in de gaten houden, wel zag ik zojuist al de credits binnenkomen. Mocht er in de toekomst toch - onverhoopt - nog zaken niet goed gaan, dan laat ik dit even weten.

 

Nogmaals dank en een fijne avond gewenst!

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @leonkunst88, jij ook bedankt voor je leuke reactie! 😃 Ik kan je verzekeren dat je de credits met een gerust hart tegemoet kan zien, maar je bent hier zeker altijd welkom om vragen of hulpverzoeken te delen. 

Geniet alvast van je weekend!

Reageer