Skip to main content
Beantwoord

ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

• 11 november 2022
  • 7 reacties
  • 218 Bekeken

Sinds een paar dagen als ik naar een site ga, in dit geval https://www.krantenproefabonnement.nl/parool/ en vervolgens doorklik op één van de aanbiedingen zie ik onderstaande foutmelding. Dit is zowel bekabeld (desktop pc) als via wifi (samsung mobiele telefoon). Dingen die ik zelf heb gedaan: bij instellingen van mijn browser de geschiedenis volledig gewist. Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

“Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren”

ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

Beste antwoord door Waqqas

Seccie schreef:

Hoi @bertcage,

Ik heb je link even getest, maar kan zonder problemen doorklikken naar de aanbiedingen. 
Welke browser gebruik je? Welke add-ons heb je geïnstalleerd in je browser? Ik maak zelf gebruik van Ghostery & Privacy badger en Ublock origin. 

Hallo @bertcage 

Op deze website staan ook wat tips om deze erorr te verhelpen. Hopelijk helpt het.

Bekijk origineel

7 reacties

Seccie
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-Superuser
  • 1176 reacties
  • 11 november 2022

Hoi @bertcage,

Ik heb je link even getest, maar kan zonder problemen doorklikken naar de aanbiedingen. 
Welke browser gebruik je? Welke add-ons heb je geïnstalleerd in je browser? Ik maak zelf gebruik van Ghostery & Privacy badger en Ublock origin. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 november 2022
Seccie schreef:

Hoi @bertcage,

Ik zie dezelfde foutmeldingen bij zowel Chrome als bij CCleaner Browser. Bij CCleaner heb ik als add-ons: CCleaner Privacy Guard, LastPass Password Manager

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20967 reacties
  • Antwoord
  • 11 november 2022
Seccie schreef:

Hoi @bertcage,

Hallo @bertcage 

Op deze website staan ook wat tips om deze erorr te verhelpen. Hopelijk helpt het.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 november 2022
Waqqas schreef:
Seccie schreef:

Hoi @bertcage,

Hallo @bertcage 

Dank je! Foutmelding blijven helaas. Ik zie deze foutmeldingen bij verschillende soorten browsers op mijn desktop pc (bekabeld) en op twee verschillende Samsung telefoons (hier in huis, via wifi). Zojuist getest door op mijn Samsung telefoon de wifi uit te schakelen en vervolgens via 4G naar deze site te gaan: nu zie ik deze foutmeldingen niet. Voor nu dus soort van opgelost. Toch blijft het een raar probleem.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 18 februari 2025

Make sure you rectify the date and time on your system to eliminate the SSL error in Chrome.

Try clearing the browsing history along with the cache data.

The current SSL state can be a potential reason behind the error. 

Disable the browser extensions, browser extensions can be a reason behind the TLS protocol error.

You can go with this guide to get detailed solution for the error.

• 1 reactie
  • 27 maart 2025

When there is an issue with the SSL protocol that generates an encrypted connection between a website’s browser and the server, mostly faced while exploring the internet the error code ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR usually occurs. It can also happens due to following errors:-

• Inadequate connections to the Internet
  • Incorrect configuration of the proxy
  • An out-of-date SSL/TLS protocol version
  • Inaccurate time and date
  • Expired Certificate
  • A mismatch between the encryption methods used by the client and server

You need to understand the different ways for fixing the error.

• 1 reactie
  • 3 april 2025

De ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR treedt op wanneer er een probleem is met het SSL-protocol dat de verbinding tussen je browser en de server van de website beveiligt. Deze fout kan optreden bij het openen van een website en kan worden veroorzaakt door verschillende factoren, waaronder:

• Onstabiele internetverbinding

• Onjuiste proxy- of netwerkinstellingen

• Verouderde SSL/TLS-protocolversies

• Onjuiste systeemdatum en -tijd

• Verlopen of verkeerd geconfigureerd SSL-certificaat

• Onverenigbare versleutelingsmethoden tussen de browser en de server

Om dit probleem op te lossen, kun je verschillende stappen proberen, zoals het wissen van je browsercache, het updaten van je browser, het controleren van je systeemdatum en -tijd, en het resetten van je netwerkinstellingen.

Voor een gedetailleerde handleiding over het oplossen van deze fout, lees het volledige artikel hier: https://www.ssl2buy.com/wiki/how-to-fix-err-ssl-protocol-error

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen