Sinds het begin (1 jaar) ervaar ik al regelmatig tijdens de avonduren (21:00 - 0:00) extreem traag en onbruikbaar internet.
Soms zijn er periodes waarbij het probleem (een paar/sommige dagen) zich niet voordoet, maar als het zich voordoet is het bijna altijd tijdens deze avonduren.
Mijn klachten;
* Meeste websites duren extreem lang om te laten (meerdere minuten).
* Meeste websites laden maar deels, of zelfs helemaal niet (witte paginas, ontbrekende content/media, etc.)
* Online games willen niet laden, of er is sprake van lag, of sommige online onderdelen die gewoon helemaal niet willen werken of foutmeldingen geven.
* Probleem speelt zich af op alle apparaten in het netwerk (bekabeld en wifi)
Wat er al is geprobeerd (meerdere keren);
* Maar 1 apparaat aansluiten op modem ipv meerdere appareten tegelijk
* Verschillende apparaten geprobeerd, waaronder verschillende browsers.
* Bekabeld internet geprobeerd i.p.v. Wi-Fi
* Modem gereset
* Modem herstart
* Andere modem geprobeerd (eigen modem)
* ONT herstart
* ONT vervangen
Niets helpt of zelfs verbeterd maar het probleem.
Ik wordt er hardstikke gek van, ik weet 99,9% dat het probleem zich achter de modem plaatsvind, dus in het Odido/KPN glasvezel netwerk.
De servicedesk van Odido zegt dat ik moet terugbellen als het probleem zich voordoet zodat ze het e.e.a. kunnen testen, maar ze zijn maar tot 17:30 open, wat nergens op slaat omdat mijn probleem zich pas vanaf rond 21:00 voordoet.
Het resultaat van een Speedtest tijdens het probleem is ook erg wisselvallig; Soms laad de website niet eens, soms laad hij wel maar krijg ik een 'socket error', soms doet de speedtest het en heb ik gewoon 800 mbit/s download maar 0,5 mbit/s upload, soms normale ping andere keer hoge ping (500+), etc.
Als ik andere topics op dit forum bekijk zie ik veel van dezelfde klachten, het lijkt structureel maar het wordt gewoon niet opgelost door Odido.
Tijd voor een andere provider?