Skip to main content

Goedendag,

Ik heb de eindafrekening gezien en krijg om en nabij de €3 terug, maar ik heb het idee dat het niet klopt.

Ik zit sinds 2017 bij jullie toen nog T-mobile en daar was het altijd een maand vooruit betalen. Maar ik kan dat niet terug vinden op de eindafrekening of ik moet er overheen kijken.

Hi ​@frank190189, het doet pijn in mijn hart om je na zoveel jaar bij ons te zien vertrekken. Ik wil je graag meer duidelijkheid geven over de eindfactuur! De laatste factuur die je van ons ontvangen hebt, ging over de periode van 1 november tot en met 30 november. Het abonnement is bij ons stopgezet op 3 december en deze dag is ook gelijk de eindfactuur opgemaakt. Hierop zijn 1 en 2 december nog gefactureerd, maar is ook een verrekening van Viaplay berekend waardoor je nog geld terug krijgt van ons. Je kan de specificatie van de factuur altijd nog bekijken in je Mijn Odido account. Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het dan gerust weten! 

Ik zal eerlijk zijn, als het jammer is dan had er meer actie ondernomen moeten worden om de problemen op te lossen. Wat helaas niet gedaan is.

Maar weer ontopic.

Maar 21 november is er ook een volledig afschrijving gedaan. En dan klopt €3 volgens mij niet wat ik maar terug krijg. Dus dan zou ik over 11 dagen een bijna vol bedrag moeten betalen🤔.  Ongeveer €84 dat is wel heel veel, omdat je een maand vooruit betaald. 

Deze €3 is volgens mij alleen maar van viaplay als ik het grof bereken.

Dus volgens mij gaat er wel ergens wat mis in de berekening.

@Nora van Odido komt er nog meer uitleg? Of ben je het aan het narekenen?

Hoi ​@frank190189, ik heb het direct nagekeken! Op 21 november is inderdaad een rekening afgeschreven. Dit gaat om de abonnementskosten van november. Daarnaast zie je in Mijn Odido als je op de pdf va december klikt op basis van wat de vergoeding berekend is: Mijn Odido Internet + TV | Bekijk je facturen of wijzig je abonnement voor thuis. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hoi ​@Ishana van Odido en toch ben ik het er nog niet mee eens. Want ik heb ik het contract duidelijk staan dat je een maand VOORUIT betaald. Dus dan zou die betaling voor december zijn en niet voor november.

Ik heb de screenshot nogmaals toegevoegd en de regel gemarkeerd.

@frank190189 Ik leg je graag nog eens uit hoe het precies zit!

Het klopt inderdaad dat je bij ons altijd vooruit betaald. Op 02-11-2024 is de opzegging in het systeem gezet. Dit is altijd met inachtneming van een maand opzegtermijn. Je betaald dus altijd nog 1 volledige factuur aan maandkosten (factuur van november) . Omdat het abonnement per 03-12-24 officieel is stopgezet, vindt er nog een verrekening plaats van €3,08. Dit bedrag wordt nog teruggestort op jouw rekening. 

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt? Ik sta altijd klaar om verder te helpen!

@Teresa van Odido ik ben het er nog steeds niet mee eens maar jullie antwoord blijft hetzelfde.

Een vooruit betaling is dat je vooruit betaald, dus als op 21 november een betaling wordt gedaan is dan voor de dagen/maand erna. En niet voor de dagen die al geweest zijn.

Dus het kan meerdere dingen betekenen.

Of jullie hebben het verkeerd in het contract staan, of jullie weten niet precies wat vooruitbetalen betekent, of jullie krijgen zo meer geld als iemand overstapt.

Dus ik denk dat het een eindeloze discussie wordt door een geschreven fout.

Reageer